Reklama

Reklama

Prázdniny kurvy

(neoficiální název)
  • Jugoslávie Haloa - praznik kurvi (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Manželský pár z tehdejšího Západního Německa přijíždí na dovolenou do Jugoslávie. Profesor Manfred je o mnoho starší než jeho žena Maira, která pochází z chorvatského Záhřebu. Pár se ubytuje na ostrově Hvar u vdovy Marie, která žije v domě sama se svým synem. Zanedlouho dochází k erotickému napětí mezi mladíkem a Mairou. Mění se citové vazby, která zasáhnou každého z obyvatel domu. Navíc Maira tají pravý účel návštěvy Hvaru. (curil)

(více)

Recenze (3)

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Skoro by sa až chcelo povedať "typický Zafranovič" ... lyrický, sentimentálny, patetický... Jadran a jeho premeny, vášeň a jej premeny... prílivy a odlivy obidvoch ... to všetko v pomalom tempe, s dlhými významnými pohľadmi a jednoduchými symbolmi...  a hromadou nahoty...  Dvojice protikladov, milostný trojuholník, vzťahový štvoruholník...  k tomu trocha klasiky, vedy, filozofie, náboženstva k zdaniu hĺbky.... a opäť v znamení Eróta a Thanata, ktorých prepojenie ho ako tvorcu nekonečne fascinuje. Akurát je to na rozdiel od UHRYZNUTIA ANJELA viac naratívny príbeh než vizuálna metafora. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

"Haloa" - jako titul, "Kurva na prázdninách" jako podtitulek. Haloa (česky mlat) bylo eluzinské ženské mysterium zasvěcené plodnosti. Forma rituálu není přesně známá, hlavní roli zde hrál jistě model falu a jemu příbuzné symboly. Jednu verzi předkládá ve filmu (s instruktivní ukázkou) i archeolog Manfred. Další symbolickou rovinou je osudové působení řecké princezny Hekabé (v její posmrtné podobě černého psa) - i o tom Manfred hovoří ve spojitosti se strachem (samozřejmě ze smrti). Obě mystické síly mají pomoci rekonstruovat to, pro co v příběhu není obrazu ani slov... Jedním z nejstabilnějších geometrických (i mystických) prvků je trojúhelník - zde tři M: Maira, Mladic, Manfred. Rýsuje se tu však další vrchol (další M, Maria Mladicova matka - tedy samé M) a trojúhelník přechází v méně stabilní čtyúhelník. Ten se v závěru opět mění na přímku, přesně tak jako tomu bylo na počátku. ()

curil 

všechny recenze uživatele

Drama režiséra Zafranoviče se volně inspiruje   starořeckou mytologií s prvky pomsty a   tragédie, a zejména s motivy Eros a Thanatoa,   kteří byli bohy stvoření života a smrti.   Milostný trojúhelník uprostřed nádherného   ostrova Hvar je vygradován až k tragickému   konci. Jiný závěr filmu si ani nedovedu   představit. Potěšila mě Neda Arnerič, moje   oblíbená herečka, a její odhalené scény.   Neda také za tuto roli obdržela na festivalu   jugoslávských filmů v Pule v roce 1988 Zlatou   arénu za nejlepší ženský herecký výkon. ()

Reklama

Reklama