Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rozhodně se nevyplácí přivdat se do obhroublého dělnického prostředí - to záhy zjistí křehká a citlivá hrdinka, na níž těžce doléhá sobectví a bezohlednost jak manžela, tak tchyně. Zato její sestra si spokojeně žije ve šťastném manželství, i když se do ní platonicky zamiluje již dospělý nevlastní syn. Toho si zahrál debutující Herbert Lom, pozdější hvězda příběhů o popleteném komisaři Clouseauovi. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Vývoj postav a jejich nahodilé charakterové lámání se nedávají smysl a dokola omílané téma vdavků a naivní zamilovanosti nic nového nenese, ale ty perly, co tady zase padají... „Prosím tě, Petříčku, odpusť mi to, já jsem takové ubohé lidské telátko. Já už to víckrát neudělám.“ Ferbasová, "žena démon, ďábel, bestie a upír", je slunce prvorepublikových braků prorostlých dekadentními incesty a dvojsmysly. „Petříčku, prosím tě, našupej mi. Namel mi, namel mi, co se do mě vejde!“ - Fenomenální! ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Žena pod křížem je zvláštní kominace dramatu a frašky. K vážnému tématu mistrovsky zpracovanému v díle Johna Knitla Therese Etienne se zde přidává komediální herectví Věry Ferbasové, které by mělo napětí odlehčit, nikoliv však zlehčit. Divák ale nedostane ani plnohodnotnou komedii ani napínavé drama. Příběh pak snad sklouzává ke zmiňované červené knihovně, což je velká škoda. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Stále si nejsem jistá, zda to tvůrci mysleli vážně. Pokud to byla parodie, pak byla velmi zdařilá. Naivní dialogy deklamují toporní herci, děj je naprosto neuvěřitelný a některým mimořádně odvážným nápadům by mohla směle závidět i Pytlákova schovanka. Ale Slavínský celému světu zatloukl, že natočil velmi zábavnou parodii. Jeho chyba. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Červená knihovna naruby. Náhoda? Omyl? Bůhví, jak a proč se Slavínský dopustil této pozoruhodné seance, otázkou zůstává, zda diváci v kině tehdy vrhali nenávistné pohledy na filmové plátno v domnění, že tvůrci zradili veškeré kánony románové literatury. Předmětem překvapivého scénáristického vybočení je odmítnutí mladé dívky, budoucí dědičky průmyslového impéria, stát se ptáčetem ve zlaté kleci: hrdinka volí jinou cestu ke štěstí, jakýsi riskantní experiment s příslušníkem protilehlé společenské kasty, obhroublým sazečem bez citu. Přestože obě linie nakonec podlehnou poněkud banálnímu vyvrcholení, jež má na svědomí rafinovaná osnovatelka lidských příběhů Maryna Radoměrská, jakási předchůdkyně Danielle Steel, nelze filmu upřít jistý ironický nadhled i cit pro vystižení nuancí v mileneckých a manželských vztazích. Vedle Heleny Bušové, Věry Ferbasové či Raoula Schránila nelze neupozornit na zjevení teprve dvacetiletého Herberta Loma, budoucího komisaře Dreyfuse ze série filmů o Růžovém panterovi. Zda si tehdy autoři tohoto drásavého neklidu v čele s dravcem Slavínským skromně a nenápadně vystřelili sami ze sebe, je skutečně asi už jen ve hvězdách. Život je plný poťouchlostí. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Nezvládlý pokus o zesměšnění hodně pokleslého melodramatu, v níž Věře Ferbasové (i když z jejích úst vyslovované - Jsem žena upír, jsem žena démon... zní vtipně a mile) její masochistická přání nikdo nesplní (její touha dostat na zadek je opravdu nahlas vyslovováno neuvěřitelně často). Za určité pozitivum považuji obsazení Evy Vrchlické v roli ziskuchtivé matky (kupodivu Slavínský nevyužil ku prospěchu věci svou oblíbenou Nedošínkou) nezaměstnaného sazeče, role ji padla a škoda, že ji český film téměř neznal. P. S. Pozorný divák si jistě všiml, jak Věra Ferbasová se pere se svým nevlastní synem oblečena do krátkých kalhot a poté utíká po schodech v dlouhých. ()

consuela1 

všechny recenze uživatele

Očekávajíc ryzí charaktery a vroucí srdce v proletářské rodině a povrchní život plný laciného pozlátka a falše v rodině buržoazní, byla jsem mile překvapena neočekávaným vývojem událostí. Film se nijak nevymyká průměru a standardu doby, pokud se týká hereckých výkonů, či řešené problematiky. Ovšem překvapivě "chudoba, která cti netratí", zde čest ztratila během pár dní poté, co si syn přivedl bohatou nevěstu, s jejíž očekávaným věnem se to ukázalo být jinak, než ženichova matka a i on sám počítali a tak se nevinná, zamilovaná dívka dočkala pouze hrubosti, nočních toulek a pochopitelně i z nich vyplývající nevěry manžela. Její sestra provdána na počátku z menší vzájemné vášně za vyzrálého, zajištěného advokáta se dočká slušného zacházení, úcty a lásky, kterou upřímně opětuje. Vedlejší linie s milostným vzplanutím nevlastného syna k "macešce" je možná zbytečnou, pokud nepočítáme její pozoruhodné obsazení, o kterém se zmiňuje v komentáři Marthos. Důvod ke shlédnutí filmu tak spatřuji zejména v odvaze porušit očekávanou dějovou linii a v příjemné a vcelku i poučné atmosféře příběhu dvou sester. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Pro Slavinskeho nezvykla rezijni role, kdy stoji na strane bohatych a ne chudiny... Ferbasovou mam celkem rad, zde svou naivitou a hernim projevem me trochu iritovala. ()

