Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin DoubaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Anna Fialová, Vojtěch Vodochodský, Eliška Křenková, Igor Chmela, Alena Mihulová, Miroslav Hanuš, Terezie Holá, Daniel Kadlec, Jana Boušková, Jan Vondráček (více)VOD (1)
Série(3) / Epizody(9)
Obsahy(1)
Iveta chce být slavnou zpěvačkou. Cesta vede z dětského sboru přes pěvecké soutěže, nahrávání prvního hitu a desky až k celostátní slávě. Iveta musí přesvědčit rodiče, porotce, producenty, diváky. Tím jediným, který v ní od začátku věří, je Petr Sepéši. Její první láska. Ta, o které se říká, že musí někdy skončit... Jaká je cena splněného snu? Začátek životního příběhu Ivety Bartošové. (Voyo)
(více)Videa (5)
Recenze (143)
Mám ze seriálu velmi rozporuplné pocity. Opravdu byla Iveta Bartošová tolik ufňukaná a ukňouraná figura, která neměla vlastní názor? To asi ne, že. Ano, zažila toho za svůj krátký život poměrně dost a ne vždy to byla jenom procházka růžovým sadem. Taky to byly pekné turbolence. To s člověkem dokáže velmi slušně zamávat. Výběr písní mi přišel velmi zvláštní. Čekala jsem, že uslyším Ivetiny hitovky. To byl takový problém, aby zazněly originály a Anna Fialová otvírala pouze pusu? Chápu, že Iveta měla jiný hlasový rozsah a její písničky jsou těžké na zpívání. Jsem z tohoto počinu celá rozladěná. ()
Minisérie, která dala nový význam sousloví divácky nesnesitelná natahovanost. Přesto má svoje highlighty, u nichž jsem se smál nahlas: ve druhém dílu, kdy se Sepeši s Krejzou (I. Chmela) marně pokoušejí najít "sdělení" v nablblých Knoflících lásky, zpěvák zuří nad výrazem "jelimánci" a při natáčení v televizním studiu málem povalí lucernu, za což si posléze strašlivě vynadá, ve třetím dílu pijácké sólo pana Bartoše (M. Hanuš, kvůli kterému jsem se na to celé vlastně díval) a z Amadea obšlehnutá scéna, v níž při pauze během nahrávací frekvence světák Štaidl vyškolí nedospělého jelimánka Sepešiho. Co jsem ovšem nepobral, tak ty vsuvky s mladým vojákem. ()
Už podle přezdívky musí být zřejmé, že Iveta Bartošová nebyla můj kůň (kobyla?), ale jako krajance z nedalekého Frenštátu pod Radhoštěm jsem jí přál úspěch. A ten se dostavil a její repertoár po tragickém odchodu Petra Sepéšiho byl přece jen pro mne stravitelnější, než sračky typu Knoflíky lásky. Právě tento krátký začátek Ivetiny kariéry sleduje ona minisérie. Nutno říci, že děj je tak řídký, že vše podstatné by se dalo vměstnat do jediného dílu. Moc by mě zajímalo, jestli Sepéši byl skutečně takový debil a Iveta taková husička nebo to byla jen fabulace. Za Hanuše (otec) a Brzobohatého (Štaidl) přidávám třetí hvězdu. 50% ()
Bartošová měla hodně turbulentní život. Minisérie Iveta se věnuje pouze krátkému úseku, který pokrývá její přesun do Prahy a vztah se Sepéšim. Omamné tahy kamery a pomalé vyprávění slušně navozují atmosféru tehdejšího režimu, který naštěstí Samir nemá potřebu nijak rozebírat. Tragický osud Bartošové všichni znají, takže z předpovědí jejího otce mrazí. Velký prostor dostal zaslouženě Sepéši a dost lidí na něho změní názor. Fialová sice není dvojnicí Bartošové, ale vykulené zlatíčko z vesnice zahrála dokonale. Snad někdo bude mít koule na pokračování. Duel Rychtáře a Macury v podání Vetchého a Matonohy by byl boží. S1: 70% ()
Ivetu Bartošovou už pamatuji jen jako trosku a předmět zviditelňování Rychtáře, Macury a dalších zoufalců. Proto oceňuji pohled na začátky její kariéry, který naznačuje i možné důvody smutného konce talentované zpěvačky. Nejsilnější stránkou jsou herci v hlavních i vedlejších rolích, jako Ivetina rodina a hlavní producent. Sympatická hlavní dvojice, která se aktérům podobá, a navíc dobře zpívá. Anna Fialová si tu spravila image po roli nesnesitelné hysterky v sérii Guru, což ale mohl být záměr tvůrců. Interpretace některých písní je možná dokonce lepší a živější než v originále, hlavně v posledním díle, který je celkově nejlepší. Je tu poměrně dost nepřesností a zjednodušení, chybí některé důležité epizody z Ivetiny kariéry, ale to se dá odpustit, není to dokument. Co je ovšem horší jsou početná hluchá místa a nudné scény v každém díle. Trucující Iveta, opakované přehrávání písní třeba i třikrát za díl je zbytečná ztráta času, který mohli využít k nějakým dalším epizodám té doby, případně každý díl o 10 minut zkrátit. Vedlejší linie s vojákem je slabá, nicneříkající a má nevyužitý potenciál. Snímek není nijak drahý, interiéry jsou udělané pěkně a přesvědčivě, ale exteriéry jsou celkem odfláknuté. Stylizovat Prahu do vzhledu 80. let by asi vyšlo draho, ale dost by to pomohlo navodit dobovou atmosféru. Série sama o sobě spíš na tři hvězdy, čtvrtou přidávám za odvahu jít do takového projektu a povedený výběr herců. ()
Galerie (493)
Zajímavosti (28)
- Castingu na roli novinářky Gabi se zúčastnilo celkem 12 hereček. Kromě Zuzany Zlatohlávkové o roli usilovala například i Karolína Vágnerová, která nakonec dostala roli Venduly Svobodové. Zuzana však udělala na režiséra velký dojem. „Když přišla na casting Zuzana, věděl jsem, že chci ji,“ přiznal k obsazení herečky do role bulvární novinářky režisér Michal Samir. (lucij68ee14)
- V tomto seriálu si Iveta Bartošová (Anna Fialová) s Karlem Gottem (Ondřej Ruml) v Lucerně zazpívala až v 90. letech. To však není úplně pravda. Karel Gott dostal Ivetu jako „dárek“ již v letech osmdesátých. Kromě duetu „Smím dál“ měla dvojice na svém repertoáru i duet „Nesmí se stát“. Na konci devadesátých let společně spolupracovali i na muzikálu na ledě „Mrazík“, kde nazpívali Nastěnku a Ivánka. Součastí tohoto projektu byl další společný duet „Mé přání“. Naposledy si společně dvojice veřejně zazpívala na Gottově narozeninovém koncertu k 70. narozeninám píseň „Láska bláznivá“. (lucij68ee14)
- Oskar Hes, který v této sérii představuje Rudolfa Hrušínského nejml., se s hercem v rámci příprav na roli skutečně setkal. Společně s ním byli na schůzce přítomni i představitelka Ivety Anna Fialová a režisér seriálu Michal Samir. Sám Hrušínský na schůzce podotkl, že způsob chování Oskara je podobný jako jeho. Reagoval tak poté, co při setkání musel Hes kvůli špatně zaparkovanému autu odběhnout pryč. (lucij68ee14)
Reklama