Dva muži na vzdálené základně v zamrzlé divočině vyprávějí tři propojené příběhy o tom, jak se o Vánocích zbláznila technika (Netflix)

Recenze (103)

majec4

Tato cast je dovolim si tvrdit dokonala. Ci uz nametom alebo samotnym prevedenim. Nepamatam sa kedy som mimo tohto serialu videl nieco podobne originalne. Najskor som ani nevedel o kom ta cast vlastne bude, lebo zaciatok bol tak trochu nejasny. Tento priestor bol ale vyuzity velmi dobre, lebo aspon sme sa stihli oboznamit s tym ako to v opisovanom svete funguje. Dej sa nasledne nenasilne vyvinul. Tie hodiny ma trochu naviedli na vysledok. Zaver mi vsak prisiel trosicku uponahlany, lebo by som chcel vidiet viac o institucii, ktora rozhodovala o trestoch. Nesuhlasil som uplne s tymi trestami. No to uz velmi vrtam do niecoho tak skvele natoceneho. ()

Mouchal

Pro mě osobně dosud nejvydařenější epizoda a nejen kvůli skvělému Jonu Hammovi, ale díky výborným kratším povídkám, které dohromady poskládali opravdu dobrou příběhovou mozaiku, která Vás donutí soucítit se zdejšími postavy. Každá malá epizodka by se mohla zpracovat do jedné běžné epizody, ale je vidět, že tvůrcům nápady nedochází a tak nám tu představí rovnou tří různé příběhy, které pojí závěrečná pointa. I přes delší stopáž tento speciál uteče stejně rychle jako křesťanský fanatik ze sex shopu. To jsem sice nikdy neviděl, ale pochybuji, že by se loudal. 90% ()

Ryuuhei

Absolutní vrchol jinak vlažné 2. série a jednoznačně její nejlepší díl. Náměty se sice blížily starším dílům, ale zaobalily to tak perfektně, že jsem se až nestačil divit. Ten stísněný pocit při představě být součástí vědomí uvězněného uvnitř virtuálního prostoru, odkud není úniku, na mě dolehl neskutečně. Plus zápletka rozdělující se na dvě části a vrcholící tak, jak by správný thriller měl. 95% ()

Yardie

Zajímavý díl, takový netradiční, se skvělým nápadem, z různými sci-fi prvky. Ani bych neřekl, že nějak extra nastavuje zrcadlo společnosti, ani v blízké budoucnosti, jako jiné díly, je to spíše takové slušné krimi. I když každý tam může vidět jiné ukazatele. Za mě to nebylo tak zcela jasné. Akorát celkem brzo se dalo vytušit, oč jde. Už v podstatě od začátku bylo jasné, že tady něco nehraje, někdy okolo poloviny bylo v podstatě jasno. To je trošku škoda, že se nepodařilo udržet tajemno až do konce. I přes to ale velmi povedený díl, který baví od začátku do konce. Howgh! ()

maoc

Podle komentů se zdá, že existuje víc verzí. Já viděl tu z ČT2. Jde o ucelený příběh, který se jen na začátku tváří jako slepenec. A je to hodně nepříjemná vize budoucnosti (Z-oči, filtrace osob, klony mysli sloužící jako nucení avataři a domácí sluhové) se závěrem, který je sice odhadnutelný, ale i tak je to pecka. Na celém filmu je, podobně jako na jiných dílech Černého zrcadla, podivné jen to, že v něčem ušla některá technologie kus cesty, ale zbytek ustrnul někde v 90kách (staré auto jednoho z hrdinů, snad Subaru Justy?) a navíc to tam všude vypadá skoro jako ve "staré dobré Anglii" z nějakého seriálu. To je sice na jednu stranu kontrast s podivnem, které přináší nová technologie (podobně jako v dílu Přijdu hned), ale na druhou stranu to působí děsně nevěrohodně. Ale to je jediná kaňka na jinak opravdu mrazivém a výborně odvyprávěném příběhu. ()

Zajímavosti (9)

• Zhruba v polovině epizody, kdy Matt (Jon Hamm) jí opečený toast, si z něj v jednom záběru ukousne, ale v dalším záběru je toast celý a poté je zase nakouslý. (gavosh)