Recenze (132)
Mezi zdmi (2008)
8,0/10 Pred pár rokmi si víťaznú trofej z Cannes odnášal Michael Moore iba kvôli tomu, že natočil film na aktuálnu tému. Tentokrát sa stalo niečo podobné - len politický kontext bol nahradený sociologickým - ale filmový divák aspoň môže cítiť rozhodne väčšiu satisfakciu ako v prípade Fahrenheita 9/11.
Velká rozhlasová revue (1938) (TV film)
9,0/10 Áno, je to reklama. Ale mimoriadne chytľavá. Keď si naviac uvedomíte, koľko roboty muselo zabrať rozhýbanie figúrok a synchronizácia reči(!), je čokoľvek pod päť hviezdičiek (boho)rúhačstvom.
Kat (1963)
9,0/10 Bláznivá humanistická čierna komédia a zároveň zžieravá satira na konzumnú spoločnosť? Inteligentná zábava zaručená! Priam volá o zaradenie do Projektu 100.
Nidžúši no hitomi (1954)
9,5/10 .......Ešte nikdy sa mi nestalo, aby som mal zvlhnute oci pocas celeho filmu (a aj po nom)................ach, ten život...................
Noc orla (1962)
8,5/10 Po formálnej stránke brilantný starosvetský horor a jeden z neprávom (polo)zabudnutých filmových skvostov. Hlavný hrdina, učiteľ na "college", je pod vplyvom okolností nútený prehodnotiť svoj odmietavý postoj k nadprirodzeným silám... . Príbeh asi nevyznieva príliš originálne, ale verte, že tvorcovia z neho vyťažili maximum. Scéna s "orlom" má pre mňa rovnako kultový status ako slávna sprchová scéna z Psycha.
Control (2007)
8,0/10 Jeden z mála autobiografických filmov, kedy je slávna osobnosť zobrazovaná ako vcelku normálny človek (čo si sem-tam chodí s kamošmi odohrať nejaký koncert), a nesnaží sa priživovať na kulte osobnosti (o ktorý ostatne nestál ani samotný spevák). Za to má u mňa Corbijn veľké plus. Film by inak obstál aj ako solídna sociálna dráma, pokiaľ by sa netýkal I. Curtisa.
Paprika (2006)
8,0/10 Hoci z oficiálneho textu distribútora sa to môže javiť inak, Paprika nedosahuje myšlienkovú "hĺbku" Ghost in the Shell, a vizuálna nápaditosť Mind Game ostáva taktiež nepokorená (hoci podľa úvodných minút to vyzeralo, že jej/mu (?) riadne šliape na päty). Stále je to však jedno z najlepších anime za posledné roky.
The Secret Cinema (1968)
8,5/10 Toto dielko očividne poslúžilo ako inšpirácia pre oveľa známejší Truman Show. Skvelý debutový filmík P. Bartela.
Ovečka Shaun (2007) (seriál)
8,0/10 Čo robia ovečky (a iné domáce zvieratká) keď sa na ne zrovna nikto nepozerá. Ako večerníček pre deti jednoznačne za 5.
Lisa i zajac (1973)
10/10 Spolu s "Mužom, ktorý sadil stromy" asi najlepší animovaný film všetkých dôb, aspoň pre mňa.