Režie:
Atom EgoyanScénář:
Atom EgoyanKamera:
Norayr KasperHrají:
Arsinée Khanjian, Atom Egoyan, Ašot Adamjan, Michelle Bellerose, Natalia Jasen, Susan Hamann, Sveta Kohli, Viva Tsvetnova, Roula Said, Annie Szamosi (více)Obsahy(2)
Atom Egoyan hraje hlavní roli ve svém Kalendáři, příběhu fotografa, který se vydává do Arménie, aby nafotil tamní kostely pro nový kalendář. Poměrně rychle mu dojde, že se jeho žena pomalu ale jistě zamilovává do jejich řidiče a průvodce Ashota. Manželství se rozpadne. Zpátky doma v Torontu si fotograf přes eskort servis pozve domů několik žen, ze kterých si vybere tu nejvíce podobnou své manželce. Kalendář je další pro Egoyana typickou provokativní sondou do podivných vztahových propletenců. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (9)
Šablonovitý (až smyčkovitý) postup montáže psychologického vhledu kopíruje funkčnost klasického nástěnného kalendáře o dvanácti stranách. Zajímavý krok natočit celovečerák, v němž (po odkoukání pevně nalajnované struktury) najisto víte, jak bude koncipován další záběr a další a další a další... pokud zde někdo mluví o nudě, vidím její příčinu právě v tomto přístupu. Jestli je to ke škodě si musí každý probrat ve svém nitru. Tím hlavním, jež stojí před vším ostatním, je vztah trojúhelníku - muž, jeho žena a jejich řidič. Složitost mezilidskosti je ve svém rozsahu nepostižitelná. ()
Muž a žena; zakázka na nafocení dvanácti historických arménských chrámů pro kalendář, která se změní v pouť poznání jeden druhého na pozadí krásné arménské krajiny; zkouška pevnosti jejich vztahu; narůstající podezřívání ze strany muže a ženino sbližování se s jejich řidičem/průvodcem; nešťastný rozchod, odloučení, neschopnost komunikace,... - a na závěr...kdo ví... - rozhodně velmi osobní a osobitý film, jenž je krásný jak obrazem, tak příběhem. (silné 4*) ()
LFŠ '07 - Formálně vytříbený film Kalendář režiséra Atoma Egoyana je považován za jeho nejosobnější. Snímek o neporozumění, neschopnosti komunikace a postupném odcizení manželů, kteří přijíždějí do Arménie (země jejich předků), aby zde nafotili dvanáct památek pro kalendář, patří k vůbec nejzvláštnějším, které jsem mohl dosud zhlédnout. ()
Přiběh není špatnej, ale jeho zpracování je tak nudné, že je celkem složité ho dokoukat... V tomto případě platí zmínka o nudě ještě více než v případě Pirosmaniho... Možná je moje přísné hodnocení dáno také podmínkami, v nichž jsem film viděl. Byl to můj předposlední film na LFŠ, takže únava již byla značná a film byl promítán v neodvětrávané aule, která byl přeplněna lidmi, takže horko bylo nesnesitelné... Každopádně jsem měl pocit, že ten film je nekonečnej... ()
Více jsem si užívala malebných pohledů na arménské památky a přírodu, do osudů té trojice se mi tak úplně vcítit nepodařilo, tady jsem byla příliš nezaujatým pozorovatelem. Oceňuji nápad zastavit se u každého z 12 snímků nafoceného kalendáře a s každým dalším měsícem se vracet k pocitům, za kterých záběry vznikaly. V polovině roku mě už to bohužel přestalo bavit. Viděno v rámci Challenge Tour 2017:30 dní se světovou kinematografií. ()
Galerie (1)
Photo © Haut et Court
Zajímavosti (1)
- Většina filmu je čistě improvizovaná. (Cheeker)
Reklama