Recenze (176)
Tancuj Matyldo (2023)
Mám nedůvěru k autorským filmům, ale tenhle se vyvedl. Civilní, uvěřitelný příběh. Stojí a padá na Matyldě - Regina Rázlová - jednou herecká extratřída , to se nezapomíná, na věku to nezáleží. Roden je druhou hvězdou filmu a třetí A. Šoposki . Hudba je třešnička na dortu. Důkaz, že český film nejsou jen slaboduché komedie s přihlouplými dialogy a mizerným scénářem. Díky, pane Slavíku. 4*
Přízraky v Benátkách (2023)
Ten scénář se silně inspiroval u Šestého smyslu s Brucem Willisem. Nebo naopak. Způsob provedení vraždy. Motivy jsou odlišné. Je to jiný Hercule. Mysteriozní Benátky. Lokace na výtečnou. Ukazuje, že film nemusí být nabitý hvězdami a dokáže být dobrý biják! Porovnávat se dvěma předchozími je ošidné. To byl jiný Hercule. Tento nový se rozhodně může s předchozími směle měřit. Kamera je nápaditá, Děj má spád. Případ vyřešen za 1 noc. 4*
Světlonoc (2022)
Byl jsem zvědavý ale trochu mě zklamal ten závěr. Jinak kvalitní mysteriozní biják. Takových moc není. Ani od českých tvůrců, musel bych moc dlouho vzpomínat. Je to příslib do budoucna. 4*
Hatari! (1962)
Pistolník a šerif John Wayne jako šéf party na odchyt divokých zvířat. Duke v plné síle. Záběry se zvířaty, dynamická kamera, náročné exteriéry to posouvá film na vyšší level. Poklonu kameramanovi Harlanovi. Filmu by neuškodil střih - zkrácení o 20 min. Scénář by dostal dynamiku. Hudba je plus filmu Plným právem 4*
Jen jednou se miluje (1981)
Balkánské filmy mají vždycky koule. Žádná konverzačka. City naplno. Ve válce hrdinové, ale po válce se trochu lámou charaktery a do vedení se dostávají jiné typy. Chlap , co míříl přesně a věděl na koho a proč se najednou stává potížístou . Dostal co chtěl, velký byt, krásnou baletku, ale s ní i rodiče, co jsou nóbl a vadí jim chlap , co spí s pistolí pod polštářem a rakijí u postele. Nakonec pozná, jak to chodí , ale to už je pozdě, karty jsou rozdané a na něj žádné nezbyly. Povedený film 4*
Služka (2023)
Zajímavé téma, dobré zpracování, kvalitní výkony. Režisérka zná řemeslo a ví, jak udělat dobrý film. Postyv nejsou schématické, vyvíjejí se v čase na pozadí dobových událostí. Odvážná volba Dany Droppové pro hlavní hrdinku, ale zvládla ji bez zakolísání. 4*
O malých věcech (2023)
Gejzír nápadů . Nápadité tvůrčí provedení. Je to lehčí žánr , ale proč ne. Příjemné osvěžení od 180 min. filmů s předlouhými statickými záběhy na západ slunce nad mořem. Takový film bych čekal jako absolventský na FAMU. Nápad dostal Denis Šafařík, příslib do budoucna 4*
Il Boemo (2022)
To není pokus o Amadeus II. I Když setkání s mladým géniem se koná. Je to o tom, že přes nesporné nadání je člověk jen člověk se všemi slabostmi a ty jsou příčinou následků, které ho převálcují, zlomí a zničí . Profesně i lidsky. Troufnout si na takový film to chce pořádnou odvahu. Smekám pane Václave. Výběr do titulní role je trefa do černého. Dyk to zvládl na Oscara. A nedostal ani Lva! Tak už to chodí. Seš zpěvák, tak nechoď pro ceny k Akademii. To už mystický Arvéd Kern, ten se ani nemusel tolik snažit. Tom Hulce Amadeus to nebyl. Film nemá chybu a je nespornou kometou českého filmového nebe 2022! A že tam těch hvězdiček bylo... 4*
Piargy (2022)
No konečně . Silný příběh. Kamera, efekty dokreslují děj. Úsporné dialogy. Na pozadí doby , ale pořád stejně církev po majetku lačnící. Film se stopáží 100 min. nespadne ani na chvilku řetěz. 4*
Kde zpívají raci (2022)
Film je vystavěn na důmyslné flešbekové konstrukci. Po celou dobu soudního procesu je divák zatažen do děje a fandí Kye, která smýkána osudem ukáže sílu vzdoru a závěr přináší velké překvapení. Ten film rozhodně nenudí. Závěr musí holywoodsky ukázat definitivní závěr. Kniha je zřejmě popisnější a scénář musí děj trochu zredukovat, ale tohle je zdařilá adaptace. zaslouženě 4*