poster

Labyrint lží

  • USA

    Body of Lies

  • SK název

    Pavučina lží

Drama / Akční / Thriller

USA, 2008, 128 min

Komentáře uživatelů k filmu (787)

  • POMO
    ***

    Tradične poňatý, viac než solídne nakrútený špionážny thriller, ktorému ale chýba exotika Spy Game, či hi-tech coolovosť Enemy of the State na to, aby sa stal hitom. Body of Lies zachádza priamo do epicentra témy aktuálneho muslimského terorizmu a robí to v sprievode perfektnej akcie. Ale hoci strieda lokality ako na bežiacom plátne a dej napreduje slušnou rýchlosťou, stále máte pocit že sa repetitívne vrtí na jednom mieste. Asi preto, že všetko mimo špionážne machinácie je v ňom tak nejako navyše a nedotiahnuté (snaha vykresliť rodinné zázemie Crowovej postavy, snaha vykresliť DiCapriov vzťah k miestnej holčine). A záver by to tiež chcelo iný.(10.1.2009)

  • Cival
    ***

    Obdivuju v jak krátkém čase dokáže Ridley Scott pořídit hromadu vyšperkovaného materiálu. V Labyrintu jej ale hrne monotónně před sebou, bez pauz, pomlk i bez akcentů. Někdo to může interpretovat jako zběsilou sondu do zběsilého světa hi-tech špionáže, kde se prostě nedá zastavit, kde není ani sekunda na zvolnění a odpočinek. Ale mnohem spíš to zavání dvouhodinovou reklamu na mobily a hands-free sady, které absolutně selhal cit pro vyprávění a až v úplném finále se "našla". Spin-off s panem Strongem by každopádně plátnům slušel!(6.11.2008)

  • Blizzard
    ****

    Slabší než Black Hawk Down, ale zase záživnější než Bergův snímek The Kingdom, tak bych charakterizoval zatím poslední zážitek natočený Ridley Scottem. DiCaprio je slušně zarostlý "Arab", Crowe zas představuje pěkně vykrmenou "kancelářskou" krysu, ale nejvíce zde exceluje výborný Mark Strong. Je vidět, že Ridley je dost zkušený na to, aby byla zaručena určitá kvalita výsledného díla, a zároveň zde opět potvrzuje svůj styl - stylová kamera, výbuchy nebo technologická piplátka. Další pochvalu zaslouží skvělá doprovodná hudba od Streitenfelda a tím výčet kladů končí. Zápory jsou v podstatě jen dva - 1) film není tak akční, jak by mohl být a 2) téma teroristů vs. USA v dnešní době může sice dostatečně působit na americké publikum, ale po zvyšující se sérii filmů s touto tématikou v posledních letech jsem jimi již trochu unaven. (7/10)(1.2.2009)

  • Isherwood
    ****

    Z téhle dvouhodinové konverzace, která cynicky glosuje současnou najatou situaci arabského světa, a občas si jakoby mimoděk odskočí k pořádnému akčnímu nátěru, jsem odcházel s vědomím čisté čtyřky. Jenže uplynul den a mě více a více vrtá hlavou to, že Scott s Monahanem to měli promyšlené ještě hlouběji, že ten černý humor je až zatraceně mrazivý a aktuální stav téhle oblasti vlastně změnit nejde, byť do nekonečna se taktéž protahovat nemůže. Hned nato mi blikne hlavou dokonalý herecký trojlístek jistého Crowea, nekompromisního DiCapria a hlavně mrazivě charismatického Stronga, poctivě ostrý vizuál a fakt, že podnětnější film asi letošní blockbusterový podzim mít už nebude, tudíž nemůžu s plným hodnocením váhat. Ridley na stará kolena válcuje Hollywood jako nikdo! Edit: Napodruhé už to takové grády nemá, ale přesto silné 4*.(29.11.2008)

  • Djkoma
    ***

    Ridley Scott stárne. Labyrint lží je toho důkazem, protože postrádá všechnu energii, kterou dokázal Ridley vložit například do Dobrého ročníku nebo Amerického gangstera. Labyrint jde daným směrem, aby diváka donutil přistoupit na jeho jednoduchou hru, že všichni lžou a hrají na sebe divadlo. Výsledek? Všichni lžou a hrají na sebe divadlo. kdo to nevěděl ať se rychle běží podívat. Docela mě fascinovalo, jak všichni američané jezdí ve velkých černých 4x4 autech, které působí jako pěst na oko a jejich nenápadnost, i když šlo o tajné složky, byla fascinující.... Postavte černý velký jeep do ulice, kde je i osel luxus a divte se... DiCaprio opět odvádí svůj velmi dobrý výkon, ale Russell Crowe mě už moc neoslovuje. Možná to bylo postavou, možná vzezřením, ale Scott by se od něj možná měl na chvíli odpoutat. Jinak je zde příliš cítit dopad Nepřítele státu, který měl upřímně mnohem lepší tempo a děj. Další film z poslední doby, co působí, jako by vznikl "na jistotu". Nic navíc, aniž by jste hledali na více shlédnutí.(20.2.2009)

