Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Animovaný

Recenze (39)

plakát

Barbie (2023) 

Barbie si ukouskla příliš velké sousto. Film, od něhož jsem neměl vysoká očekávání mě sice mile překvapil, ale ve finále i zklamal. První třetina filmu diváka docela ztrhne, poté ale děj nabírá neskutečně rapidním tempem a s nimi i vtipy, kterýma film nešetří a snaží se do každé věty dát něco vtipného. Jasně, je to komedie, ale bohužel čím víc těch vtipů tvůrci chtěli nacpat do toho filmu, tak pak žádný vtip nevyčnívá, není zapamatovatelný, je "mělký". To stejné je i s poselstvím nebo tématem tohoto filmu. Film nakousává různá témata, hlavně zaměřená na ženy samozřejmě, ale žádné z nich mi nepřišlo jako rezonující, o kterém bych chtěl přemýšlet více i po skončení filmu. Pravděpodobně nejsem cílovka :) Paradoxně jedinou scénu, kterou si z filmu pamatuji, byla emocionální vzpomínání na holku jak dospívá. Naopak kvituji takovou tu trhlost filmu, co se týče vizuálu a absurdity. V sále se smálo dost, já se očbas taky uchechtnul, ale asi to již nepotřebuji vidět znova.

plakát

Federer–Nadal (2023) (divadelní záznam) 

Kolečko bez Prušinovskýho, takže solidní sračka

plakát

Ferrari (2023) 

To, že se film soustředí na rok 1957 a potíže, které v tu dobu měl Enzo Ferrari, by vůbec nevadilo, ba naopak, mělo by to i větší předpoklady na propracovaný snímek, což se ve finále podařilo tak napůl. Dvě dějové linky, jež se soustředí na firmu/závodění a na Linu/Lauru/Pierra, mi přišly povrchní, že jsem si z nich, až třeba na hádku s Linou a scénou v opeře, nic moc nevzal. Film poskakuje na divným střihu a za mě zvláštní atmosféře. Prazvláštně byly natočeny i smrtelné nehody závodníků, ale to se mi i koneckonců líbilo, protože to nabourávalo vážnost filmu a boří to hradby, o kterých se ve filmu mluví. Možná je i to tím, že nejsem fanoušek Mannových filmů, ale tento, jako další z jeho tvorby, mne nikterak nevytrhl. PS: tak sterilně natočený závod Mille Miglia je zločin.

plakát

Oppenheimer (2023) 

Nolan má laťku hodně, hodně vysoko a to platí o všem, co natočí. Kvalitně a technicky zvládnutý Oppenheimer je mimořádně a to můžu říct, aniž bych film viděl v Imaxu, kde zážitek musí být určitě mnohem lepší. Nicméně za mě Nolan tu laťku nepřeskočil. Kamera, efekty, hrátky s hudbou a tichem úplně super. Na druhou stranu filmu ubírá z kvalit dlouhá stopáž, někdy až agresivní střih při dialozích (a že jich tam je) a také fakt, že se člověk nevyzná mezi těmi všemi jmény, lidmi a obličeji. I přes výtky super film, ale Nolan má jiné filmy, kterými změnil kinematografický svět.

plakát

Was wir fürchten (2023) (seriál) 

Was wir fürchten je technicky zvládnutým seriálem, na čemž mají podíl i Češi, nicméně co škodí tomuto seriálu je scénař. První 4 díly jsou pomalý, natahovaný, bez pořádného stébla, kterého by se dalo chytnout. Postavy a vztahy mezi nimi jsou zde docela náhodné a nefunkční. V posledních dvou dílech jakoby tvůrci to chtěli co nejdřív uzavřít a konečně se zde rojí nějaká zajímavá "akce". Právě až ty poslední dva díly jsou trochu hororové, jinak je to spíše mysteriozní drama. Vidíme dvě dějové linky a ta se Simonem mi přišla zajímavější a lépe zpracovaná než ta Lisy. Výsledek ale není nijak špatný, cílovka bude mladší publikum a těm se to bude líbit. PS: seriál se dá zhlédnout na stránkách ZDF.

plakát

Batman (2022) 

