Recenze (1 470)
Pád Třetí říše (2004)
Film se hodně zaměřuje na postavu samotného Hitlera, vcelku působivé a zajímavé.
Útěk z Colditzu (2005) (TV film)
Na televizní film slušné. Rovněž kvituji, že vydavatelé umístily oba díly na jedno dvd. Film nenudí, hodně času je věnováno milostné zápletce, zatímco život v zajateckém táboře nepůsobí nijak drsně.
Země nikoho (2001)
Srbský a bosenský voják se setkají v jednom zákopu. K tomu ještě jeden voják, ležící na mině, takže se namůže ani pohnout. Film, který se snaží pohlédnout na balkánský konflikt s humorem, někdy dost černým.
4 jezdci (2008)
Furie toho natočil celkem dost, ale nikdy nedokázal překročit tu pomyslnou hranici průměrnosti. 4 jezdce jsem zhlédnul úplně bez problémů, je to film, který má co říct, i když někomu může připadat styl vyprávění zdlouhavý a nezajímavý. A navíc, Natalie Roy má něco do sebe.
Křest ohněm (2005)
V podstatě žádný děj, natož pak nějaká zápletka. Sledujeme jeden den americké jednotky v Iráku, který začíná přestřelkou, pokračuje přestřelkou a končí přestřelkou. Fakt mě dostalo, když v závěru Amíkům dojdou náboje a oni bez problémů vyřídí po zuby ozbrojené Iráčany pouhými noži.
Den vítězství (2006)
Pro kinomatografii tento film vítězstvím rozhodně není. Vyprávění je zdlouhavé, zaměřené především na africké etnikum bojující v řadách francouzské armády. Tvůrci se vůbec nenamáhali představit nám jednotlivé postavy, takže je pro diváka téměř nemožné, vytvořit si k nim nějaký vztah. Nejlepších je posledních 20 minut, ale na víc jak 2 hvězdy to u mě není.
Katyň (2007)
Musím přiznat, že jsem od filmu čekal víc. Závěr je emočně velmi silný, ale co předchází, je útržkovité vyprávění, s absencí hlavní postavy, s rušivým přeskakováním v čase a dějovou prázdnotou.
Šarlatový a černý (1983) (TV film)
Ihned se mně vybavil podobně zaměřený snímek Masakr v Římě. V tomto duelu má u mě lehce navrch Šarlatový a černý, mimo jiné i díky skvělému ztvárnění dvou hlavních, proti sobě stojících postav.
Varšavské ghetto (2005)
Jedná se spíš o hraný dokument, kde se vyprávění střídá s hranými sekvencemi a autentickými dobovými záběry. I pčes závažnou tématiku holocaustu film postrádá emoce a nedokáže vtáhnout do děje.
Pevnost (2008)
Nezajímavý film z vojenského prostředí. Špatné herecké výkony a ještě horší kamera, a dialogy, které se nedaly poslouchat.