Poslední recenze (256)
Kızıl Goncalar (2023) (seriál)
Erkan Avcı je neuvěřitelně šťastná volba pro jednu z hlavních rolí. Seriál u mne nabral body za velké množství intelektuálních a obecně dobře napsaných dialogu i pro svou relativni angažovanost v otázkách svéprávnosti žen v ortodoxně nastavených islámských komunitách. Není líbivým zjednodušujícím pohledem na toto téma jako jiné a poukazuje na komplexnost islamske problematiky v dnešní době i na to, ze mít či nemít hidzab rozhodně neznamená být či nebýt svobodná.
Hudutsuz Sevda (2023) (seriál)
To co vypadalo zpočátku na hezke zbojnicke osvěžení klasické romanticko-akcni šablony postupně sklouzlo do šedého standardu u kterého mne bavila pouze postava Leventa a sex appeal Mehmeta Korhana Firata, kvůli kterym jsem serial castecne sledovala téměř do konce.
Kış Masalı (2009) (seriál)
11 ti dílny seriál se sice jmenuje Zimní příběh, ale led a sníh v něm nenajdete. Ani z něj nijak zásadně nemrazi. Jedna se o dost nestandardní love story s minimální výbavou a minimalistický příběh obecně. Chybějící výbavu do značné míry vyvažuje krásný kůň hlavního hrdiny, docela pěkně exteriéry Karadeniz nebo symbolicky pouzity had a střihy v ději na misto vycpávek (kterými se rozhodne také nešetří ). Obsazení cca 5 hlavních postav je velmi kontrastní a dost druhořadé a herci občas působí jak neherci. Vubec mne to nijak nerušilo. Dost možná by většina diváků seriál označila za úplný brak. Mne se to ale docela dost líbilo - možná i proto že jsem seriál po večerech sledovala v turečtině v nejkrásnějším obdobi kvetoucích azalek a rododendronů v Kaçkar v Karadeniz. Nemohla jsem si nevzpomenout na jiný Zimní příběh (2014), který má na ČSFD take spíše negativni hodnocení, ale který patří mezi mé oblíbené filmy :-)