Recenze (61)
Divoké labutě (1963)
Len upravím oficiálny text distribútora - na labute bolo premenených 11 princov... Každopádne nádhera.
Etudy o človeku zo slovenskej gotiky (1967) (TV film)
Spoločne s hudbou jednoliaty meditatívny celok, kde mnohé tváre sôch geniálneho Majstra Pavla získavajú rozmer starej dobrej známosti, potvrdzujúc tak zrejme večný údel človeka...
Metamorfózy vlákna (1968)
Absolútny unikát, vizuálna báseň - keby nebolo toľko dobrých filmov na svete, hneď by som to šupol medzi 10 najobľúbenejších. Až dych vyráža, keď človek hľadí na zručnosť, fantáziu a "vysokú matematiku" starých majstrov tkáčov. Slovenské metamorfované produkty vlákna sú minimálne porovnateľné s dnešnými orientálnymi majstrovskými kusmi - a nebolo to tak dávno...
Živý bič (1966) (TV film)
Pre mňa dosť sklamanie oproti knihe - navyše miestami kvapku prepatetizované...
Koťonok po imeni Gav (1976) (seriál)
Ak niečo pre deti, tak tento miniseriál, s čistotou charakterov (mačiatko Hav a jeho kamarát šteniatko + starý kocúr a pes, ktorí žijú spolu na jednom dvore), bez násilia a veľkej dramatizácie, s vtipom a veľmi silným hudobným motívom.
Stopaři smrti (1973)
Myslím, že väčšina westernov je len slabý čajík oproti tomuto majstrovskému psychokúsku so skvelým Richardom Harrisom i všetkými ostatnými pod taktovkou nezávislého mohykána Fullera.
Kageróza (1981)
Metafyzika lásky...
Sběratelka (1967)
Dosť skutočný film - atmosférou (niekedy akoby to ani nebol film) i filozoficky (buď je nad všetkým sloboda - alebo sa poďme ďalej trápiť životom s našimi malými klamstvami); veľmi krásne a pozitívne.
Miasteczko (1956)
Kvalitatívne je dokument trochu popisný a cítiť, že zobrazení ľudia vnímali prítomnosť kamery.
Jak stařeček měnil, až vyměnil (1953)
Krásny minimalizmus - tak z výtvarnej stránky, ako aj v rozprávaní.