Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Simon pobýval mnoho let v cizině a svět mu uštědřil nejednu ránu. A teď se vrací znavený, osamocený a plný beznaděje na Island - ostrov svých předků - aby zde skoncoval se životem. Než může svůj plán dokonat, připlete se mu do cesty mladá Dúa, děvče, které nemá na růžích ustláno, a Simon se rozhodne tuto svobodu milující duši ochraňovat. Aby ji osvobodil z nesnází a problémů se zákonem, prchají do Hamburku i se vzácným islandským sokolem, o kterého Dúa pečovala. Pro ni je tento symbol starých Vikingů zosobněním svobody, pro Simona zase nadějí na zisk tolik potřebných peněz...
Podobenstvo o slobode, symbolizovanej sokolom, ktorý sa v ľudských rukách mení na tovar a nadobúda tržnú cenu. Príbeh sa odohráva v malom islandskom mestečku. Úprimná a predsudkami nezaťažená Dúa sa počas pobytu svojho starého strýka v nemocnici stará o jeho dom, psov i mladého raneného sokola. Do mestečka sa po tridsiatich rokoch vracia cudzinec, Američan Simon. Hoci Simon k Dúe cíti náklonnosť, nechce jej podľahnúť, pretože mu čosi našepkáva, že by mohla byť jeho dcérou. Do ich milostnej hry vstupuje frustrovaný policajt, ktorý definitívne vyprovokuje odchod dvojice z ostrova. So sokolom v klietke mieria do Nemecka. Simon verí, že i napriek Dúinmu nesúhlasu sa mu podarí vzácneho sokola predať a zarobiť tak veľké peniaze. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

Rocky88 

všechny recenze uživatele

Moje první zkušenost s islandským filmem. O Fridrikssonovi jsem slyšel pouze v souvislosti s Anděly všehomíra, nicméně mi toto dílo není známo, takže jsem opravdu nevěděl, co mám od Sokolů očekávat... A dočkal jsem se docela příjemného překvapení. Komorní příběh o setkání dvou osamělých lidí z různých generací na mě působil příjemně, neusedle. Navíc je ve filmu do poslední kapky využíváno rozdílného charakteru obou hlavních protagonistů (Simonova zkušenost x Duina naivita). Nesmím zapomenout zmínit tolik skličující scénu, jakou byla ta s vyvražďováním psů a pálením domku...Na druhou stranu mi hodně nepovedený přišel konec. Rozuzlení, kdo je vlastně kdo, bylo naprosto zbytečné. Dal bych přednost vysvětlení, za co byl vůbec Simon v USA uvězněn. Navíc samotný konec přišel poměrně brzo. V příběhu se dalo pokračovat i se samotnou Duou a film zakončit poněkud tragičtěji...Podtrženo, sečteno, film na mě jakžtakž zapůsobil, režie však ne. S odřenýma ušima * * * *. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pomalu plynoucí snímek, kde hlavní roli hraje zádumčivá řídce osídlená krajina Islandu, která poznamenává charaktery místních lidí. Vlastní děj je nepodstatný, ve skutečnosti spíš záměrně potlačený. Důležitá a pro mě přitažlivá je naopak poetická, téměř baladická atmosféra, kterou podtrhují svým výkonem oba hlavní herečtí představitelé. Margrét Vihjálmsdóttir je nicméně přece jen charismatičtější. Fridriksson už má na svědomí lepší bijáky, ale stále se jedná o kus poctivé filmařiny. Celkový dojem: 70%. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(LFŠ 2010) Friðrik Þór Friðriksson je považován za personifikaci islandské kinematografie především proto, že díky jeho na festivalech ceněným filmům Island vešel ve známost. SOKOLI ale žádnou cenu nikde nezískali, přestože byli na několik domácích nominováni (herec, film a technická kategorie), čemuž se nelze divit, protože jde o ten typ kulturního výprodeje, který mi přijde otravný. Pokud Island, tak sokoli, deprese a myšlenky či pokusy o sebevraždu i silná ženská hrdinka proti buranským mužům zákona; pokud Německo, tak trabant, prostitutky, zeď, šmelináři ad. Figurkaření a "humor" založený na potvrzování si předsudků ohledně určité země a jejím obyvatelům mi nepřijde vtipný, spíše xenofóbní, což je paradox, když se prostřednictvím banální symboliky vypráví o svobodě, zodpovědnosti za druhé a naplnění života v předvídatelné podívané, která je natolik líbivá, až se mi ze všech Friðrikssonových celovečerních počinů zamlouvá nejméně. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Výsostně poetická roadmovie s mytologickým základem, která se vyrovnává s tématy svobody, přátelství a naplnění života. Nadchne především zcela přirozená a zároveň tajemně mrazivá Margrét Vilhjálmsdóttirs a podmanivé obrázky islandské krajiny. I to Německo získalo díky Friðrikssonovi nebývale severského ducha. ()

Jansen 

všechny recenze uživatele

Hladce plynoucí příběh obdařený dávkou typicky severské absurdity a dech beroucími panoramatickými záběry. Vůbec rám záběru zde hraje důležitou roli. Pohledy kamery dávají vyniknout pečlivě zvoleným exteriérům, ať už to je samotná příroda nebo islandský venkov, jehož scenérie jsou místy až expresivně přibarvené (viz dům hlavní hrdinky). Samotná zápletka je samozřejmě silně nadsazená, ale i tak se mi zdá, že je místy až příliš srdceryvná a okatá. Ale v podstatě to výsledný dojem až zas tak moc nekazí. [LFŠ 2010] ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama