Kamera:
Joseph RuttenbergHudba:
Johann Strauss ml.Hrají:
Luise Rainer, Fernand Gravey, Miliza Korjus, Lionel Atwill, Curt Bois, Al Shean, Minna Gombell, George Houston, Bert Roach, Herman Bing, Alma Kruger, Henry Hull (více)Obsahy(1)
Johann Strauss (Fernand Gravey), syn skladatele stejného jména, pracuje na počátku své kariéry v bance. Jednoho dne je propuštěn, protože myslí na muziku více, než-li na klienty za přepážkou. V jeho životním snu jej podporuje snoubenka Poldi Vogelhuber (Luise Rainer). Cesta k úspěchu je těžká, ale s Poldi, nyní jako manželkou, dosáhnou poloviny úspěchu. Druhou polovinou je sopranistka Carla Donner (Miliza Korjus), kterou diváci milují. Carla ale myslí na víc a touží, aby ji miloval i Strauss. (ČSFD)
(více)Recenze (3)
Už je to dlouho, co jsem si naposledy tak užila hollywoodskou variantu stejné látky, kterou v Londýně pokazili tím svým cockney humorem. A ano, přesně to je případ téhle vídeňské pohádky. V MGM byli natolik při věci, že do úvodních titulků přidali větičku o tom, v jakém se pohybujeme žánru, aby skutečně nikdo nepochyboval. Takže nehledáme odchylky od skutečného životopisu Johanna Strausse ml. a reálií Vídně (a vídeňského lesa) poloviny 19. století, ale naopak sledujeme poctu éře valčíku jako celku. Zatímco Hitchcock si to celé natočil po svém jako vlastní příspěvek k operetnímu žánru a spíš negoval původní životopisnou operetu, Hollywood měl to štěstí, že pracoval s broadwayskou adaptací. Výsledkem je výborné hudební melodrama, ve kterém hrají jak o život dvě antagonistky - emocionální Luise Rainer (oscarová herečka původem z Německa) a pikantní Miliza Korjus (polská pěvkyně s neskutečně zajímavým osudem). Fernand Gravey vedle nich nemá tolik šanci zazářit, zvlášť, pokud je pro změnu jeho sokem démonický Lionel Atwill (oblíbený záporák z filmů von Sternberga). Opravdu se nedivím, že vzniklo tolik filmů na stejné téma, protože zážitek je to neskutečný. ()
Oscar 1 : Kamera + 2 nominace: Herečka VR - Miliza Korjus, Střih ()
Namakany film i po rokoch. Uspech je tuna tazko vydrety : 78 % ()