Reklama

Reklama

2046

Trailer 1

Obsahy(1)

Příběh filmu 2046 navazuje na režisérův předchozí snímek Stvořeni pro lásku: hrdinou je tu opět spisovatel Chow Mo-wan, který se živí psaním novinových sloupků. Na začátku filmu, který je zasazen do roku 1966, se Chow stěhuje ze Singapuru do hotelu Oriental v Hongkongu, kde hodlá pokračovat v psaní o budoucnosti. Ve skutečnosti píše o minulosti: v jeho románu vyjíždí tajemný vlak do roku 2046. Všichni, kdo v něm jedou, chtějí nalézt ztracené vzpomínky. Obecně se totiž soudí, že v roce 2046 se nic nemění, ale nikdo to nemůže potvrdit, protože se odtamtud nikdy nikdo nevrátil. až na jednoho člověka, který tam byl a rozhodl se vrátit, protože se chtěl změnit. 2046 je však také číslo sousedního pokoje, jehož obyvatelka se stane Chowovou milenkou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (134)

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

S východoasijskou kinematografií mám dlouhodobě problém a v případě snímku 2046, kterému předcházela pověst "megafilmu" nebo přinejmenším velkého festivalového snímku je tomu nejinak. Nutno předeslat, že žánrové vymezení sci-fi, respektive fantasy, je v tomto případě ryze matoucí, byť úvodní titulky navozují dojem futuristicky laděného velkofilmu. To by ovšem pro hodnocení nebylo podstatné. Důležité je, o čem film vlastně je. O lásce? Vážně? Vizuálně je to sice nesmírně působivá záležitost, ale k Tarkovskému, respektive k jeho duševní hloubce, to má asi tak daleko, jako já k pozici kosmonauta. Filmu vévodí krásné ženské tváře zasněně hledící do dáli nebo pronášející banality. Krásně oblečení lidé, pečlivé účesy, večerní make-up, rudě nalakované nehty a do toho krásné tóny klavíru. Lehce dekadentní charaktery, poněkud snová atmosféra a tajemně se tvářící hra s čísly. Na mě to působilo dojmem pečlivě vytvořeného kýče. Není to žádný laciný, křiklavě pomalovaný sádrový trpaslík, ale v oblasti kýče ambiciózní útok na nejvyšší mety. Bohužel zatraceně nudný útok...Celkový dojem: 10 % za dámské osazenstvo. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Nechce se mi uvažovat nad definicí art-filmu, ale řekněme, že toto art-film je. Natočil ho Kar-wai Wong, tak proč ne..? Bylo to pro mne složité koukání - ze strany autora bylo ulehčováno především nádhernou kamerou a neméně přitažlivou Ziyi Zhang, ale co se obsahu týče, místy se mě už už dotýkal, ovšem vždy se mu podařilo mne pustit či snad mi nedovolit ho uchopit. Vidím v tom spíše smutné umění pro umění - onanii pro onanii (tu režisérovu samozřejmě). ()

Reklama

Natascha 

všechny recenze uživatele

Slabší než Stvořeni pro lásku - zatímco tam byl Wong Kar-Wai schopný vyhnat intimitu mezi dvěma lidmi na maximum, tady jen ukazuje muže, který se plácá mezi několika ženami a snaží se, aby ho tyto dámy citově nezranily, zároveň se snaží najít opravdovou lásku, kterou kdysi zažil a která se ve své síle (a s jinou ženou) už asi nikdy nevrátí. Charakter pana Chow se od prvního filmu výrazně změnil - a i v průběhu celého 2046 jsem měla pocit, že sleduji pokaždé jinou osobu, jen se stále stejným obličejem Tonyho Leunga. Stále se ale jedná o svým způsobem omamný snímek, který je neskutečně pomalý, ale nenudí. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

