Oblíbené filmy (10)
Mechanický pomeranč (1971)
Tenhle film musejí lidi buď nenávidět, nebo milovat. Řadím se mezi ty druhé - geniální studie zla v člověku, brilantní kostýmy, herecké výkony i hudba. Film považuji za o něco lepší než knihu, ale možná to je tím, že sem jako první viděla film a naprosto mě uchvátil. Jednoznačně můj nejoblíbenější film.
Saló aneb 120 dnů sodomy (1975)
Tak k fůře "odpadů" přidám *****. Silně rozporuplný a kontroverzní film. Sadeho mám ráda, 120 dnů jsem četla a z filmu jsem byla podobně nadšená.Nechutné mi to nepřijde, je třeba trochu nadhledu, film prostě předvádí mnoho různých sexuálních úchylek, bez obalu, natvrdo. Nic pro slabé žaludky. Nevím, asi jsem úchyl, ale prostě ten film zbožňuju :D
Quills - Perem markýze de Sade (2000)
Oproti 120 dnům Sodomy slabý odvar (to ovšem nemyslím špatně). Sadeho život neznám, ale jak tu byl zobrazen, tak nějak jsem si ho vždy předsavovala. Skvěle vybraní herci.
Čachtická paní (2009)
Bathory nebyla špatná, ale já znám z knih Alžbětu jako krutou vládkyni, posedlou krásou, koupající se v krvi. Tak ji mám ráda, tak ji prostě znám a přesně tak byla zobrazena v tomto filmu.
Requiem za sen (2000)
Zpočátku mě to nenadchlo, čekala jsem, co z toho vyleze, ale nakonec...asi nejsilnější filmový zážitek. Ještě když bylo po závěrečných titulkách, tak jsem seděla a čuměla s otevřenou pusou a skoro nedýchala.
Dracula (1931)
Spalovač mrtvol (1968)
Upír Nosferatu (1922)
Vrána (1994)
Šílení (2005)
Ačkoli jsem předtím Švankmajerovu tvorbu neznala, tohle jsem vidět musela, protože je to inspirováno Markýzem de Sade a Poem. Byla jsem naproto nadšená, Švankmajer prostě umí. Je to ulítlé, je to šílené, je to prostě dokonalé. A pan Tříska geniální.