  • Malarkey
    ****

    Pro mě už je zásadní fakt, že v tom hraje Leonardo diCaprio protože já jsem si ho za poslední dobu děsným způsobem zamiloval. Labyrint lží je taková klasická rutina, která není excelentní, ale určitě také není nejhorší. Příběh má zajímavý, zpracování akčně vybroušené do geniality, ale furt je tu ten příběh, který se mele stále dokola a vždycky z jiného úhlu pohledu. I tak se na to ale hezky kouká, ještě když v tom perlí výkony diCapria a Russella Crowea. Možná bych ale ostatním hercům křivdil, protože oni jsou hlavní poutač tohoto filmu, nejenom ti dva, to mě vlastně donutilo film sledovat v plné palbě.(21.3.2009)

  • Cervenak
    ****

    Film, ktorý dozreje podobne ako Kráľovstvo nebeské. Na prvý pohľad je to zle rytmizovaná bokovka s vynikajúcimi "prvými dvoma kotúčami" a postupne doznievajúcim zvyškom, ale nie je to tak celkom pravda. Ten film sa vyjadruje k množstvu tém, oplatí sa mu načúvať a som si istý, že opakované zhliadnutia budú čím ďalej kvalitnejším zážitkom. Monahan je občas tézovitý, čo v Kráľovstve fungovalo, pretože to bol film "z rytierskej doby", k dnešnej dobe sa podobné "všeobecné pravdy" akosi nehodia (hlavne nie z úst chlapov, čo inak nešetria výrazmi typu "motherfucker"), ale opakujem - oplatí sa načúvať. DiCaprio, Crowe a Strong sú skvelí (u mňa vládne Crowe). Hudba asi najlepšia, akú som tento rok v kine počul. A Ridley Scott... jeho súčasná forma je obdivuhodná. Je len málo režisérov, ktorí tak presne vedia, čo chcú vyjadriť, a vyjadrujú to takýmto filmársky vyzretým spôsobom. Pri Scottových filmoch mám proste ten dojem "samozrejmého a ľahko (na základe masívnych skúseností) dosiahnutého perfekcionalizmu" a neskonale si ho užívam. Nech vám zdravie a pracovný elán vydržia ešte dlhé roky, Majstre.(4.12.2008)

  • Renton
    ****

    Scénář: William Monahan .. If you're not thinking about pussy, then you're just not concentrating enough. __ Bez lhaní, válka s terorismem pokračuje. Ridley Scott toto (pro někoho již) okoralé téma s příchutí moderní špionážní telekomunikace důkladně shrnuje - a nemyslím si, že by Barack Obama udělal dalším podobným filmům rychle přítrž. Co víc, jde o velice chytrý, propracovaný a přehledný snímek, kde se hodně pracuje, hodně sleduje, hodně mluví a občas nutně střílí. Scénárista William Monahan sklízí díky především za dialogy, obecné glosování situace a také za fakt, že z tématu neudělal takový nadutý guláš, jako když se posledně ponořil do dávných blízkovýchodních problémů v Kingdom of Heaven. ___ Oceňuji jak tvůrčí přístup nejen k akci (které je skromně), tak komplexní, protože Scott a jeho partička vytříbených techniků potěší každého, komu se dělá při současné trendy roztřesené a nepřehledné filmařině/akci špatně. Otylený Russel Crowe má roli, kde na výraznější výkon prostor není, přesto není rozhodně zastíněn a trojici (ultra charismatický Mark Strong a ultra dorolevložený Leonardo DiCaprio - za Body of Lies sice Oscar nekápne, ale brzo bude, to je jasné!) skvěle doplňuje. Celkově je mi Body of Lies mnohem sympatičtější než Kingdom (průběh/vyústění děje) nebo Eagle Eye (technické serepetičky), prostě film, který osloví a jen tak nevyprchá. 80%.(27.11.2008)