K nevydržení dlouhá reklama na LG (a just si od nich nic nekoupím). Hned úvodem bych ocitoval jednu hlášku ze Zoolandera, na kterou jsem si během sledování 2046 vzpomněl: „Je tak populární, že může vzít hovno, zabalit ho do celofánu, vrazit do něj dva rybářský háčky a prodat to královně Alžbětě jako náušnice“. Ano, Wong Kar-wai je opravdu dost populární, aby si mohl dovolit něco podobného stvořit a následně to předhodit po „čemsi artovém“ lačnícímu publiku. Samozřejmě a zcela nepochybně jsou zde i tací, kterým se 2046 líbila prostě jako silný a strhující příběh o lásce a vzpomínkách, před kterými nedokážeme uniknout a neustále se k nim vracíme. Samotného mě však nestrhli ani Stvořeni pro lásku a tohle mi přišlo ještě kvadrilionkrát chladnější a opatřené tak silnou vrstvou pozlátka, že je snad nemožné, aby se pod ním ještě něco smysluplného skrývalo. Mnoho, opravdu mnoho záběrů jakoby explicitně říkalo „teď se chvíli nebude nic dít, takže, milý diváku, můžeš klidně dumat nad smyslem červeně zbarvené šmouhy, která se mihla okolo desáté vteřiny filmu“. Daný čas bych dokázal stejně efektivně využít pohledem na dešťové kapky bubnující na okenní parapet, ale neudělal jsem to – z úcty k tvůrcům. Když jsem si říkal, že už mohlo uplynout cca devadesát minut, osmadvacítka svítící na displeji přehrávače mě přiměla k několikavteřinovému šokovanému výrazu, jenž by se skvěle hodil ke slovům „za co!!?“. S toužebným přáním, aby byl film ze svých dvou hodiny zkrácen minimálně o tři hodiny, bych nejspíš nepochodil. 2046 mě absolutně ničím nezaujalo. Připouštím, že tam možná, MOŽNÁ „něco“ bylo, pročež taky dávám nejisté dvě hvězdičky, ale k mé duši si to cestu najít nedokázalo. Což mě zdaleka neštve tolik jako ta bezdějová režisérská onanie okolo toho. Pokud je tohle vzorový umělecký film (o čemž pochybuji), je to zároveň velice pádný důvod, proč se raději dívat na všechny ty komerční sračky, ty si většinou nehrají na to, že sračkami nejsou. 40% P.S.: Žádná červená šmouha tam pochopitelně nebyla – pouze jeden eventuální příklad za všechny. Zajímavé komentáře: Marius, belldandy, Nancy, Exkvizitor, ad ()

Nancy 

všechny recenze uživatele

V tomhle filmu je rozhodně potřeba nezaobývat se tolik dějem nebo naopak se jím zaobírat až moc a plně se soustředit na každé slovo. Když jsem na to šla do kina, netušila jsem, že mě čeká taková kvalitní romantika. Celý film byl neuvěřitelně zamilovaný a přitom tak skutečný. Navíc je vše dochuceno vynikající hudbou, od milostných smyčců po operu, která brilantně doplňuje celý snímek. Nejsou zde ale jen skvělé scény a fantastická hudba, ale i dokonalá kamera. To je právě vidět na dokonalém záběru, kdy kamera snímá nohy hoteliérovy dcery, která přešlapuje po pokoji. Něco tak nádherného by snad jiná země nedokázala natočit! ()

Galerie (81)

Zajímavosti (12)

  • Každá z hlavních postav mluví svým jazykem: Mr. Chow kantonsky, Bai Ling mandarínskou čínštinou a Tak japonsky. Přesto si spolu všichni rozumějí. (imro)
  • Produkce byla přerušena během epidemie SARS v březnu 2003. (imro)
  • Když film začali natáčet, fotograf z místních novin Sudden Weekly pronikl na plac. Po uvěřejnění záběrů interiéru hotelu Oriental ho dal režisér přestavět. Paparazzi se dostal na tři měsíce do vězeni za korupci. (imro)

Reklama

Reklama