Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sympatický mladý malíř Ichiro Ayoe na dovolené na horách potká slavnou zpěvačkou Miyako Saijo, kterou vezme na projížďku a shodou okolností zůstanou ve stejném podniku. To však nezůstane bez detailního povšimnutí a jistý bulvární plátek toto setkání nafoukne do obrovské skandální aféry, silně ponižující především tvář známé japonské umělkyně. Malíř Ichiro "novináře" bez váhání zažaluje a schyluje se k soudu, avšak jeho právník nutně potřebuje peníze na léčbu nemocné dcery. Naskýtá se před těžkou morální otázkou, zda-li potopit svého klienta a přijmout druhostranně nabízený finanční úplatek, který skutečně akutně potřebuje. (vendysek)

(více)

Recenze (19)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Film, ktory je nadcasovy svojimi etickymi a moralnymi otazkami, ktore nastoluje. Pribeh moze niekoho nudit, lebo dejova linia plynie pomaly, a ako je u Kurosawu dobrym zvykom, opat je vo filme pomale, rozvlacne tempo, ale rozhodne neuspava, to zase nie. Rezia je brilantna, vidno ze sa Kurosawa pohral doslova s kazdym detailom filmu a hlavne perfektne film tahaju dopredu vyborni herci ako Tosiro Mifune /Opily Andel, Mlcenlivy Souboj/ a Takasi Shimura. Krasne je vykreslena moralna dilema, ci ma mlady pravnik radsej vziat peniaze a tak si vyrazne financne pomoct, alebo na druhej strane moze sa radsej zastat klienta, ktory je nespravodlivo obvineny? Pochopitelne s tym, ze sa jeho financna situacia nezlepsi a financne problemy budu pokracovat. Tot otazka. Tato tema je nadcasova a ako fungovala v rokoch 1750, 1850, tak fungovala aj 1950 a bude fungovat stale. Hoci sa niektore aspekty filmu /kulisy, exteriery/ mozu zdat z moderneho uhla pohladu uz zastarale. 95 % ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Výchozí motiv o slizkosti bulvární novinařiny je naprosto nadčasový... Charaktery jsou většinou sympatické, hezky vykreslené a jejich motivace v zásadě funkčně podané... Dost se to ale topí v jakémsi přiblblém sentimentu (hlavně okolo vánoc to bylo k nevydržení) a jako soudní drama (v cca poslední třetině) je to těžce naivní. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Toshiro Mifune, ale zde především Takashi Shmirua herecky excelují pod taktovkou největšího japonského režiséra. Sešli-li se tyto tři osobnosti v jednom snímku, byla to sázka na jistotu a jejich umělecká spolupráce dokázala vyzdvihnout i průměrný příběh na něco mimořádného. Jako většina filmů Akiry Kurosawy i tento je hluboce lidský a plný pojednání o morálce. Původcem zla ve společnosti jsou zde jednak bezpáteřní bulvární novináři, ale také lidská slabost. Takashi Shimura fenomenálně ztvárnil kdysi dobrého člověka, který však zanevřel na svět a setkání s morálně čistým umělcem mu zrcadlí zdeformovanost jeho osobnosti v plné síle. Skandál asi nepatří mezi Kurosawovy opusy, neboť je to vlasntě malý film, ale již nese všechny jejich kvality. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Filmy Akira Kurosawy se mi obvykle hodně líbí, pokud nejsou zasazeny do japonského středověku (což je svět, do něhož moc nedokážu proniknout). Toširó Mufineho obvykle velmi dobře snáším, pokud nehraje samuraje s mečem (což je poloha, v níž i Mifune dokáže směšně přehrávat). Skandál naštěstí není vůbec tento případ, jde přesně o takový skvost, jaký od spojení těchtou dvou velikánů japonského filmu i očekávám. Výborný příběh Kurosawa vypráví v tradičně pomalém tempu, ale s nezbytnou dávkou spádu a napětí k tomu, díky čemuž dokáže zaujmout diváka po celý čas. V charakteristice postav a rozehrání jednotlivých témat jde do patřičné hloubky v zdánlivě vedlejších linií (např. advokát s nemocnou dcerou a jeho morální dilema), z každé scény na mě dýchala precizní atmosféra, která nesklouává do sentimentu ani během romantických scén nebo ve vánoční „kapitole“ (jinak, slyšet Tichou noc a Auld Lang Syne japonsky bylo fakt zajímavé :)). V rámci dramatů s prostředím bulvárních médií z poválečné éry v mých očí vyhrává o rok mladší Wilderovo Eso v rukávu, ale i Kurosawův Skandál kráčí velmi pozoruhodnou cestou, navíc když si člověk srovná, jak jsou činnost paparazzi a výroba bulvárních afér v tomto století ještě aktuálnější, než 70 let zpátky. 80% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Celkem překvapení. Místy to sice je trochu naivní a místy se to vleče, ale jinak podle mě dost povedené drama. Téma mě zaujalo, postavy jsou celkem promyšlené, vyvíjelo se to dobře a s každou přibývající minutou mi to přišlo napínavější. A ani ty Vánoce mi v tom moc nepřipadaly jako kýč, navíc je zajímavé slyšet Tichou noc v japonštině. Je to zdařilé i po filmařské a herecké stránce a ačkoli se nejedná o film, který by v Kurosawově filmografii byl bůhvíjak slavný a vlastně se i stylem vymyká jeho klasickým a nejslavnějším filmům (ale jen prostředím), i tak se mi Skandál líbil. Něco do sebe určitě má. A hlavně už jsem po ne zrovna krátké době viděl od Kurosawy něco pořádného. Možná jsem jen neměl štěstí na výběr filmů, nevím. 4* ()

Galerie (53)

Zajímavosti (1)

  • Snímek, jenž jako obvykle u komornějších Kurosawových filmů doplňuje hudba Fumio Hayasaky, vznikl začátkem roku 1950 pod legendární japonskou filmovou společností Shochiku a stal se jednou z prvních spoluprácí pověstné dvojice Kurosawa - Mifune. (vendysek)

Reklama

Reklama