Šuplík 

všechny recenze uživatele

Věra Ferbasová, Helena Bušová a Zdeněk Hora - a réžia. Pán Slavínský, necháva ma v úžase ako vedia niektorí režiséri stvárniť postavy vo svojom filme. Neviem to vhodne popísať. Ale je to vec, ktorej by som rád prišiel na kĺb. V 30.-tych rokoch bol opäť natočený film ako máloktorý. A Věrka Ferbasová sa pobila s Herbertom Lomom. ()

Rousse 

všechny recenze uživatele

Film jsem si sehnala jako "gurmánskou specialitku", abych se mohla podívat na herecké začátky mého milovaného Dreyffuse a zároveň padoucha hledající Stříbrné jezero. Ono tohle dílko totiž na normální dívání opravdu moc není. Pokud chcete něco na vypnutí po nedělním vyčerpávájícím obědě, budiž. Ale ani tak vám občasné výbuchy smíchu na teatrálností a hlavně stupiditou zejména Sášiny nedají odpočinout. Je to právě "žena démon a bestie" Ferbaska a její rádoby vtipné monology a glosy, co mi vadilo nejvíce. Bušová se svým strašným přehráváním a teatrálností tomu zrovna nepomáhá a zbytek už se s tím jen veze.... ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Hrozně nepovedený film. Drama, které už herecky bylo obsazeno velmi nešťastně. Helena Bušová nikdy neměla vlohypro to stát se milovnicí. Ferbasová se sice zhostila role nedospělé a nevyspělé sestřičky, ale svým vlastním způsobem, který se deo tohoto dramatu vůbec nehodil. Gustav Hilmar byl takový nijaký, Eva Vrchlická v této roli naprosto nevhodná, přehrávala tak, jak bylo tehdy zvykem v divadle, snad jen Pfeifferovi jeho role seděla. Herbert Lom jako doktorův synek byl zajímavým zpestřením vzhledem k jeho filmové budoucnosti, ale tady hrál ještě taky hodně nevyspěle. Jinak to bylo drama plné omylů, ještě že Raoul Schránil to nakonec zachránil a Ferbasová se vrátila k doktůrkovi... Přesto to nebyla nuda, takže s bídou dvě hvězdičky. ()

Candid odpad!

všechny recenze uživatele

Věru Ferbasovou ve filmech nemusím obecně, ale tohle je opravdu vrchol hlouposti. Myslela jsem, že horší film než Madla zpívá Evropě u nás vzniknout nemohl, ale to jsem se hodně mýlila. Celou dobu jsem nepochopila, jestli se dívám na komedii nebo tragédii. Teatrálnost a útrpnost Heleny Bušové byla prostě nesnesitelná, stejně tak přidementnělá Ferbasová. Rozhodně si nemyslím, že bylo v té době normální, aby herci hráli takovýmhle hrozným způsobem. Ve stejném roce vznikla například Bílá nemoc a z komedií Mravnost nade vše, kde sice taky hraje Ferbasová, ale když tyhle filmy postavím vedle sebe, tak rozdíl je do očí bijící. Žena pod křížem je vrchol dna. Jsem zvyklá, že staré české komedie bývají naivně přihlouplé, ale tohle je vážně moc. No a ten konec (SPOILER), kdy mladý lékař obdivuje statečnost zotavující se ženy, která se právě pokusila o sebevraždu ;-D To snad ne!! Ten to asi chudák taky nebude mít v hlavě v pořádku. ()

Jan.S.Harold 

všechny recenze uživatele

„Výprask tedy nebude? Bude tedy rozvod!“ Tak, že před vynálezem barevného filmu bylo na plátnech jenom 50 odstínů šedi, to jako vo tom žádná, ale že nakonec moderní fiftyšejc trumfne Ferbaska? Cool! :D ()

IvonaK 

všechny recenze uživatele

Po dlouhatánské době překvapivý a nepředvídatelný prvorepublikový film ve kterém moje oblíbenkyně Helena Bušová jela na celé čáře. Takže dávám plný počet. :-) ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Červená knihovna pro blondýny a jiný lid. No, viděl jsem to celé, ale jen na jedno oko, protože mne to po půl hodině nějak nebavilo. Přesto musím snímku několik silnějších scén přiznat. ()

jakoby 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem si myslela, zenska ty si za to muzes sama. Bohata a muzi obletovana si jako naschval vezme chudeho sazece a brzy po svatbe pozna svuj omyl. Proda cely svuj majetek a manzilek rozhazuje penize s milenkou a tchyne si pojida maso a ji neda ani chvili odpocinku a poradne jidlo. Celou doby jsem si myslela, zenska muzes si za to sama, tak si ten svuj kriz nes. Ferbasova me desne stvala a stastny konec jsem si prala u tothoto filmu obzvlaste.Busova zpivala opravdu hrozne. ()

Reklama

Reklama