Reklama

Reklama

Urga

  • Francie Urga (více)

Obsahy(1)

Co všechno se může stát, když mongolská žena odmítne manželský sex a když se v široširé stepi ztratí ruský řidič nákladního vozidla... Anekdoticky laděné vyprávění o střetu dvou kultur, které režisér Nikita Michalkov pojednal jako úvahu o ceně technického pokroku. (Letní filmová škola)

Recenze (26)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Zvláštní, poezií přetékající film stepi, jež je prostředím a zároveň rovnocenným partnerem v životě prostých Mongolů. Film o kořenech, sounáležitosti, přátelství, hodnotách i obyčejných životních problémech. Ne příliš náročné, citlivé, jemné, vkusné, krásně nasnímané, přijemně hudebně podbarvené a hlavně upřímně myšlené. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Nikita Michalkov /Avtostop/ natocil uchvatny, nadherny film, v ktorom divaka omami sirokost a priestrannost mongolskych stepi a nakladak. Za nim samozrejme sedi sofer, ten je uz ale menej sympaticky nez prekrasna priroda. Rezia Michalkovova je proste vyborna, tempo pomale, ale uvazene, herecke vykony na urovni. Ovsem to najlepsie pan Michalkov este len chystal, a prislo to az s uderom roku 1994. 90 % ()

Reklama

garmon 

všechny recenze uživatele

Michalkov vynalezl nový žánr - reálně-socialistická idyla. Je to už v Příbuzenstvu - takové to pobíhání po parku menšího města v sajuzu - jemný humor v mezích zákona (automaty nefungují? chachacha, nu což, vesele se nám tu žije)... I tu je to: když řidič zaspí za volantem, co už - krajina je bezpečná, traviny, žádné výmoly k smrti, vlastně je žádoucí si zajet omylem až k řece...; chlapec, čte o Leninovi před dveřmi ložnice souložících rodičů, závěr v němž panenskou step pohlcuje průmysl a hlavní hrdina to optimisticky komentuje jako pokrok - v porovnání s třeba s Muratovou jsou tyhle postupy trochu bezzubé a lžou mi do ksichtu, v porovnání s Tarkovským je duchovnost méně okatá, ale i méně hluboká (mnohem). V porovnání s tím, co začal Michalkov dělat za Putina je vše jasné - "zručný režisér" píše uživatel tomco a má recht. Závěr Urgy je oslavou nastupující Nové Říše Čingischánovy: rosťme, množme se, zaplníme (a pohltíme) svět.. Že by státní zakázka na vztahy s Novou Čínou??? Životní a umělecký étos nechávám ale teď stranou, Urga je krásný film - kamera, hudba, postavy. Udrží pozornost, pobaví, jen mě zpětně naštvalo to výše uvedené. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Někde mezi čtyřma a pěti rudýma sovětskočajňanskýma hvězdama. Film je to poetický, poklidný a nutno dodat, že i chytrý. Absence konfliktu a výraznějšího dějového oblouku mi sice sedí, ale je jasné, že někomu to může vadit. Je fajn, že Urga dokáže mluvit o vztahu k přírodě, životnímu prostoru, tradici atd bez toho aby do protikladu prvoplánově stavěla vlivy a produkty pokroku (ty jsou zde vykresleny spíše jako takové úsměvné absurdity bez hlubšího významu)... Fajn, fajn film. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Víc se mi teda líbila ta první, poetická a klidná polovina, než ta druhá, která se mermomocí snaží hodně říct. Nechápejte mě špatně, to, co chce Urga říct, říká naprosto dokonale a některé scény jsou naprosto mistrovské a dost hluboké (třeba setkání s Čingischánem nebo sledování televize), ale stejně mi ta první polovina s tou druhou nešla moc dohromady a kromě stejných postav se v nich dělo něco úplně jiného. Jinak se ale jedná o naprosto dokonalý film, ze kterého nejvíc vyniká skvělý soundtrack a nádherná kamera. Líbilo se mi i velmi chytré vedení příběhu a celkově to má hodně co říct, i když se to na první pohled nemusí zdát. Urga by mohl být jedním z mých nejoblíbenějších filmů a stejně mu chybí něco, po čem bych byl nadšený. Možná větší podmanivost? Fakt nevím. Tak jako tak je Urga skvělý film a moje první setkání s Michalkovem dopadlo více než dobře. A taky jsem rád zase viděl Bademu. Co se ale filmů z mongolských stepí týče, poetičtější než Urga mi přišlo moje oblíbené Lü cao di. Lepší 4* ()

Galerie (10)

Zajímavosti (1)

  • Plakát, který Gombo (Bayaertou) ukazuje svým sousedům a muže na něm prohlašuje za svého bratra, je plakát z filmu Cobra (1986) se Sylvestrem Stallonem. (Terva)

Reklama

Reklama