Recenze (302)
Králova přízeň (2008)
Film z prostředí hrůz Jindřicha VIII a doby, kdy žena byla jen rodička dětí. Tenhle počin dobu dokázal skvěle vykreslit a ukázat všechny temná zákoutí a nesmyslnosti monarchie. Sestry Boleynová jako Portman a Johanson skvěle fungují, stejně jako kamera, scénář a celková atmosféra filmu.
My Fair Lady (1964)
Známý příběh květinářky Lízy podle knihy Pygmalion, jehož tento muzikál beru jako nejlepší možné zpracování. Cecil Beaton zde dělal návrhy kostýmů a to skvěle podpořilo atmosféru filmu. Nádherně je vykreslena propast mezi vyšší a nižší společnosti. Audrey Hepburn se ve své roli promění z chudinky na nádhernou dámu se šarmem a vychovaním. Ale za jakou cenu? Je sešněrována korzety a je s ní zacházeno jako s projektem dvou mužů, pro které je pouze zábava.
Moulin Rouge (2001)
Muzikál reflektují dobu Toulese Lautrecka a vyhlášeného Moulin Rouge. Jedná se o klasickou zběsilou jízdu Baze Luhrmana. Je zde spousta písniček a mezi hlavními představiteli to funguje. Film je krásně barevný a skvěle se zde mísí reálno, s muzikálovými představami. Na někoho film může být moc, ale já si ho vždy užiju plnými doušky. Barvy, hudba, emoce.
Hogo fogo Homolka (1970)
Česká společnost vykreslená se všemi neřestmi a neduhy. Rodina Homolkova je takový stereotyp české rodiny, která se neustále snaží vykreslovat v lepší světle, snaží se být “Hogo fogo” a jediné co je zajímá, kdy a kolik budou dědit. Nestárnoucí námět o zkažené společnosti.
Vlčí děti (2013)
Smutný film, s velmi realistickými rysy děti na útěku. Samotný námět je skvělý, atmosféra taky a herecké výkony taky. Jen mi přijde, jako by tomu film chyběl jakýsi přesah. Něco navíc. Moc se mi líbí hlavní mladí představitelé, kteří v tomhle věku stále ctí hodnoty rodiny, bratrství a toho, že já jsem já. Nebo ne? Je skvělé vidět jak je mladá duše neotesaná a udělá vše jen proto, aby přežila.
Absolvent (1967)
Naprosto skvělý Dustin Hoffman v roli absolventa, který se pere s americkou přetvářkou a nalinkovaností života. Navíc je zde naprosto úžasná kamera, která nám nabízí spoustu netradičních záběrů a velmi barvitých scén. Navíc je celý film proložen hudbou od Simona a Garfunkela a tak se jedná o emocionální jízdu plnou napětí a víry v americkou společnost a mládež.
Bros (2022)
Vtipný film, který nádherně reflektuje současnou dobu a to, jaké to je být a nebýt gay. Že i LGBT komunita vlastně není jedna osoba, ale obrovské množství lidí, které se nemusí shodovat na všech názorech. Konečně jsou naštvaní všichni homofobové a rasisti, protože se jednou neřeší jejich zájmy. Vznikl film, který řeší jen homosexualitu, tak jako většina podprůměrných romantických komedií řeší jen vztah muže a ženy. Film je vtipný, má drive a zároveň je skvěle vypointovaný. Pokud nejste homofob, tak se budete bavit.
Ecce homo Homolka (1969)
Sonda do běžné rodiny socialistického Československa, ve hvězdném obsazení. O čem film je? Myslím, že tohle je jeden z mála filmů, u kterého scénář není důležitý. Menšík a spol. to prostě uhrají. Zároveň zde vydíme specifický rys vysmívání patriarchátu a určitého důkazu, že většina mužů jsou stejně doma pod pantoflem. Vtipná, úderná komedie s typicky českým humorem.
Zítra to roztočíme, drahoušku...! (1976)
Sousedká nevraživost, klepy, vtipy a naschavály. Tohle je česká nátura jak se patří. Kdokoliv někdy bydlel v bytě, tak zažil jaké to je. Film nádherně graduje od konfliktu, přes určitou katarzi až ke zdárnému konci a během celého filmu člověku cukají koutky. Skvělá česká komedie s typicky českým humerem, pro cizince nepochopitelná.
Zítra vstanu a opařím se čajem (1977)
Cestování časem a hlavní hrdinové tajní agenti. Samotný scénář působí velmi nadčasově a je s ním dobře nakoženl. Spolupráce Poláka a Macourka stvořila skvělý humor, který Sováka, Menšíka a Brodského, vytvořila nezapomenutelnou českou komediální klasiku.