Režie:
Malik BendjelloulScénář:
Malik BendjelloulKamera:
Camilla SkagerströmHudba:
RodriguezVOD (1)
Obsahy(1)
Pátrání po Sugar Manovi vypráví neuvěřitelný, ale pravdivý příběh Rodrigueze: největší rockové hvězdy 70. let, která nebyla. Dva producenti objevili Rodrigueze na konci 60. let v kouřové mlze zapadlého detroitského baru. Byli ohromeni a přesvědčeni, že mu písně plné silných melodií a prorockých textů zajistí pověst největšího hudebníka své generace. Dvě alba, která nahrál, však naprosto propadla, zpěvák se vytratil ze scény a zbyly jen historky o sebevraždě na pódiu. Pirátská kopie jedné z nahrávek se mezitím náhodou dostala do Jižní Afriky, kterou apartheid odřízl od zbytku světa. V následujících dvou desetiletích se Rodriguez v JAR stal fenoménem, jehož sláva předčila Rolling Stones. Film sleduje snahu dvou Rodriguezových fanoušků, kteří touží zjistit, co se opravdu stalo s jejich hrdinou. A tomu, co objeví, se sami nestačí divit. Film byl oceněn Oscarem v kategorii Nejlepší dokumentární film roku 2013. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (343)
Díky za Sugar Mana a za skvělý životopisný film o muži, který se v životě živil jak se dalo, ale který měl dar psát básně o tom, co viděl nebo sám zažil a pak to úžasným způsobem prezentoval ve svých písních. A to co v životě viděl, nebylo většinou nic pozitivního, spíš naopak, samá bída a strádání. Rodriguez ani nevěděl, jak je slavný a i když se pak okolnosti změnily, tak zůstával stále svůj a za sebe můžu napsat, že na konci tohoto dokumentu mě to emotivně docela rozhodilo. Téměř neuvěřitelný příběh s ještě neuvěřitelnějším koncem. Vřele doporučuju a jdu hledat jeho písničky, protože to rozhodně stojí za to. ()
Po desiatich minútach, keď som film sledoval na pol oka, na pol ucha od počítača, som si sadol pohodlne do kresla a plne sa venoval príbehu tohoto úžasne skromného, nepoznaného speváka v ošarpanom dome v Detroite, pričom ani nemal potuchy o tom, že v JAR je vlastne megahviezdou prvej veľkosti. Čo mi na ňom najviac imponovalo je neskutočná skromnosť a úžasná pracovitosť. Napriek tomu, že jeho hlas mi veľmi pripomínal hlas Boba Dylana, môžem konštatovať že krásou svojich balád strčí Dylana hravo do vrecka. Možno aj preto mám ten pocit, lebo o Dylanovi si myslím, že de facto nevie spievať, len nariekať ... :) ()
Po dokumentární stránce všechno špatně. Manipulace s fakty jak se zrovna (ne)hodí do krámu, otravný střih (všimnete si ho a to je u střihu vždy problém), neřešení otázek co se nabízejí a oproti tomu mnohdy „zabřednutí“ u podružného podtématu. Navíc z toho vůbec není jasné o co tvůrcům šlo, protože se tu plácá páté přes deváté; mnohdy najednou. O Rodriguezovi to ve výsledku (bohužel) vůbec není, když už něco, tak jde o neuvěřitelný příběh dvou jeho alb. A přesto všechno bych to doporučil úplně každému. Ovšem nikoli jako dokument, ale jako nejlepší upřímně dojímací moderní pohádku široko daleko. ()
Už jsem viděl několik opravdu povedených mystifikačních dokumentů i celovečerních snímků, ale žádný z nich se celou dobu netvářil tak věrohodně jako Pátrání po Sugar Manovi. Takže si představte moje překvapení, když film skončil a já se dozvěděl, že o žádný podfuk na diváka nešlo, ale všechno je to pravda! Já si totiž přál, aby to pravda byla, aby se takový krásný životní příběh někdy odehrál. A tak za to, že se odehrál, dávám pátou hvězdičkou, kterou bych podfuku asi nedal. ()
"American zero, South African hero." Jsem hrdým vlastníkem alb Abbey Road od Beatles, Bridge Over Troubled Water od Simona s Garfunkelem a nyní již i Cold Fact od Rodrigueze, takže se mohu spokojeně považovat za tradičního jihoafričana. Nikde jinde totiž Rodrigueze neznali a já děkuji autorům tohoto dokumentu, že jsem si s ním mohl zazpívat "I Wonder" a další neznámé fláky. Musím se přiznat, že když na mne v půlce filmu vykoukl mrtvý Sixto Rodriguez, tak jsem si myslel, že vrchol přišel příliš brzo, ale když si vzpomenu na první koncert v JAR, tak mi ještě nyní stojí chlupy na zádech, předloktí a ještě na jednom místě, které nepovažuju za vhodné prozrazovat. ()
Galerie (23)
Photo © Aerofilms
Zajímavosti (2)
- Snímek byl zahajovacím filmem na filmovém festivalu Sundance v lednu 2012, kde získal Zvláštní cenu poroty a Cenu diváků za nejlepší mezinárodní dokument. (Dragoni)
- Několik posledních záběrů bylo natočeno pomocí telefonu iPhone s aplikací 8mm Vintage Camera, protože na dokončení filmu režisérovi došly peníze . (Dragoni)
Reklama