Režie:
Rawson Marshall ThurberScénář:
Rawson Marshall ThurberKamera:
Markus FördererHudba:
Steve JablonskyHrají:
Dwayne Johnson, Ryan Reynolds, Gal Gadot, Ritu Arya, Chris Diamantopoulos, Vincenzo Amato, Alexander Perkins, Daniel Bernhardt, Ethan Herschenfeld (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Odvážná loupež svede dohromady nejlepšího experta FBI na chování zločinců (Dwayne Johnson) a dva znepřátelené gangstery (Gal Gadot a Ryan Reynolds). Tady půjde do tuhého. (Netflix)
Videa (22)
Recenze (629)
How are we gonna find this egg?I don't know, look for a box that says "MacGuffin"Ale jo, ty Reynoldsovy hlášky mě pořád baví. A Rock taky. Oba hrají svou klasiku a funguje jim to spolu dost dobře, mám z toho filmu pocit že si ho celý vymysleli na place Hobbs & Shaw když jim bylo líto že mají málo společných scén.Ten Jonesovský úsek je vyloženě super. Obzvlášť když když Rock dostane do ruky MP-40... nutně potřebuju Rocka v nějakém remaku Tuctu Špinavců kde pokosí hromadu nácků. Jinak je to dost generická spotřebka co jen remixuje scény z jiných filmů, a jediný kdo na place měl nějaké originální nápady byl kameraman, aby mu je pak stejně dojebali ve střižně. Nejlepším letošním Netflix original filmem pro mě zůstává Kate. Ale na poměry Rawsona Marshall Thurbera pořád ještě dost dobré, mnohem lepší film než Skyscraper, takže mě vlastně příjemně překvapil. 7/10 ()
Ani jedna nádherná lokácia, a ani jeden kamerový prelet nad nimi nie je skutočný. Ani jeden! Všetko, čo by urobilo ten film aspoň trošku skutočným, je digitálny sajrajt, ktorý neuzrel svetlo sveta, a tým pádom je umelý, jak celý, počítačom vygenerovaný scenár. Pokial do algoritmov nahrali všetky diely Indyho, a ako výsledok vyšlo toto, tak sa umelej inteligencie zatial báť nemusíme... ;) ()
Netflixovská rychlokvaška, co se přižene rychlostí šinkanzenu, zanechá v prostoru tři čtyři fakt zábavné momenty, triviální scénář, rozpočet mohutnější než Rockův trapéz, okoukané opakující se herecké polohy ústředního tria, zvrat(k)y a vypaří se jak pára nad hrncem. Zítra si budu pamatovat asi jenom výborný odkaz na Indyho, netradičně ukončenou úvodní honičku a téměř nevyužitého Daniela Bernhardta, fuck :( 55% ()
Byl to právě Netflix, který svým úspěchem odstartoval aktuální streamovací války. Úspěch Netflixu motivoval Disneyho k vytvoření Disney+, Amazon k vytvoření Amazon Prime, Apple k vytvoření Apple TV+ a Warner Bros. k vytvoření HBO Max. Každý z nich se chce stát jedničkou a každý na to jde trochu jinak. Netflix se přitom snaží do svých novinek nalákat velké hvězdy. Do Red Notice to byli Dwayne Johnson a Ryan Reynolds, kteří jsou bráni jako jedni z největších hollywoodských hvězd současnosti a také Gal Gadot, která je populární díky ztvárnění Wonder Woman. Právě akčňák Red Notice je poté s rozpočtem 200 milionů dolarů jedním z nejdražších projektů od Netflixu a Netflix sám propagoval jako svou hlavní událost sezóny. Zaslouží si ovšem Red Notice úspěch a odstartování další úspěšné Netflix franšízy? Vlastně bych chtěl strašně být ředitelem Netflixu v momentě, kdyby za mnou přišli mojí podřízení, ukázali mi Red Notice a řekli by mi: ´´ Tohle jsme pořídili za 200 milionů dolarů´´. V ten moment bych si totiž okamžitě zahrál na Františka Kováříka a řekl bych: ´´ Ani já vás nepotěším´´. Red Notice je totiž dost možná jedním z nejstupidnějších a především nejhorších blockbusterů v poslední době, kde je cítit snaha vytvořit něco jako bondovku. Nebo Mission: Impossible. Nebo Indiana Jonese. Minimálně v rámci inspirace akčních scén tak Red Notice může působit. Od samého zárodku je ovšem špatně mnoha věcí. Režie se chopil Rawson Marshall Thurber. Režisér komedií Vybíjená a Millerovi na tripu si s Dwaynem Johnsonem již vyzkoušel akční žánr v rámci Centrální inteligence a následné také v podobě Mrakodrapu. Tohle ovšem je od začátku pro něj příliš velké sousto. Thurber je totiž jako tvůrce nenápaditý, nevýrazný a i díky němu celý film působí neskutečně