Režie:
Rupert SandersKamera:
Jess HallHrají:
Scarlett Johansson, Michael Pitt, Pilou Asbæk, Chin Han, Juliette Binoche, Takeši Kitano, Lila Fukušima, Kaori Momoi, Chris Obi, Joseph Naufahu (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Major (Scarlett Johansson) je velitelkou Sekce 9, speciální policejní jednotky, která bojuje proti těm nejhorším kyberzločinům. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy je svět závislý na moderních technologiích ještě víc než dnes a každé narušení technologického řádu může mít nedozírné následky. Koneckonců i hrdinka filmu je hi-tech produktem, dokonale vyváženou kombinací robota a člověka. S lidským mozkem a vyspělou robotickou schránkou se Major snaží dopadnout zločince, jehož cílem je zničení společnosti Hanka Robotics, lídra ve vývoji umělé inteligence. Major se však nepotýká pouze se zlem, ale také s vlastními pochybnostmi, když ji začíná zrazovat jediná nedokonalá část jejího jinak dokonalého těla – mozek. Čím dál častěji se jí v hlavě vynořují nesrozumitelné vjemy, které se zpočátku snaží potlačovat, ale posléze podněcují její zvědavost a přirozenou touhu přicházet záhadám na kloub. Tyto vjemy by mohly být otisky její předchozí existence, mohly by být klíčem ke vzpomínkám na její lidské Já, mohly by být klíčem k otevření její osobní Pandořiny skříňky, po němž se už na svět nebude dívat stejnýma očima. Protože všechno je jinak... (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (779)
Zatím jsem neviděl/ nečetl původní verzi takže... Vizuálně působivé. Příběh zajímavý, ale nejde tak do hloubky jak by mohl. Předpokládám, že předloha ano. Filozofická témata jsou lehce nastřelena a prim hraje spíše akce, na kterou se ale moc dobře dívá. Scarlett Johansson hodně robotická, pravděpodobně záměrně, Michael Pitt ovšem výborný. Neviděl jsem moc paralel s Matrixem, upřímně nevím proč je srovnáváno. Sanders jako režisér rozhodně nezklamal. ()
Není to tak, že bych se vůbec nebavil. Ale vnitřně mi to přišlo hrozně vyprázdněné, hlavní hrdinka ze všech postav nejméně zajímavá (jednoznačně kraluje legendární Takeshi Kitano) a vize budoucnosti byla podstatně méně propracovaná, než bych od podobného typu filmu čekal. Nemluvě o obvyklém neduhu současných blockbusterů, kdy se finální akce utopí v CGI bordelu. ()
Oproti předloze to nosná témata hodně zjednodušuje a spíš než za plnohodnotné převyprávění bych to považoval za líbivou exkurzi některými GITS motivy (v některých případech rovnou celými scénami), nad kterými není čas se moc pozastavovat...na druhou stranu to zase vyústilo v sympatiky střídmou stopáž. Herci nemají moc co hrát, ale v tomhle případě to ani moc nevadí, ono to totiž do celého toho odosobněného světa i docela sedí. Já mám hlavně radost z toho, že jsem se zase jednou mohl podívat na Takešiho Kitana na velkém plátně. Scarlett je ok. Pilou Asbæk a Michael Pitt přímo super. Vizuálně to je žrádlo, i když, přiznávám, celé tak trochu strnulé. Ale co si budeme povídat - po všech těch rozmáchlých superhrdinských blbostech, které se tváří jako něco víc, je tohle opravdový balzám. A ano, je to spíš další Robocop než původní Ghost in the Shell...nevadí mi to, film jsem si prostě užil. Mohlo to totiž dopadnou o dost hůř. Tečka. ()
Rupert Sanders to věru neměl lehké, protože navzdory své kultovnosti není Ošiiho Ghost in the Shell vhodnou látkou pro hollywoodský remake. Chybí mu totiž silný a poutavý příběh (tedy základní kámen remakovacího potenciálu i hollywoodské tvorby jako takové) a jeho kouzlo spočívá hlavně v precizní práci s prostředky filmového stylu, která z něj dělá mimořádně náladotvorné a evokativní dílo. Není tedy divu, že američtí tvůrci svůj film postavili hlavně na vizuálních citacích a odkazech, přičemž příběh výrazně pozměnili (vypomohli si u toho prvky z Innocence a Stand Alone Complex). Sandersově odlišnému stylistickému uchopení se podařilo zůstat na úrovni originálu co do čistě estetické působivosti jednotlivých obrazů, ale vytratil se z nich právě onen "duch". A s ním i jedna z ústředních myšlenek celého cyberpunku, kterou je stírání hranice mezi lidským a technologickým. Bohužel se filmu tyto ztráty oproti svému předobrazu nedaří ničím kompenzovat. Výraznější dramatický oblouk nic nespasí, pokud je samotný příběh poměrně otřepaný a významově banální - z Majorky se zde stává tak trochu RoboCop s kozi, který je ovšem očesaný o širší satirický rozměr odkazující na konkrétní společensko-politické reálie v žitém světě. Výsledek tedy není vyloženě špatný, nepovedený či jakkoli urážející, jen bohužel poněkud prázdný. Silná trojhvězda. ()
Vizuálně nejinspirativnější film za posledních několik let, co hollywoodem prošel a není to jen tam, kde kopíruje původní film okénko po okénku (a řekněme si na rovinu, jsem obrovskej fanda původního anime a snad se konečně dostanu k manze). Kamera, výtvarné návrhy města, kostýmů, tady se někdo obrovsky vyřádil a hrozně ho to bavilo, už dlouho jsem neviděl tak zábavně podvratné filmování. Jeden příklad? Víceméně v každém filmu vypadají záběry odpalování dveří výbušninou podobně, záběr na lepení výbušniny na dveře, střih na hrdiny, výbuch... Skoro všude stejně - tady ne, tady se vše řeší jedním záběrem z ptačí perspektivy a to je nebývale osvěžující a takových perliček tam ještě pár je. Kéž by ale někdo věnoval stejnou péči scénáři, první polovině filmu se ještě daří držet atmosféru špinavého cyber-punku v kombinaci s myšlenovým přesahem, jako u prvotního filmu, ale změny, které jsou provedeny především ve druhé polovině a šestákové padoušství stahují druhou půlku kvalitou dolů. A Scarlettka sice nemá charisma animované Majorky Motoko, ale své si uhraje. A není tu žádný robot, co má chapadla. To je škoda, prosím pěkně. ()
Galerie (121)
Zajímavosti (18)
- Celosvětová premiéra proběhla 16. března 2017 v Shinjuku v Tokiu. (Varan)
- V japonskej verzii boli niektoré postavy predabované hercami, ktorí nahovorili originálne anime Ghost In The Shell (1995). Svoje postavy si zopakovali Atsuko Tanaka (Motoko), Akio Ôtsuka (Batou) a Kôichi Yamadera (Togusa). (nirvana91)
- V čase 1:14:55 můžeme vidět Lai Tak Tsuen Road Apartment Building - jeden z prvních veřejných obytných projektů v Hong Kongu, který byl dokončen roku 1975. Dvě válcové budovy jsou propojeny společným komunikačním jádrem a každé patro nese devět bytů orientovaných kolem impozantního kruhového dvoru. (bymatt)
Reklama