Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (2 056)

plakát

Hyacint (2021) 

Polské filmy mi dělají radost a zase ta zvláštní atmosféra osmdesátých let. Vůbec jsem netušil o operaci Hyacint, takže reálný základ můžeme dohledat. I když jsem nakonec nabyl pocit, že ta kriminální linie v druhé půli nebyla zase tolik důležitá, že se příběh hodně soustředí na proměnu hlavní postavy a jeho rozpolcenost. Navzdory delší stopáži snímek rozhodně nenudí a dokáže udržet v napětí až do samotného konce.

plakát

Večírek (2021) 

Tohle je hodně zlé... Neříkám, že všechno, ale v cca druhé polovině padá kvalita i vtip hodně dolů a sklouzává k trapnosti, včetně zvláštního závěru. Co mi ze snímku utkví - asi ožralá Vilhelmová, která tuhle část zahrála skvěle a pár vtipných hlášek.

plakát

Tajemství staré bambitky 2 (2022) 

Kouzlo prvního dílu se notně vytratilo. Sice nám zůstávají politické hlášky a narážky, ale hlavní příběh se ztratil v nudě a šedi. Nevytrhnou to ani písničky ani známí herci. Veronika Kubařová jako smolná královna potěší, ale to je možná tak vše. Snad bude zítra Krakonoš lepší podívaná.

plakát

Deníček moderního fotra (2021) 

Nečetl jsem knižní předlohu, takže se nemusím zabývat tradičním zklamáním, že jsem čekal všechno možné a film mě zklamal. Neměl jsem vůbec žádná očekávání a jsem v zásadě spokojený. Kdo se někdy staral o miminko, musel přebalovat nebo krmit, tak se zasměje některým velmi reálným situacím ze života. Příběh je to poměrně jednoduchý a nenáročný, takže jako oddechovka svůj účel splní.

plakát

Outsider (2018) 

Na Netlixu je třeba zapátrat a dát si tu práci s vyhledáváním. Pak se dostaví odměna v podobě nenápadného a kvalitního snímku od našich severních sousedů. Já osobně k filmům z polských osmdesátých let inklinují, mají pro mě zvláštní, těžko popsatelnou a uchopitelnou atmosféru. Outsider zachycuje jednu blbost, jednu maličkost, hloupost, které se student Franek dopustí, a jak to může dopadnout neblaze pro jednoho mladého člověka, jak mu to může zničit několik let života... Velmi dobře a citlivě natočeno.

plakát

Red Notice (2021) 

Příjemná oddechovka akčně-komediálního ražení se sympatickým ústředním triem. Všechny tři mám hodně rád, takže tohle nemohlo dopadnout špatně. Gal Gadot nám opět předvedla své půvaby, The Rock psychologickou rovinu své osobnosti :-) a Ryan Reynolds zábavného zlodějíčka. Spousta vizuálně atraktivních destinací, dostatek akce a břitký humor. Dvojka je na spadnutí a v mém oblíbeném městě, to si nenechám ujít.

plakát

Diktátor (2012) 

Já jsem se Cohenovi dlouho bránil, zlomil jsem to Boratem a už se bránit nebudu. Líbí se mi, že naděluje všem stejně a rovnoměrně, nikoho nešetří a má štěstí, že si to třeba vůči Izraeli může dovolit, jiný režisér nebo autor by klidně mohl svoji kariéru za obdobné vtípky zabalit nebo na několik let přerušit. Diktátor v sobě míchá všechny známé diktátory, na které si vzpomeneme a rozhodně nenudí. Krátká stopáž nahrává svižnému tempu a šílenému koktejlu naprosto nekorektního humoru. Známé tváře neodmítly byť jen na pár vteřin a Anna Faris dokonce změnil střih i barvu vlasů.

plakát

Zakletá jeskyně (2022) 

Po politicko-mafiánské Svini bylo paní režisérce zapotřebí pohádky. Tomu dost dobře rozumím - z drsné, kruté a vražedné reality raději do světa kouzel a fantazie, kde zlo nemá nakonec nikdy šanci. Pro fanoušky Táni Pauhofové je tato pohádka trochu bolestným zjištěním, že se z princezen najednou posunula do rolí královen a ještě k tomu zlých. Marko Igonda v kladné roli, to si snad nepamatuji, ovšem když tam hraje Karel Dobrý, tak to je ještě větší záporák, kterému musel Igonda uhnout ke klaďasům. Připadalo mi, že pohádka v půli ztratila trochu dech a už jej pak až do konce nenabrala. Ale celkově bych ji nezatracoval, určitě jsme v česko-slovenském prostředí v posledních letech zaznamenali mnohem horší počiny.

plakát

Coco (2017) 

Na doporučení kolegyně jsem si to s dcerkou pustil a věděl jsem, proč jsem se tomu bránil. U toho asi opravdu nemůže zůstat ani jedno oko suché, ani u těch nejzarytějších cyniků anebo lidí s ledovým srdcem. Na druhou stranu ti asi tento příběh ani vyhledávat nebudou. Všechno do sebe krásně zapadá, nádherný vizuál, zvláště v Říši mrtvých, silný a dojemný příběh, k tomu ten latinos prvek, který všemu dodává větší šmrnc. Když nad tím přemýšlím, možná nejlepší a nejkrásnější snímek, který jsem od Pixaru viděl.

plakát

R.I.P.D. - URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů (2013) 

Hodně ulítlá komedie s Jeffem Bridgesem obtížně hovořícím přes zubní protézy a Ryanem Reynoldsem s vtipným vzezřením pro smrtelníky. Dalo se na to v rámci krátké stopáže dívat, zasmát se, uchichtnout a zakroutit hlavou. Za týden už si ale na tuhle jednohubku nevzpomenu.