Poslední recenze (319)
Bod obnovy (2023)
Je to ok, ale vlastne v nicem opravdu dobry. Snad krom hudby. Je to takovej pozlacenej kvetak. K pochopení příběhu vám stačí slyšet mluvené slovo a obraz k němu paradoxně nepotřebujete vidět. Ale myslim, ze je dulezity, ze ten film vzniknul, kvuli ceskymu filmovymu kontextu, co funguje a co ne.
Jan Žižka (2022)
Takhle dle mě vypadá film, když nemáš dostatek dobrých záběrů, aby si z toho upletl kloudný vyprávění, ale už z toho něco postříhat musíš. Dalsi vec je, že všichni chtějí vidět Žižku jako toho slavnýho vojevůdce, který dal na prdel všem armádám (a přitom je z dnešního pohledu ambivalentní postavou). A ne se koukat na hodinový pajdání pár herců po lese. Pro kariéru Jákla jako producenta měl projekt ale velký význam a podařilo se mu regulérně vstoupit do okruhu hollywoodských sběračů drobků. Což je bez ironie víc, než se jakémukoliv českému producentovi myslím podařilo (myslím opravdovej filmovej byznys, né že někdo dělá jeden film 5 let a pak 10 let nic). Každopádne tenhle film o Žižkovi jste videt nechteli.
Oppenheimer (2023)
Odnesl jsem si z toho hlavně to, že ten výbuch po hodině a půl byl zklamání. Vypadalo to jako když si někdo koupí pár databankovejch záběrů a dal je bez dalších úprav za sebe. Pro Nolana asi „pure cinema“, pro mě (celý film) jen „basic“. Na mě je to už příliš asketický přístup k filmařině, na samé hranici současných možností :) A ten nahatej Oppenheimer byl jak od našeho Roberta Sedláčka (České století) :))