Recenze (176)
Puškvorec (2009)
Musím se přiznat, že mi prolínání dějových rovin dělalo problémy. Žena Janda, herečka Janda, Janda jako Marta. Tak jestli Wajda diváky nepřecenil?! Poskládat takové puzzle? Co tím chtěl básník řící? Příliš pesimistické vyznění bez katarze. Film stojí a padá s Krystynou , skvělý výkon, ale to ten film nezachrání 3*
Jezero (2008)
Autorský film a umělecký počin, ale na hraně dívatenosti a srozumitelnosti. Art pour art. Dodíval jsem se, ale stálo to mnoho sebezapření. 2*
Kalvárie (2004)
Pořád jsem čekal, kdy se NĚCO stane, aby to dostálo pravidlům horroru. Marc je stěží uvěřitelně pasivní. Otevřený konec je jen zdánlivě, je to domyslitelné. Horor pro začátečníky. zaujala mě krajina, ta se hodila dokonale. Kdo film neuvidí, o nic nepříjde. 2*
Následky lásky (2004)
To je příjemná změna. Takové táhlé záběry, popisné snímání baru, ulice, detaily obličeje. Je třeba znát filmařské řemeslo hodně dobře, aby z toho nebyla nuda . A to se Sorrentinovi nestalo. Tajemný muž poodkrývá svůj osud jako zkušená striptérka odhazuje své svršky. Kamera je skoro celý film neskutečně klidná a pokud ne, tak je to na dokreslení příběhu. V jiném komentáři jsem napsal, že ambice režisérů na realizaci vlastních scénářů obvykle končí fiaskem, tak tenhle film je výjimka. Dávám 4 *
Čas vlků (2003)
Haneke toť hodně emocí v husté atmosféře. Rámec a prostředí jsou vždy krajnosti. Existenční problémy ve světě v chaosu. Naděje je vlak. Taky pitná voda, jídlo, baterka, rádio. Buď s e staneme vlky a nebo si zachováme lidskost a přežijeme... Ještě že zůstal poslední záběr filmu- oknem z vlaku jedoucím do... civilizace?...Film mě nezklamal.
Drsný chlapi (1999) (TV film)
Poctivý western, bývalý desperáti se jedou podat bývalého parťáka pro jeho odklon od morálky. Když hvězdy C&W WN a KK to vezmou do ruky , tak to musí mít spád. Charaktery jak z bronzu. Scénář nic moc, trochu naivní, ale herecké výkony neherců , klobouk dolů...
Vždyť já jsem roztleskávačka (1999)
Lehce humorná love story, oddychovka.
Tábor padlých žien (1997)
Bohužel zapadlý povedený film s česko slovenským hereckým obsazením. Silný příběh, kvalitní scénář. 4*
Melounová žena (1996)
Polodokument o hledání tajemné herečce němé éry hollywoodu. Do toho se prolíná lesbická love story black and white. Příliš velká plocha pro dokumentární video. V dějinách filmu byl snímek zapsán pro první explicitní lesbickou scénu. Jinak průměr po všech stránkách.
Ve jménu otce (1993)
Víc než dvě hodiny kvalitního bijáku. Jak se soudí podle nálad davu. Nejsou důkazy, nevadí, jsou to Irové a to je důkaz viny. Po půlce trestu změna verdiktu, ale ani náznak satisfakce, omluvy, trestů pro justici, policii,... D. Day- Lewis to hraje bravurně. Ostatní herci nejsou pozadu. Bravo pane Sheridane 5***** nelze jinak