Reklama

Reklama

Brian Eno: Music for Airports

(koncert)
  • USA Music for Airports
všechny plakáty
Hudební / Dokumentární
USA, 2000, 50 min

Obsahy(1)

Jean-Michel Jarre, Vangelis, Kraftwerk... jejich hudba stojí někde na jednom z okrajů celé velké stylové oblasti budoucí taneční hudby, jež nazýváme ambient. Ten díky zájmu publika přežil až dodnes, úspěšně se absorboval do taneční hudby a vzhledem ke svým estetickým základům a idejím se nezdá, že by nás měl v nejbližší době opustit.
Za počátek jeho moderního vývoje je považována už raná tvorba Briana Ena, ale ideály, k nimž se ambient snaží přiblížit, tu jsou už mnohem déle. Z impresionismu a Debussyho si bere fascinaci zvukovými barvami, táhlé zvukové plochy, důraz na dojem, impresi. Od Satieho a jemu podobných snahu o neupoutání posluchačovy pozornosti. Hudba má být jen jednou ze součástí reality, jakýsi "soundtrack všedního dne".
V letech 1976 1979 spolupracoval B. Eno s Davidem Bowiem na jeho "berlínské trilogii" zahrnující alba Low, Heroes a Lodger. Jeho jméno bylo nadlouho spojeno se jmény jako Harold Budd, John Cale, Cluster, Robert Fripp a David Byrne. Produkoval tři desky Talking Heads včetně Remain in Light (1980), pět alb U2, dále pomáhal anglické skupině James, Laurie Anderson a společně s Markusem Dravsem, Jonem Hopkinsem a Rikem Simpsonem produkoval poslední album Coldplay Viva La Vida Or Death And All His Friends. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (1)

Taffey

všechny recenze uživatele

No, ve výčtu kapúel, se kterými měl Eno co do činění, chybí například Roxy Music. Myslím, že to byla jedna z vůbec prvních kapel, kterou pomáhal dostat nahoru. Například jeho účast na desce For Your Pleasure byla naprosto podstatná a jeho "pásky" ve stejnojmenné písni naprosto nepostradatelné. Jinak co se týče impressionismu, tak tam bych Vangelise a Kraftwerk vůbec nejmenoval, spíš Klause Schulze, Tangerine Dream, například. Dokonce i ten žánr byl nazván rockimpressinonismus. Jinak desky Enam konkrétně jeho ambientní tvorbu, mám doma, často je pouštím, ale vůbec si nedovedu předtavit, že bych se, u jejich poslechu, nechal rozptylovat pohyblivými obrázky. To ani náhodou. Tento "koncert" z letiště znám i jako video a k čistému zvuku jen hudby se to nedá vůbec přirovnat. Doporučuji spíš jen poslech. ()

Reklama

Reklama