Biografie
Satoši Tadžiri je muž, který vymyslel legendární Pokémony. Jako malý chlapec vyrůstal v tokijském předměstí Mačidě a zde velmi rád chytal nejrůznější brouky. Ostatní děti jeho zálibu příliš nechápaly a z legrace mu říkaly „Doktor Brouk“. V 70. letech se však začaly zdejší lesy a pole transformovat na různá sídliště s rozlehlými parkovišti, což mladého Satošiho velice mrzelo, protože si uvědomoval, že děti již nebudou mít možnost jít do přírody a chytat brouky tak, jako to dělal on.
Satoši neměl rád školu, studium ho nebavilo a představa jeho otce o tom, že se stane elektrikářem, se mu nezamlouvala už vůbec. Místo toho již během studia raději trávil svůj volný čas hraním videoher a návštěvami nejrůznějších videoherních arkád. Právě v té době se v mladíkově mysli začala formovat představa o hře, kde bude moc hráč chytat nejrůznější divoká stvoření, starat se o ně, trénovat je a bojovat s dalšími.
V roce 1982 založil Satoši spolu se svým kamarádem Jamesem Hanzatkem videoherní magazín nazvaný „Game Freak“. Během práce na tomto časopise se seznámil s Kenem Sugimorim, který mu v budoucnu nakreslí koncepty pro všechny jeho Pokémony.
Na začátku 80. let Satoši ze zvědavosti rozebral svojí domácí konzoli, aby viděl, jak funguje, a rozhodl se, že na ní zkusí něco vytvořit. Se svým nápadem vyhrál soutěž sponzorovanou Segou, zahrnující vytvoření vlastní videohry. Tak vyšla první Satošiho hra s názvem „Quinty“, vydaná společností Namco pro herní konzoly Nintendo Famicom, která pak byla vydaná i v zahraničí pod názvem „Mendel Palace“.
V roce 1989 Satoši založil vlastní vývojářskou společnost a pojmenoval jí „Game Freak“ po svém videoherním časopise a začal pracoval na vývoji první pokémoní hry. Vývoj trval víc jak 6 let a málem během něj Satošiho firma zbankrotovala, odešlo 5 zaměstnanců, zkrátka nebylo to jednoduché. Satoši však v pravý čas získal finanční a uměleckou podporu od videoherního studia Creatures Inc. Ta mu zajišťovala, že dokončí své hry, ale třetina zisků a práv bude patřit Creatures Inc.
V roce 1991 Satoši objevil herní konzoly Game Boy. Když poprvé spatřil připojovací kabel k ní, tak se mu v hlavě vytvořila představa brouků, pohybujících se kolem něj a tehdy vznikl nápad, jak si mezi sebou budou hráči Pokémony měnit.
V roce 1994 se Satoši rozhodl spojit se společností Nintendo, která mu nabídla pomoc při dokončení hry. Zde se seznámil s Šigeru Mijamotem, autorem sérií jako „Mario“, „Donkey Kong“, „The Legend of Zelda“ a „Star Fox“, který mu byl mentorem. Jejich přátelství se promítlo i do pokemoní série, kde hlavní postava nese v japonském originále jméno Satoši (po Tadžirim) a jeho hlavní rival se zde jmenuje Šigeru (po Mijamotovi).
O dva roky později, v roce 1996, vyšly první dvě verze hry „Pokémon Red“ a „Pokémon Green“ pro Game Boy a postupně se staly obrovským hitem, i když jim kritici příliš nefandily, protože považovali Game Boy za umírající platformu. Ovšem zprávy o tajemném pokémonovi Mew, který se dá ve hře ulovit pouze díky využití chyb v programu hry, a fakt, že Nintendo nemělo v plánu Game Boy jen tak odepsat, zaručili hrám úspěch. O pár měsíců později následovalo i vydání verze „Pokémon Blue“. V rámci proma na tyto videohry byla odsouhlasena produkce anime série Pokémon, která začala vycházet v roce 1997.
Satoši Tadžiri je výkonným ředitelem společnosti Game Freak a podílí se, nebo jen dohlíží, na většinu projektů, které nesou značku Pokémon, ať jde o hry, seriály nebo mangu. Mezi svými kolegy je znám neskutečným pracovním nasazením, kdy je schopný pracovat klidně 24 hodin v kuse a pak 12 hodin spát.
Tvůrce
Krátkometrážní | |
---|---|
2022 |
Pocket Monsters: Harukanaru Aoi Sora |
Scenárista
Seriály | |
---|---|
2023 |
Pocket ni Boken o Tsumekonde |