Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Publicistický cyklus informující diváky o aktuálních či palčivých problémech politiky, ekonomiky zásobování a služeb. Vznikl v době zrušení dohledu a cenzury, a tak opravdu odrážel aktuální dění. Pořad byl zrušen na rozhraní let 1969–1970. (sator)

Recenze (1)

sator 

všechny recenze uživatele

Publicistický cyklus informující diváky o aktuálních či palčivých problémech, politiky, ekonomiky zásobování a služeb. Vznikl v době zrušení dohledu a cenzury a tak opravdu odrážel aktuální dění. Zrušen na rozhraní let 1969-70. ()

Zajímavosti (2)

  • Kritické publicistické pořady se v Československé televizi objevovaly již od první poloviny šedesátých let. Často musely tvrdě zápasit s cenzurou a některé z nich v tomto boji podlehly. V roce 1968 se ovšem situace výrazně měnila a prostor pro svobodnou publicistiku se významně rozšířil. Přibývaly i nové, ostře kritické pořady, například Sondy, které připravoval Jiří Kantůrek. Poprvé byly Sondy uvedeny 21. března 1968 s provokativním tématem „Co se vlastně změnilo?“ Důležitou devízou nového pořadu byl zájem nahlédnout, jak věci skutečně vypadají. Jeho tvůrci proto nesázeli jenom na poklidné diskuse odborníků ve studiu, ale vyráželi se svými otázkami za běžnými občany nebo za zahraničními korespondenty. Zajímali se především o jejich názory na fungování slibované ekonomické reformy. Proto se v pořadu objevovaly i četné reportáže přímo ze závodů. Samozřejmě poměry po okupaci Československa v srpnu 1968 podobně kritickým pořadům nepřál. Jiří Kantůrek byl za svůj proreformní postoj z Československé televize propuštěn. Pořad Sondy s trochu odlišným pojetím se objevil znovu na obrazovkách až koncem osmdesátých letech v rámci nesmělých pokusů o „perestrojku“. Jiří Kantůrek se do Československé televize vrátil až po listopadu 1989 a v letech 1990–1992 vykonával funkci jejího generálního ředitele. (Česká televize)

Reklama

Reklama