Pavel Jirák prožil mládi v undergroudu a kvůli svým politickým postojům pracoval v továrně PBS. Jeho primarním zaměřením byla hudba a angažoval se v několika hudebních projektech jako hráč na kytaru. Ihned po sametové revoluci z továrny odešel, chvíli cestoval a na začátku devadesátých let, po hudebním projektu Trvalé poškození, hledal nové výrazové možnosti.
To ho zavedlo k počítačům, na kterých objevil rodicí se 3D grafiku a animaci. To ho natolik oslovilo, že se stal průkopníkem 3D grafiky a animace u nás. Věnoval se především multimédiím, byl členem testovacího vývojářského týmu Maxonu, kde pomáhal vyvíjet nástroje pro character animaci, a později pak především reklamě.
Kolem roku 2004 se začal věnovat natáčení a režii, VFX a dalším oborům audiovize, aby se pak po letech k 3D animaci vrátil. Jako režisér pracoval např. pro Škoda Auto nebo ČSOB, jako kameraman na autorském filmu Bedřicha Glasera, kde byl zároveň koproducentem, jako střihač zase u známé série Pat a Mat atp.
Sám je autorem několika dokumentů, kde si napsal i hudbu, jako je Expedice Libye, který získal nominaci na mezinárodním festivalu outdoorových filmů. Dnes se věnuje svému autorskému animovanému filmu Emulové.
Pavel "Lopolo" Jirák