rutinně. A i díky tomu dokáže od začátku diváka strhnout velmi těžko. Red Notice celkově v součtu působí jako akčňák slepený z náhodně poskládaných akčních sekvencí, které dohromady prostě nefungují. Působí to jakoby při vymýšlení zápletky proběhl divoký brainstroming, kde leckoho napadl nějaký nápad, leckdo vykrádal odjinud a někoho i napadla citace z nějakého filmu. A všem jakoby bylo jedno, že to dohromady nefunguje a spousta akčních scén se prostě děje jen pro efekt. V průběhu se tohle všechno stává únavnější a únavnější. Dwayne Johnson, Ryan Reynolds i Gal Gadot opět mohou sázet na své charizma, v rámci tohohle filmu ovšem ani to nestačí. Dvakrát nefunguje ani vzájemná chemie ústředního tria a když už nefunguje ani ústřední vzájemné špičkování Johnsona a Reynoldse, v průběhu se ukazuje, že tady dost možná skutečně na všechno kašlal. A vsadil jednoduše na to, že to celé bude astronomický hit, který zaujme především ústředním triem a přeci jen velkolepými akčními sekvencemi. Jenomže to nestačí. Red Notice vlastně dělá všechno špatně. Akce je sice velkolepá, reálně ovšem chybí reálná hrozba, která by celou tu velkolepost a akční divokost odůvodňovala. Když už poté dojde na přestřelky, ani jednou nemá člověk pocit, že by šlo hrdinům o krk, to samé platí i o fyzických soubojích. Celé to prostě působí neskutečně líně a nenápaditě. Alespoň občas se podaří opravdu přijdu přijít s vtipným momentem, peníze jsou na tom i přes tragické vizuální efekty vidět a hudba Stevea Jablonskyho je v pohodě, takový klasický neurážející Jablonsky. Pořád platí, že se přesouvání z místa na místo a a spousta akčních scén objevuje tak nějak náhodně, alespoň občas jde ovšem navázat pocit, že někoho vymýšlení námětu filmu bavilo a bavil se při vytváření těch akčních sekvencí. Alespoň částečně tak někdy jde vidět ten fascinující pocit, který se například nachází u posledních dílů Rychle a zběsile, tedy pocit, že někdo skutečně musí tyhle šílenosti vymýšlet a realizovat. Bohužel v rámci celkové zábavnosti má Red Notice k posledním dílům Rychle a zběsile více než daleko. Red Notice bylo možná k úspěchu předurčeno už k dávno, přesto člověk mohl očekávat, že z toho vyleze něco víc. Jakoby angažování Johnsona a Reynoldse automaticky znamenalo, že se nikdo nemusí dvakrát snažit, protože se to úspěchu na Netflixu dočká i kdyby v něm dvě hodiny Halina Pawlowská hrála na saxofon. A to je dost pravděpodobně i klíčový problém. Red Notice možná měl potenciál být opravdu povedeným blockbusterem, ve finále se ovšem jen nabízí doufat, že nejspíš jisté pokračování bude povedenější...... () (méně) (více)
Ja nevim no, je to proste takovy nijaky. Jak kdyby si tvurci rekli, ze splacnou nezavadnej akcnak, kam nacpou vsechno, co maj divaci radi, ve vysledku je to takovy to neurazi, nenadchne. Smeska bondovky, Mission Impossible, Indiana Jonese a klasicky buddy komedie. Mame tu nastvanyho drsnaka Rocka, kterej bohuzel nedostane moc prostoru k nejaky akci, hlaskujiciho pablba Reynoldse, ve svy typicky poloze a jakoze sexy zaporacku Gadot, ktera je vetsinu casu tezce otravna. Akce strida komedialni scenky a sem tam fajn hlasky, sem tam hluchy mista a par jakoze necekanejch zvratu a to vse v naprosto tuctovym scenari, kdyby to nevypadalo docela draze, triky nebyly slusny a nebyly tu jedni z nejlip placenejch hercu, nebal bych se to oznacit za prumerny akcne komedialni becko. Na jedno skouknuti v pohode, nijak zasadne to nenudi, ale nic, co by clovek potreboval videt znovu. ()
Galerie (117)
Zajímavosti (39)
- Pohled na býčí arénu a na řeku za ní je ve španělské Seville. Za řekou je vidět čtvrt Triana. (sahe)
- Ryan Reynolds i Dwayne Johnson ve filmu pijí svůj vlastní drink. V případě Reynoldse je to Aviation American Gin, Rock si vychutnává značku Teremana Tequila. (HellFire)
- Všichni tři hlavní protagonisté dostali stejný honorář – Ryan Reynolds, Dwayne Johnson i Gal Gadot si každý vydělali 20 milionů amerických dolarů. (ArsenalEagle)
Reklama