VOD (1)
Obsahy(1)
Mickey sa snaží riadiť parník putujúci po rieke, ale prísny kapitán Pete mu to po chvíľke zatrhne a tak sa Mickey musí poobhliadnuť po inej činnosti. Po tom, čo na tichú palubu lode príde Minnie, sa na nej roztočí poriadna zábava v podobe veselej muziky, hranej na najrôznejších veciach čo prídu pod ruku... (T2)
Recenze (47)
Děs běs. Snad se příznivci tohoto průkopnického snímku nebudou na mě hněvat v míře větší než nezbytně nutné (čili vůbec), ale já v oněch osmi nekonečných minutách trapné nudy nenašel bez sporadických výjimek žádný nápad, který bych si být Waltem Disneyem uskladnil s pýchou do vitrínky. Černobílý myšák je mi sympatický jen do začátku hudebních kreací s nebohými zviřátky. Pak roztáčí kolotoč hulvátské a pokleslé zábavy pro zoufalce. Děj mi přijde neskutečně brutální a smutný a nedej bůh, aby se tohle dostalo do ruky organizaci proti týrání zvířat:( ()
Úsmevné a trefné plienky zo štúdia od Disney, kedy ešte hľadali patent a svojbytnú identitu, odlišnú od všetkých. Možnosti, ako zdokonalovať prvé grafické a kakofonické zvukové štýly sa tu stretávajú v absolútnych začiatkoch. Asi ani preto by som nečakal, že hranica, medzi kladnou postavičkou a tou zápornou bude taká relatívna. Aj v zmysle nie práve najpozitívnejšieho vyvrcholenia pre myšiaka Mickeyho. V mnohých ohľadoch budú dnešní diváci civieť ako obarení. ()
Prvé zoznámenie z myšiakom Mickeym je plné rôznorodých zvieratiek, ktoré sú efektne využité ako hudobné nástroje, prvým zvukovým záznamom v podobe pískania a hudby, ktorá je v dokonalom súlade z pohybom postáv, čo sa stalo určitým Disneyho trademarkom, čo robí z tohoto príbehu hudobnú zábavku, byť na dnešné pomery celkom brutálnu. To že to nemá žiadny dej, je vlastne len na škodu. ()
Já těm černobílým Mickey Mousům prostě nepřišel na chuť. Je to všechno příliš hloupé, moc dětinské, stojí to vlastně jen na ne zrovna nejlepších hudebních číslech a chybí mi tu nějaký hlubší příběh, které mají právě ty novější epizodky z 30. a 40. let. A že by šel Mickey dětem zrovna příkladem? Škoda, že mě zrovna jeho první díl tak zklamal. 45% ()
Tu som sa trochu zatúlal do praveku kresleného filmu a musím konštatovať, že to, z čoho bolo dobové publikum nadšené, už z dnešného hľadiska vôbec nefunguje. A neobstojí ani argument, že ide o dielo prelomové čo sa týka použitia zvuku. Samotná animácia, hoci je nadmieru jednoduchá, mi ani tak nevadí, má v sebe isté kúzlo, patinu doby (rád som pozrel, ako vyzerala disneyovka v danej dobe a trochu si tým rozšíril svoje obzory). Problém je však s obsahom, keďže tu prítomný humor, na ktorom je to celé postavené, je prihlúply, silený, surový a zlomyseľný (pripomína počiatky nemej grotesky). ()
Galerie (3)
Photo © Walt Disney Productions
Zajímavosti (8)
- Film vznikl během výroby druhého Mickeyho snímku The Gallopin' Gaucho (1928). Ub Iwerks naanimoval experimentální záběr, ve kterém slavná myš kormidluje parník a píská si u toho. Disney chtěl vyzkoušet, jak bude na zkušební diváky působit iluze, že kreslená postavička vydává zvuk, do jehož rytmu se také pohybuje. Výsledek byl úžasný, a tak se Disneyho spolupracovníci okamžitě pustili do vymýšlení příběhu, do kterého by šel dnes již legendární záběr s kormidlem napasovat. (Landauer)
- Film je přelomový díky použití zvuku. Již dávno před ním se u animáků používal doprovodný zvuk a hudba, ovšem pouze jako kulisa do pozadí. Zde však kreslené postavičky poprvé vytváří iluzi, že samy zvuk produkují, tančí do jeho rytmu a aktivně na zvuky reagují. (Landauer)
- Některé prameny uvádí, že se jedná o první synchronizovaný animovaný film. Konkurent Walta Disneye, Max Fleischer, však měl být první, a to snímkem Kentucky Home (1926). (sator)
Reklama