Revival Roberta Pattinsona? Jak pro koho. Nový Batman přistupuje k tomuto superhrdinovi poměrně jinak, než předchozí filmy, a to tak, že místo akčního buduje napětí a detektivní zápletku až do noir atmosféry. Tato atmosféra s větší stopáží ne každému přivoní, ale já byl rád za tento neotřelý způsob, jak přednést film o Batmanovi. Musím podotknout, že atmosféra se až skvěle přiblížila hrám. Bohužel i tak mě jisté segmenty/aspekty štvaly. Jako například laciná hudba, která je sice ideální do detektivních pasáží, do těch akčních však vůbec, dále je to laciný batmobil a scéna s polonahým Pattinsonem, která nedávala absolutně žádný smysl. Co se týče Pattinsona samotného, při ohlášení, že bude on Batmanem, jsem byl docela i nadšen a těšil jsem se na jeho roli, ale byl jsem zklamán. Jako Bruce byl skvělý, jako Batman ne. Strnulé postoje, prázdné pohledy očima mu opravdu nesvědčily. Když máte zahalenou půlku obličeje a moc nemluvíte, asi by bylo dobré, abyste uměli hrát očima, což mě Pattinson nepřesvědčil. Občasné wtf scény a Pattinsona zachraňuje technická stránka filmu.

plakát

Jan Koller: Příběh obyčejného kluka (2022) 

Lituju Honzu za ten nákup v Penny. Jinak takový klasický dokument o sportovci s tím nejdůležitějším. Fotbaloví fanoušci tam asi nic nového nenajdou.

plakát

Queer as Folk (2022) (seriál) 

Jestli chcete dát další argument Jochové z Aliance pro rodinu, proč jsou homosexuálové špatní, tak ji pusťte tenhle seriál. Tenhle seriál a postavy v něm jsou úplně zmatený. Ale zas je fajn, že mi ten seriál připomněl, co všechno nesnáším na gay světě (a to píšu jako gay). Koukněte na prvních 5 minut první epizody, od té doby to jde jen a jen do ****.

plakát

The Gray Man (2022) 

Od režiserského dua Russových se čekalo dost, ale takovou slátatinu asi nikdo nečekal. Oba jsou to profíci v dělání akčních filmů, sice v trochu jiném žánru, ale jejich úsilí a profesionálnímu umu bodá nůž do ramene scénář. Ten zatracený aspekt filmu, který dokáže z A+ akce vykopnout film až na tzv. béčkový akčňák. Hudba přehlušující všechno, co se ve filmu děje, taky moc nepomůže. Poslední sekvence je k tomu šíleně (ne)nasvětlená, že by mohla hrát druhé housle Batman vs Superman. České diváky zaujme, že se film natáčel z většiny v Praze a k tomu Praha hraje i další města jako jsou Berlin s digitální televizní věží, Vídeň nebo Vítkov, který hraje Baku s digitálními mrakodrapy v pozadí... To jsou takové české bizárky, které asi zahraničním divákům nedojdou, nám ale ano. Jak už bylo řečeno, scénaristicky to nešmakuje už od první minuty, kdy se tvůrci rozhodnou nám vysvětlit všechno najednou a vedou diváka za ručičku. Motivace hlavního záporáka? Nevím. Postavy a jejich background? Shrnuto do jedné věty. Bohužel tady ta akce to nezachrání...

plakát

Velryba (2022) 

Komorní drama, ve kterém je znatelný Aronofskyho rukopis a ve kterém hned poznáte, že je to filmová adaptace divadelní hry, což aby film zafungoval, musí mít kvalitní herecké výkony a zde je dostaneme. Kromě Brendana a Sadie, na které můžeme slyšet ódy skoro v každé recenzi, bych vyzdvihl i výkon Hong Chau. Opravdu herci to táhnou. Společně s hudbou. Nějaké aspekty děje mě prekvapily, ale spíše jsem si u některých scének říkal, že jsou zvláštní a nemají žádný smysl/východisko, ale nebyly natolik zvláštní jako v matka! (kde se mi tento aspekt naopak velice líbil). Jinak velice povedený film a hlavně super comeback Frasera.

Ovládací panel
1 bod