  • Enšpígl
    *****

    Před pár minutama jsem v kině dokoukal Labyrint lží a jsem v takovém nadšení, že bych na jeden zatáh oběh zeměkouli, zastavil globální oteplování, pozabíjel všechny teroristy a opakovaně znásilnil hrošici. To všechno dokáže způsobit bezchybná práce Rydleyho Scotta, prvotřídní herectví Leonarda DiCapria a Marka Stronga, / to už nejsou herci, to jsou normální nadbozi !!!! /, nejlepší příběh na téma "válka s terorismem", dialogy, které jsou na tak skvělý úrovni, že při absenci sexu v osobním životě se můžou stát adekvátní náhradou a prvotřídní hudba, která dovrší zase jednu obrovskou filmařskou dokonalost. Labyrint lží si v mém srdci okamžitě našel doživotní parkovací místo.(1.12.2008)

  • J*A*S*M
    ***

    Tak nějak se nemůžu rozhodnout mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Body of Lies se zoufale nemůže rozhodnout, zda-li chce být filmem zábavným, anebo chce-li něco sdělit. Bohužel tak selhává v obou rovinách, poněvadž zábavnost se projevuje v několika málo střílecích scénách mezi neustálým telefonováním a měněním lokací, zatímco stránka "poučná" se sem tam vyjeví z úst Russella Croweho (v podobě satirického černého humoru) a Marka Stronga. Dějově se taky nejedná o nic převratného a nemůžu se zbavit pocitu, že od nezapomenutelné scény Leonardova mučení mohl příběh klidně ještě tak půl hodiny plynout (namísto toho byl dost náhle utnut), a naopak první hodina mohla být vyškrtnuta téměř úplně. Navzdory mým výtkám není Body of Lies vůbec špatným filmem - zrežírován a zahrán je s přehledem, jen holt tak úplně nenadchne.(6.12.2008)

  • imf
    ***

    Pěkně natočený thriller... doslova podle pravítka. Napětí, kulturní rozdíly, zarostlý DiCaprio, obtloustlý Crowe, fantastický Mark Strong, hrst násilí, špetka barevných filtrů a to všechno párkrát zamícháme. Jenže se musí vědět jak. Ridley se tentokrát moc nesoustředil a tak svůj blockbusterový koláček trochu připekl. Hlavní zvrat přichází pozdě a zachází se s ním jako s horkou bramborou, přičemž film se nemůže rozhodnout, jestli chce diváky šokovat nebo bavit. Tohle dilema ho provází až do poslední scény a bere divákům iluzi o tom, že se před nimi odehrává velké špionážní divadlo. I Bergovo Království alespoň v závěru rezignovalo na detektivní tanečky a všechno vystřílelo. Scott svou šanci propásnul a nechal za sebou jen průměrnou story bez chuťového ocasu. Vyhýbá se podbízení, nezarývá nehty pod kůži, prostě jede záběr po záběru, však ona se už nějaká ta myšlenka sama dostaví. Jestli se vám chce, můžete na ní zkusit počkat. Já chci zpátky starého Ridleyho... toho současného pošlete na dovolenou.(14.10.2008)

  • T2
    *****

    Rozpočet $70miliónovTržby USA $39,394,666Tržby Celosvetovo $115,097,286Tržby za predaj DVD v USA $23,027,049 //počet predaných kusov 1,154,429Ridley Scott sa opäť vŕta v háklivej téme a okrem vŕtania do kresťanských praktík ako tomu bolo u aj u Kráľovstva nebeského sa vŕta aj v špinavých praktikách CIA. Samozrejme že všetko je podávané tak aby z toho nebol len akčný rezanec plný krvi a výbuchov a aj preto sa tento film stáva pre široké publikum neatraktívny, lebo dialógy, vyjednávania a hádky medzi agentmi CIA nemusia byť moc pútavé, aj keď sú podané asi v čo najreálnejšej rovine, kde nechýbajú podrazy a klamstvá pri každom kroku v rozbehnutých akciách. Celý dej tu je v opratiach Leonarda DiCapria a ten tu je hodený doslova do vriacej vody a musí sa naučiť v takejto nepriazni podmienok plávať a aj keď sa v konečnom dôsledku stáva len poslíčkom silných článkov vychádza z tohto boja víťazne... Jedine čo tomuto filmu chýba je dlhšia minutáž, teda podrobnejšie scény ktoré by ešte o niečo lepšie vykreslili určité podnikané akcie agentov, taktiež toto zrýchlené tempo je najviac cítiť v závere filmu, kde sa dej rozbehne na plné obrátky a všetko sa odohrá 2x rýchlejšie než by sme čakali, podobne ako tomu bolo u American Gangster. Verím že vyjde Directors Cut, kde to bude vynahradené. V každom prípade sa jedná o strhujúci film, plný napätia, rozoberajúci zaujímavej témy zo zákulisia agentskej agentúry, keď príde na akciu tak je fakt na čo pozerať, nechýba taká "zdravá / neprehnaná" brutalita a hlavne výborné herecké obsadenie, ktoré nekončí len pri menách ako Crowe a DiCaprio. Scott z tohto filmu opäť vyťažil možné maximum a bez nejakého vtierania divákovi, podáva film v kráse jemu vlastnej. __Z určitej časti by sa film mohol označiť ako súper filmu bratríčka Tonyho Scotta Verejný nepriateľ, v niektorých veciach sa jedná o podobnú osnovu ale v žiadnom prípade nejde o žiadne kopírovanie. /videl v kine: 95%/(1.12.2008)

