Recenze (113)
Bílé velryby (1987)
Typicky severský hořkosmutný příběh o chlápcích, kteří nikam nepatří, a které nemá nikdo rád.
Bobule (2008)
Je to sice taková ta Morava pro Pražáky - něco jako rezervace plná ožralých strýců. Ale jinak solidní komedie, která nic moc neřeší, není dlouhá a není nudná. Film je to jednoduchý bez vyšších ambicí, což je v tomto případě jedině dobře.
Byl jsem lynčován (1936)
Fritz Lang dokazuje Americe své mistrovství. Výborně napsáno, zahráno i natočeno. Navíc je to drama s hlubokým morálním poselstvím. Presumpce neviny je předpokladem svobodné společnosti a dav nemůže a nesmí brát spravedlnost do svých rukou. Zároveň není možné využívat soudu jako nástroje pomsty.
Cesta za horizont (2009)
Dobře řemeslně uděláno, výborná hudba Young Gods, dobří herci, atmosféra. Ale celek působí zmateně a nedodělaně.
Comic Sans (2018)
Rozhodně je to spíše komedie než drama. Sice tam jsou nějaké vážnější tóny, ale jinak než s humorem se s tím vypořádat nelze. A když to končí, příjemný pocit zůstává...
Co žere Gilberta Grapea (1993)
Hallström tohle prostě umí. Bez patosu a ubrečenosti vylíčit příběh outsidera, který pod tíhou řady tragických okolností musí vykonávat roli zodpovědné hlavy rodiny, ačkoliv je sám ještě nevyzrálým mladíkem. Výsledkem je nadčasové a lehce stravitelné filmové dílo, navíc kvalitní a s lidským poselstvím.
Černá kniha (2006)
Druhá světová válka tak trochu jinak, ale rozhodně poutavě. Od pana režiséra slušný pokus natočit něco seriózního ve své domovině. Ale já mám radši Total Recall.
Černé na bílém koni (2022)
Sympatická oddechovka. Svérázný humor, svérázné typy, spousta překvapení. Dobrý pocit na konec.
Černé sémě (1971)
Drásavé drama etnických Makedonců v Řecku, kteří najednou pozbydou veškerých práv a v pracovním táboře se stávají hříčkou svých trýznitelů. Film s velmi chmurnou atmosférou.
Červený kůň (1981)
Trochu moc pateticke a pro nepoučeného diváka těžko stravitelné. Rozhodně ale solidní příspěvek na téma makedonsko-řeckého traumatu, který stojí za vidění.