Režie:
Martin ZandvlietScénář:
Andrew BaldwinKamera:
Camilla Hjelm KnudsenHrají:
Jared Leto, Tadanobu Asano, Kippei Šiina, Šiori Kucuna, Emile Hirsch, Rory Cochrane, Nao Ómori, Min Tanaka, Masaki Miura, Šun Sugata, Hiroja Šimizu, Dais Young (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Nick (Jared Leto), bývalý americký voják trpící posttraumatickou stresovou poruchou, je v 50. letech minulého století vězněn v japonské Ósace. Zde pomůže k útěku spoluvězni Kiyoshimu (Tadanobu Asano), členovi jakuzy. Po propuštění navazuje přes Kiyoshiho kontakty s japonským podsvětím a stoupá v hierarchii jakuzy jako nelítostný zabiják, který se nezastaví před ničím. (mac000)
(více)Videa (1)
Recenze (74)
Měl jsem podobný pocit, jako kdybych koukal na filmy od dánského režiséra Nicolase Winding Refna. Jen s tím rozdílem, že Goslinga tu vyměnil Jared Leto. Jinak je to vizuální lahůdka čerpající z japonských gangsterských tradic. Plus tedy vizuálno negativně pohltilo ducha filmů a tak je to navíc chvílemi strašná nuda. Ale s tím se u podobných filmů musí trošku počítat. ()
Dobrý film, drsný, násilný, nebere si servítky, ale nemůžu si pomoct, celkově mi přišel spíše prázdný. Jared Leto je zde klasicky démonický, u něj stačí, aby se jen podíval, ale tentokrát to nějak nestačí, protože s ním nesouzní příběh, který je spíš takový tradiční, více se hraje na krev a násilí než na samotný děj. ()
Anorektický Jared Leto předvede, že zatoulaný bílý pes nemusí být v Japonsku jenom Goro, ale i kapitán americká armády. Sic váhy lotosového květu, ale pln vůle a odhodlání šplhá klasickým způsobem po žebříku ósacké yakuzy, tzn. získávání důvěry, drobné prácičky, omluvy šéfovi, po kterých manikérky brzy nebudou mít co žrát, iniciace, irezumi svetry a účast v nevyhnutelné klanové válce. Dramatický oblouk v podobných filmech bývá obnošená vesta, takže je potřeba vtisknout sílu do jednotlivých scén, což se tady podařilo leda u epizody s Hirschem. Letův „anti-kabuki“ projev také příliš nezaujal a navždy zůstane nezodpovězenou otázkou, jak by si na jeho místě vedl zvažovaný gaidžin Fassbender. Co se týká propojení japonské mafie a jiných kultur, na Kitanovu katanu Brother se to příliš nechytá.. ()
Velmi nudný pokus o art, který hrubě nevyšel. The Outsider vypráví svůj "příběh" silně nezúčastněným způsobem, kdy nedisponuje téměř žádnou atmosférou, nijak negraduje a dramaturgicky vůbec nefunguje, neboť na sebe scény prostě nějak navazují a nepůsobí uceleně a často se dějí věci, aniž byste pořádně věděli proč, proto tedy příběh v uvozovkách. Děj je tedy hrozně plytký a nezajímavý a nemá šanci utáhnout dvouhodinovou stopáž, která utíká nehorázně pomalu, neboť se tvůrci rozhodli o šnečí tempo, které pouze umocňuje pocit z prázdnoty a nezábavnosti snímku, který nemá opravdu čím zaujmout. ()
Snímek nabízí pohled do zákulisí jakuzy a to několik let po válce. Je zde hezky vykresleno, jak to v takové „rodině“ chodí a co znamenají pojmy, jako je autorita, disciplína, tradice, hierarchie, fanatismus v reálu. Sekání nejen malíčků před šéfy. Leto svoji roli zvládnul velmi dobře a jeho mrazivý výraz sem mu uvěřil. No ono se prosadit v jakuze bude chtít určitě něco víc, než jen drsnej „kukuč“. A i když je to magor co má za sebou nejen druhou světovou, ale i jejich kriminál, pořád se nemůžu ztotožnit s tím, že by se do jejich organizace dostal tak rychle, navíc tak krátce po válce. (je skoro deset let krátká doba na zapomnění hrůzy války?) Nicméně film má napětí a já byl spokojený. ()
Galerie (10)
Zajímavosti (5)
- Postava Nicka (Jared Leto) je tetována tradiční japonskou metodou zvanou Irezumi. Irezumi znázorňuje jak grafický styl tetování, tak i techniku, jenž je prováděno: různé druhy ocelových jehel připevněných k násadě, která bývala dřevěná, kostěná nebo bambusová a s její pomocí vpichovali barvy do kůže. (Fildas)
- Světovou premiéru měl The Outsider 8. března 2018 v sídle společnosti Netflix v Los Angeles. Na Netflixu se oběvil den poté, 9 března 2018. (Mani)
- Jared Leto si kvůli roli zajatého amerického vojáka skoro rok nestříhal vlasy ani vousy. (Mani)
Reklama