  • AngelAngie
    ****

    Jejej .. před pár dny jsem koukala na RocknRollu a shodla jsem se s kamarádem, že postava Archieho zahrána Markem Strongem byla vynikající a hl. perfektní změna coby "poskok toho vůdčího" a on se mi objevil i v tomhle kousku. Ridley je Ridley, opravdu ho můžu a hltám ho. Tenhle snímek je výborný hned od úvodní akční scény, která divákovi jasně ukázala, o co ve filmu půjde a i ten, kdo by si nepřečetl obsah, by věděl, která bije. Russell coby pekelně chladnej šéf a DiCaprio ala dobrák v akci byli výborné duo, celkově atmosféra filmu mě hned vtáhla a strašně rychle mi to uteklo. Co mi trošičku vadilo, tak to byla neustálá změna místa - jednou ta ambasása, jednou ta základna .. jinak ale bravurní akční atmosferický film!(24.1.2009)

  • DaViD´82
    ****

    Syriana v komerčnějším hávu. Labyrint lží je oproti ní sice srozumitelnější, širšímu publiku přístupnější, ale zárověň neméně aktuální, ani trochu hloupý, trefný či snad hůře zahraný. Ridley zas a znovu potvrzuje, že v důchodovém věku chytá třetí slinu a neztrácí nic ze svého talentu.(14.12.2008)

  • Superpero
    ****

    Moc se mi na to ani nechtělo koukat, protože už jsem trochu přejedenej těch thrillerů s arabskou tématikou, ale Ridley je prostě borec. Hrozně mě potěšilo, že to bylo velmi přehledně natočené a vůbec jsem se neztrácel ve všech těch intrikách, a že jich ve filmu bylo požehnaně. Akce byla taky dobrá a herci perfektní. Největší frajer byl Mark Strong aka Hani Salaam. Takovýhle charisma už jsem dlouho u nikoho nezaznamenal.(1.5.2009)

  • mandes
    ****

    rozpočet : $70 million otvárací víkend : $13,120,000 tržby celosvetovo : $115,321,950(12.10.2008)

  • Dever
    ***

    Soundtrack Marc Streitenfeld: 1. White Whale [2:14] ,2. Punishment [1:36] ,3. To Amman [2:42] ,4. Aisha [2:11] ,5. All By Himself [1:32] ,6. Burning Safehouse [1:46] ,7. Al-Saleem [2:05] ,8. Manchester Raid [2:40] ,9. Chased [1:35] ,10. NSA Speech [2:46] ,11. Tortured [2:13] ,12. Dead Sea [1:16] ,13. No Touch [1:21] ,14. I am Out [2:37] ,15. Rabid Dogs [2:49] ,16. Lost Vision [2:00] ,17. Never Lie To Me [1:14] ,18. I shutter to think [2:27] ,19. Half Steps [1:28] ,20. Making the Call [1:11] ,21. My Fault [1:53] ,22. Betrayal [3:31],(19.5.2011)

