Režie:
Nagraj ManjuleScénář:
Nagraj ManjuleKamera:
Sudhakar Reddy YakkantiHrají:
Rinku Rajguru, Akash Thosar, Arbaz Shaikh, Tanaji Galgunde, Suraj Pawar, Anuja Mule, Chhaya Kadam, Jyoti Subhash, Nagraj Manjule, Suresh Vishwakarma (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Když se do sebe zamilují chlapec a dívka, bývá to pro ně nádherný čas. Jenomže Parshya (Akash Thosar) je chudý kluk z nižší kasty, zatímco Archie (Rinku Rajguru) je dcera místního boháče a politika. I když pro ně láska znamená víc než kastovní systém a staleté zvyklosti, pro jejich rodiny ani pro vesnici to neplatí. Mladému páru, který svými tajnými schůzkami překročil pravidla, může jít o život i kvůli jedinému polibku. (rikitiki)
(více)Recenze (11)
Bollywoodu na hony vzdálené. Tudíž jeden z nemnoha filmu, pro něž není přetrvávající kastovní systém tabu. Ba co víc, jedná se o jedno z hlavních témat. Podané v té nejnižší lidské podobě. Ale je to film indický a tak nabízí téma další, tentokrát zcela jiného druhu, první lásku, první zamilování se všemi těmi protichůdnými pocity, které k tomu patří. Ostatně jaká jiná kinematografie umí pocity ztvárnit tak snadno a krásně? K tomu ty bollywoodské písně a poezie jejich slov, pozvedají to ještě o úroveň výš. Ale jak bylo řečeno, je to Indie, momentem, kdy se dva dají dohromady, to nekončí. Musí si ještě projít vystřízlivěním, když první opojení pomine, když se dostavují všednost a problémy, kdy se ukážou odvrácené strany lidských tváří... A závěr? Jeden z nejpůsobivějších filmových konců. A nejde jen o to, jak je konec napsán ve scénaři. Co z něj dělá nezapomenutelný filmový zážitek, je scéna a způsob natočení! V tom tkví největší přínos filmu, víc takových nápaditých tvůrců. ()
Příběh dvou milenců s překvapivě ne-bollywoodským koncem, velmi realisticky zobrazující indické reálie a nepřekročitelná pravidla indického kastovního systému. Ta na vlastní kůži pocítil i Nagraj Manjule - režisér i scénárista v jedné osobě, promítající do snímku své vlastní zkušenosti z dětství. Saitar, jako každý správný indický film trvá bezmála tři hodiny a po přestávce, která je v každém správném indickém filmu, se děj z venkova přesouvá do velkoměsta a začne se dramaticky měnit a vyvíjet. Film vyniká jednak způsobem vyprávění, místy až téměř dokumentárním, ve kterém se nic nepřikrášluje, ale zejména výběrem představitelů hlavních i vedlejších rolí a jejich přirozeností, na rozdíl od pozdějších remaků (např. Dhadak), který je svou kýčovitou umělostí postav originálu na hony vzdálený. Herecky ovládla celý film tehdy patnáctiletá (!) Rinku Rajguru v roli emancipované a sebevědomé Aarchie, která bojuje s předsudky o postavení a úloze žen v Indii. Rozhodně nečekejte něco na způsob americké romantické love story. A buďte připraveni úplně na všechno. ()
Takto reálné a drsné by zřejmě doopravdy bylo, kdyby se dívka z vyšší kasty zamilovala do kluka z nižší. Začíná to jako romance a nakonec je to Love Story. Nečekaně dávám plný počet, přestože mě žádný z herců nebyl dlouho sympatický - postavy totiž předvedou velmi realistický vývoj vztahu (a evidentně nejsem sám - na festivalu v Berlíně lidé na konci filmu tleskali ve stoje). Upřímně radím nezajímat se dopředu o děj. ■ Trailer, který neprozrazuje až tak moc https://m.youtube.com/watch?v=wMrMKnoYWwA ■ Překvapivá je i sebevědomá představitelka Aarchie, Rinku Rajguru: Narozena 6/2001, natáčení bylo ukončeno 5/2015 (!?!). ■ Někteří rodiče, kteří se roky stavěli negativně k partnerům svých dětí, po shlédnutí Wild in Love své požehnání dali. ()
V zaujímavostiach sa píše, že pre veľký záujem sa v kinách premietalo aj o tretej ráno. Tak k tomu len dodám, že vyjsť po tomto filme o šiestej ráno do ulíc Indie a vidieť prebúdzajúce sa kartónové krabice na uliciach, v parkoch a na nádražiach musel byť priam surealistický existenciálny zážitok. Ale vyjadrujem presvedčenie, že by to každopádne stálo za to! A takýto príbeh lásky nikde inde neuvidíte, to je zaručené! ()
"Sairat" je snímek, který vás odvede překvapit. Na první pohled se tváří jen jako další, rozvláčná indická romance. A on takovou romancí ve skutečnosti je. Jenže mnohem více než v jiných filmech, vyvěrá na povrch to společenské, co se bollywoodské filmy snaží kritizovat. No a pak je zde nádherně filmově a vypravěčsky zvládnutý závěr, který dovede vyrazit dech. ()
Galerie (50)
Photo © Zee Studios
Zajímavosti (4)
- Film je v maráthštině, což je indoíránský jazyk, kterým v západní Indii hovoří 83 miiónů lidí. (Jirka_Šč)
- Film způsobil změnu uvažování některých lidí v Indii. Objevila se například zpráva, že v Bombaji, tři rodiny, které se roky stavěly negativně k partnerům svých dětí, po zveřejnění filmu udělily svá požehnání. (Jirka_Šč)
- V letech 2017 a 2018 vzniklo v Indii pět remaků v dalších indických jazycích (pandžábštině, kannadštině, orijštině, bengálštině a hindštině). V kannadštině si představitelka Aarchi, Rinku Rajguru, svoji roli zopakovala. (Jirka_Šč)
Reklama