Recenze (880)
Jezero smrti (2008)
Mrazivý a krutý film, který hladinu adrenalinu rozhodně rozhoupe. Bohužel si film podráží nohy tím, že se bere až příliš vážně.
Labyrint lží (2008)
Syriana, Nepřítel státu, Království, Oko dravce... Labyrint lží by byl skvělou adrenalinovou záležitostí tak před deseti lety. Scott je profesionál a točí na jisto. Možná proto film působí tak sterilně až nezáživně. Už aby skončil ten moderní trend zrychlit v úvodu filmu. Labyrintu to spíš škodí, protože tempo se postupně zpomaluje a tep mockrát nepovyskočí. Závěr filmu by byl fantastický, kdyby se Scott nebál riskovat. S P O I L E R - Totiž výborně natočená scéna, kdy DiCapria nemilosrdně mučej před kamerou, je vyřešena tak stupidně, že jsem se nefalšovaně propadl do sedačky a hlasitě si povzdechl. Producenti by asi DiCapriovu smrt nepřežili, ale bylo by to něco tak působivého, že by se film stal v subžánru něčím jedinečným. Scott to však vyřešil jinak (ku prospěchu a spokojenosti všech) a mé vzpomínky na tento film již slepě bloudí v labyrintu šedé kůry mozkové. Ale poctivost by se Scottovi upřít neměla. Nejzajímavější na tomto filmu je Mark Strong a geniálně natočená scéna s auty a vrtulníky. 60%
Zack a Miri točí porno (2008)
Standartní komedie s pár výraznějšími vršky. Název provokuje, ovšem realita snímku je o něco sterilnější než titul napovídá. A jakoby Seth Rogen hrál neustále jednu a tatáž postavu, chameleon to teda není. Ale něco sympatického na něm je. Potěšil Justin Long se Supermanem. Několik dobrých dialogů by se našlo, ale říkám si, že takový Trhák pan Bowfingera byl přece jen o něco vtipnější. S tématem si šlo možná pohrát více. Scéna s prvním sexem je ale hodně dobře natočena. 60%
To, co dýchám (2007)
Jednotlivosti potěší, zvláště pak Brendan Fraser (!), Forest Whitaker, Andy Garcia a pár slušných nápadů. Ale nezakryjí divné tempo a ještě divnější pokus o propletenec (konec je vyloženě k smíchu, takhle násilnou konstrukci jsem dlouho neviděl). Za pokus ale stojí.
Palindromy (2004)
Solondz má výborný styl, jeho filmy mám rád. Palindromes není špatný film, jen nevyrovnaný.
Johnny Suede (1991)
Slabší DiCillo, ale už tady je znát, že se rodí něco kultovního.
Kasandřin sen (2007)
McGregor není herec pro Woody Allena. Za to Colin Farrell zde předvádí totožnou kvalitu jako V Bruggách.
Producenti (1967)
Mel Brooks přišel s geniálním nápadem a mě strašně moc mrzí, že jsem originální verzi viděl po shlédnutí nové verze, která je hlučnější, barevnější a zábavnější.
Penelope (2006)
Nad laťkou je pro mě Peter Dinklage, který nikdy nezklame (ten chlap do sebe něco má). Jinak klasická šablona, klasická šaráda, sem tam hluché místo... Ale dobrý rozjezd.
VALL-I (2008)
Opuštěné tuleňátko říznuté hodnou senilní babičkou... Toť k rozkošnickému výrazu robota WALL-Eho, který si čas od času pustí Hello Dolly. Kukuč funguje, ale je to hrozně laciné. Děj je nekomplikovaný a na celovečerní délku až nezáživný. Zachraňte WALL-Eho, zrovna jsem ho potopil. (PS - úvodní kraťas nemá chybu)