  • KarelR
    ***

    Jako by se Ridley po akci s vrtulníky mrknul do scénáře, zjistil, že ho čeká jen další hodina a půl okecávání, a tak si vzal dovolenou s tím, ať to dotočí bez něj. Labyrint lží se může chlubit neselhávajícími hereckými hvězdami a velice slušným technickým zpracováním, ale zajímavý příběh z něj za boha nevydojíte. Celý film tak nějak běží na neutrál a hustí do vás poučky o tom, že bojovat s terorismem je vážně fuška a ani ti dobří proto nemůžou vždy hrát úplně čistě atd., ale pokud už jste pár filmů na podobné téma viděli (namátkou Syriana nebo Království), nemůže vás nic z toho překvapit. Navíc se nikdy nedostanete postavám pod kůži a časem vás začne štvát, jak nelogicky se občas chovají (upřímně říkám, že jsem měl u jednoho ze závěrečných zvratů osypky z toho, jaká je to pitomost). Za zmíňku tak stojí maximálně Mark Strong, který si pro sebe spolehlivě krade každou scénu, v níž se objeví, a dodává do filmu i zásadní element napětí. Vždycky jsem se nemohl dočkat toho, v jak luxusním kvádru se objeví příště :-) Nakonec tedy průměr a vzhledem k tvůrčímu týmu dost promarněná šance. 6/10 P.S. To skákání z lokace do lokace každých patnáct minut je pomalu otravnější než přetáčení děje u Úhlu pohledu. Jestli to měl být pokus o "reklamu na cestovku", tak selhal. Stejně jsem měl pocit, že se to všechno mohlo točit na ploše pár bloků...(6.11.2008)

  • Bluntman
    ****

    AMERICKÉMU GANGSTEROVI bylo (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí a zapamatovatelných scén, které se sice stane klasikou, ale přitom se jedná o sázku na jistotu. LABYRINTU LŽÍ je (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí (ale se zapamatovatelnými scénami!), které se nestane klasikou, protože se jedná o průměrnou, rutinní a schématickou podívanou._____ Depersonalizované, značně cynické vidění světa je pro Scottovu tvorbu typické, ale nevnímal bych ho jako chladné (nakolik osvěžující je románek se sestřičkou, kterému není dán plný průchod!). Epičnost vyprávění, v němž se spolehlivé informace distribuují skrze média a moderní techniku, zatímco klíčové informace jsou nám v dialozích zatajovány, popř. je nutné je hledat mezi řádky, je typická pro obě poslední scottovská díla. Zatímco ale v tom předposledním je potěšení ze setkání dvou ústředních protagonistů oddalováno až do samého konce, kdy nedojde k výraznému vyjednání, ale naopak rozumnému vyříkání a předtím jsou (žánrové) světy policisty a dealera stavěny do protikladů, v tom posledním stojí postavy DiCapria a Crowea na stejné straně a ve stejných světech, ale jejich přístup je zcela odlišný. Ryze efektivní, rychlá a přehledná akce (stříhá se každou třetí sekundu, je snímána v polocelcích, popř. detailech) je součástí vyprávění a film tak zůstává po celou dobu kulturně velice citlivý, na rozdíl od černobílé kovbojky KRÁLOVSTVÍ._____ Jsem sice v menšině, ale filmy, v nichž se neustále pracuje (a to i v těch případech, kdy se pomáhá synovi na záchodě a dcera se veze do školy) a v nichž postavy za pochodu přemýšlí a diskutují, mi přijdou velice opojné. Stejně tak i ty, v nichž nedochází k vyjednání mezi dvěma různými žánry (jako v AMERICKÉM GANGSTEROVI), ale v nichž se v jednom thrillerovém žánru vyjednává na poli "bratrském" (srovnej NEPŘÍTELE STÁTU a SPY GAME s LABYRINTEM LŽÍ). 9/10(30.11.2008)

  • tron
    ***

    „Vidím, Ed, že už sa pokladáš za Ameriku.“ Špionážny akčný dvojhodinový triler, v ktorom neviete, kto je kto a či to, čo práve urobil postave X, urobil preto, aby ju zabil alebo aby ju zachránil. Teroristi, výbuchy, únosy, výkupné, dvojitá, trojitá a štvoritá hra, podrazy, lži, zavádzania. Takže „klasika“ - a dosť nudná. Našťastie, túto „klasiku“ robili Ridley Scott, Leonardo DiCaprio, Russell Crowe či William Monahan a ich slová „v tomto bordeli nikto nie je nevinný“ dnes (povedzme v roku 2011) tnú do živého. Otázkou je, ako sa na PAVUČINU LŽÍ budú pozerať naše deti. Každopádne, je to niečo ako SPY GAME Ridleyho brata Tonyho (láska dôležitejšia ako špionáž, agresívny talentovaný mladík krytý veteránom), ale bavila ma o čosi viac. Dočerta, PAVUČINA LŽÍ ma bavila aj viac, ako neskoršia spolupráca dua Scott/Crowe, mdlý podraz s názvom ROBIN HOOD.(27.5.2011)

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 30 40