Režie:
Robin CampilloScénář:
Robin CampilloKamera:
Jeanne LapoirieHudba:
Arnaud RebotiniObsahy(1)
Daniel, osamělý podnikatel ve středním věku, osloví na pařížském vlakovém nádraží mladého ukrajinského prostituta Marka a naivně mu dá adresu do svého bytu. Jejich rande však neproběhne podle očekávání, protože do Danielova bytu místo toho vtrhne gang mladých východoevropanů, kteří ukradnou veškeré cennosti i nábytek. Daniel si z události odnese trauma, avšak o několik dnů později dorazí stydlivý Marek, aby naplnil svůj sexuální příslib. A tak začíná jejich křehká tajná romance. Svižná studie sexuality a touhy gayů na pozadí současných problémů s imigrací v dnešní Francii nutí k zamyšlení. (Febiofest)
(více)Videa (1)
Recenze (14)
Divila jsem se, že měl Daniel odvahu vpustit Marka/Ruslana do svého bytu. Nakonec z toho ale vznikla zajímavá studie vznikajícího vztahu mezi dvěma hlavními postavami. Proti klidu Danielova bytu stojí ruský Boss, hlava celého východního gangu, kterého herec skvěle ztvárnil a divák ho za to musel nesnášet. Při posledních scénách jsem jen trnula nad tím, jak to všechno skončí. Zvlášť znepokojivé bylo téma imigrantů shromážděných v jednom hotelu, kde byli odděleni od zbytku světa. Otázkou zůstává, zda je toto běžně možné a nebo zde zafungovala hodně fantazie autora a snaha přeháněním upoutat na podobnou problematiku pozornost. (FebioFest 2014) ()
Dát šlapce z ulice svou domácí adresu nemusí být ten nejlepší nápad. Navíc je šlapka kluk. 1) Spoiler. Snímek stojí a padá s nevěrohodným až nesmyslným chováním protagonistů._____Daniel dá pouličnímu prostitutovi svou adresu a domluví budoucí schůzku u sebe doma, což prokazuje zřejmý nedostatek pudu sebezáchovy._____Chování party v Danielově bytě, zejména její ukázněnost, je absurdní._____Samotné navázání vztahu pochází z bujné fantasie tvůrců gayovské červené knihovny._____Navíc Daniel vůbec nepůsobí jako osamělý zoufalec vyhledávající šlapky._____ 2) Velmi podařené je zobrazení celé situace, atmosféra i pocit určité odevzdanosti. Trochu pohádkový konec nevadí._____ 3) 51letý režisér filmů s homosexuální tématikou Robin Campillo (scénář, režie, střih) patrně ve snímku zúročil i vlastní pocity, ne-li zkušenosti._____ 4) 32letý přitažlivý Daniil Vladimirovič Vorobjov (sexy boss) se v Rusku zabývá nejenom herectvím, ale také režií, malířstvím a poesií._____22letý Kirill Emeljanov (milenec Marek) je zajímavý stejně jako 54letý Olivier Rabourdin (postarší podnikatel Daniel). ()
Místy to bylo přetažené (a někdy i přitažené za vlasy) a ta scéna, jak ta východní hovada vykrádají postupně byt toho francouzského spořádaného a pracovitého slušnáka za jeho přítomnosti, aby zabrala skoro čtvrtinu celého filmu ... už jsem to chtěl dokonce vypnout a vymazat, takové přiblbliny nemusím, ale vědom si tady těch předchozích recenzí, jsem vydržel a souhlasím, že to potom počátečním rozčarování do jisté míry gradovalo s napětím. Nicméně kdybyste byli v kůži toho Francouze, udělali byste to také, abyste se začli scházet s někým, kdo zařídí nejdříve vykradení celého Vašeho bytu? ()
Já měl malinko šoky na začátku a na konci.Tím prvním je rozhodně,když Vám někdo vyplení byt,že neuděláte vůbec nic.Prostě vidíte kluka Marka a něco Vás k němu přitahuje,tak nějaká televize a další elektronika nerozhodí,že jí někdo ukradne přímo před Váma.Daniel je prostě sám a nejspíš dost vydělává.Bohužel to je právě ono.Vydělává,ale přijel vlakem a jezdí v obyčejným Fordu.Vlastně o postavách se zde ani na Markově straně moc nedozvíte,u Marka aspoň zjistíte jeho stav s rodinou a jeho pravou identitu.Malinko škoda vynechané části o další hlavní postavě,která měla být nejspíš záhadnou,ale nebyla.No vše se drží mantinelu lásky dvouch stejných pohlaví.Plusem je zde určitě ukrajinský gang,kde v roli Bosse herec Vorobjov předvádí na pár minutách skvělý herecký um.Bohužel konec jestli měl být satisfakcí za začátek,tak je bohužel neskutečně prvoplánový.Je až moc náhodný a takový,že projel šustěním papíru,aby byl.Což je nesmírná škoda,protože to vypadalo,že Daniel už ty policajty volá z domova:)Jinak to mělo svůj styl evropského rukopisu,přesto tomu chyběla větší jiskra,než zapojit nakonec,že emigranti jsou nelegálně v hotelu.Tam byla ta postava černošky tajemná,ale proč byla?70% ()
Začátek naprosto skvělý, neotřepaný námět, divákovo napětí, kam se tahle prekérní situace bude ubírat, herecky více než solidní. Pak nastupuje až příliš dlouhá střední část filmu, která i liberálního heterosexuála úplně nenadchne a nedojme, až nastupuje opět slušná závěrečná půlhodinka s evropským, respektive francouzským rozuzlením. Spíše komorní snímek, který nadchne po umělecké stránce, u fanoušků s radikálnějším pohledem na svět stoupne tep na maximum, ale myslím, že i u liberálů musí dojít na přetřes neskutečná drzost imigrantů. ()
Galerie (14)
Photo © Les Films de Pierre
Reklama