Recenze (176)
Vše je ztraceno (2013)
Film, kde distributor uvedl " ... nikdy není pozdě, to vzdát." A taky je sympatický boj do poslední chvíle a závěr je ve stylu, ať si každý představí konec filmu podle sebe. Záře může být věčnost, rybářský člun, ... Úsporné monology i hudba , kamera přesná a dostatečně popisná ... Ten film je z trošku jiného soudku , než main stream produkce, ale stojí za shlédnutí. 4*
Smršť (2024)
Na tenhle snímek jsem se skutečně těšil. Kariku mám načteného - vše co vyšlo, P. Bebjak je u mě pan režisér a herec a dokázal , že umí. Obsazení česko - slovenské, ale Aňa je herecká velkého formátu, neschematická a role jí sedla musím opět tleskat ve stoje. T. Maštalíř to samé. Scénárista si nedokázal poradit se závěrem a to je slabina díla. Peter Bebjar film pojal dosti hororově a na pozadí obskurního lázeňského komplexu nechal zaznít silné vztahové drama, kde erotika tématicky zapadá, neruší integritu příběhu a táhne příběh jako lietmotiv snímku. Škoda , že si se závěrem nevěděl rady ani scénárista, ani režisér. 3*
Oppenheimer (2023)
Dlouho očekávaný film. Film má silný příběh. Byl by ještě lepší kratší o půl hodiny. Druhá půle, jednání výboru se táhne a nudí, pro celkové vyznění příběhu nebylo nutné. Murphy zaslouží absolutorium. Matt Damon taky. Krásná snědá milenka je odlehčení a dává titulní postavě lidský rozměr. 3*
Krok do tmy (2014)
Zase film podle knihy. Drama o posuzování chování za války úhlem poválečného pohledu. Charaktery se vyvíjejí a z hrdiny je slaboch a z podváděné manželky sebeobětující a odpouštějící postava. Po změně režimu jí budou odsuzovat. Líbila se mi postava dr. Maleny M. Donutil. Nakonec pochopil na čem nejvíc záleží. Dobře natočený film. 3*
Citlivý člověk (2023)
Bez znalosti literární předlohy je to trochu šok. Road movie D. Prachaře při ní setkání s postavami jak z jiného světa většinou extroverti různého ražení. Klein měl odvahu obsadit shakespearovského herce Prachaře do role takového exota, ale musím uznat, že to vyšlo. Ocenil bych hudbu, ta filmu hodně pomohla. 3*
Mít a nemít (1944)
Kdo četl knihu nestačí se divit. Film se jí velmi vzdáleně podobá. Kniha taky není vrcholné dílo E.H. , ale film je trochu jako Casablanca 2 . H. Bogart zvládá tyhle role dokonale. Ostatní mu zdatně sekundují. L. Bacallová je femme fatale , ale trochu moc umělá, prkená... 3*
Četař York (1941)
Gary Cooper v roli, co mu sedí, obyčejný chlap, co ani nechtěl do války, ale když už tam je, tak se předvede. A má co ukazovat. Je to předobraz šerifa z V pravé poledne o 16 let později. I ostatní herci mu slušně sekundují. Jen ta přeměna z chuligána na zbožného křesťana je jako biblická Šavla v Pavla. 4*
Filip (2022)
Slušně zpracované téma, jen některé scény postrádají uvěřitelnost - závěr se střelbou z balkonu, jeho návštěvy ve vile,... Herecké výkony jsou plusem filmu. Nebylo by na škodu ještě zapracovat na scénáři. 3*
Jedno malé noční tajemství (2023)
Po Annině válce jsem čekal víc. Ten scénář my připadal nedotažený, závěr je vyloženě nezvládnutý. Herecký výkon Kalininy je výborný, ostatní obstojné, ale celkově to je nuda. Zklamání 3*
Poslední závod (2022)
Remake už točil Čeněk Duba s Josefem Bekem. Jak inovovat scénář - reinkarnovaným Rathem do totality. Ne úplně špatný film. Nacionalistický patos. Akcent na kamarádství. Mimořádně dobře napsaná muzika - Jakub Kudláč. Už Ve stínu mě oslovil. Rušivě působily necitlivě vložené flešbeky. Kaiser pořád pan Herec. 3*