Reklama

Reklama

VOD (1)

John Brennan má skvělý život. Pracuje jako středoškolský učitel, jeho manželka Lara je zubařka. Společně vychovávají malého syna, Luka. Jednoho dne však jejich idylka skončí zásahem policie u nich v domě. Policisté si násilím odvedou Laru s tím, že je obviněna z vraždy své nadřízené. Tu kdosi utloukl hasicím přístrojem na parkovišti budovy, ve které Lara pracovala. Náhodný svědek viděl Laru odjíždět vozem z místa, kde vzápětí našel mrtvolu zavražděné ženy. Proti Laře jsou nepřímé důkazy v podobě otisku prstů na hasicím přístroji a krvavé skvrny, kterou měla Lara na svém kabátě. Lara je na základě těchto nepřímých důkazů odsouzena k dvaceti letům vězení. Bohužel ani odvolání, ve které oba manželé doufají, nedopadne pro Laru dobře. Jenže John se s tím nesmíří. Ve chvíli, kdy se Lara pokusí o sebevraždu, se John rozhodne jednat. Sejde se s bývalým vězněm, kterému se kdysi podařilo utéci z jedné z nejlépe hlídaných věznic, a na základě informací, které z něho dostane, začne připravovat plán útěku Lary z vězení. Nejprve se snaží sehnat falešné dokumenty. Svou snahu nevzdá ani ve chvíli, kdy je okraden a zbit. Nakonec se mu falzifikátoři přihlásí sami, protože se o jeho snahách je najít dozvědí. John tedy získá velmi hodnověrné dokumenty, se kterými nebude problém odjet do zahraničí. Johnova snaha vyzkoušet falešný klíč přímo ve vězení mu způsobí nepříjemnou zkušenost, že ne vše, co si naplánoval, půjde tak lehce realizovat. Zjištění, že vězeňská správa plánuje Laru převézt do jiné věznice, urychlí Johnovy plány. John se již několik dnů snažil prodat dům, ve kterém rodina bydlela, jenže obchod se protáhl a teď hrozí, že rodina nebude mít prostředky na útěk. John tedy neváhá a přepadne místní drogové dealery. Přepadení se zvrhne ve chvíli, kdy jeden z dealerů nechce plnit Johnovy pokyny a už určitě nehodlá Johnovi dát své peníze. Dealer dokonce Johna napadne s pistolí. V krátké přestřelce John drogové dealery pozabíjí. Teď už má dostatek peněz nutných pro útěk. John se vloupá do sanitky, která převáží z vězení do biochemických laboratoří vzorky krve vězňů k rozborům. V autě vymění falešné výsledky za dosavadní Lařin kontrolní test (Lara trpí cukrovkou). Díky tomu vězeňská lékařka rozhodne převézt Laru urychleně do nemocnice. Toho John využije a Laru z nemocnice unese. John ví, že má jen omezený časový limit, než se policistům podaří zavřít město. To by znamenalo jediné - Laru i jeho by dřív nebo později policisté chytili. John proto spěchá z nemocnice s Larou pryč. To už má však v patách detektiva Nabulsiho z vražd s jeho týmem... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (1 090)

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Kdyby se Haggis rozhodl zremakovat v celovečerní podobě našeho Krtečka, tak by se mu to jistojistě důstojně podařilo. To však nic nemění na tom, že by se měl spíše vrátit k vlastní tvorbě, což mu jde ještě o něco lépe. Russell jako milující tatík, transformující se do plánovacího génia, hnaného pomstou systému ukazuje zase něco nového ze svého herectví a opět jsem mu všechno sežral i s navijákem. Narozdíl od Elizabeth Banks, rodinné scénky jsem jí ještě uvěřil, ve vězení a v autě už tak přesvědčivá nebyla, podobné žánry asi nejsou jejím šálkem čaje. Tohle však perfektně vyvážil Liam Neeson, který od teď snad všude bude hrát postavu z 96 hodin. Překvapila mě realita, provázející celý film (závěr s detektivem se snad mohl vypustit), proto mi do očí bije scéna, kdy se Elizabeth rozhodne v plné rychlosti vyzkoušet kvalitu asfaltu americké výroby, nebýt tohohle zaváhání a dovětku s detektivem, dávám plné hodnocení, takhle těch 4 a půl zaokrouhluji dolů. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Nijak objevná, ale docela chutná žánrovka o jednom osudovém rozhodnutí, které vše změní. Nechybí tomu šmrnc filmů "s velkým plánem", Russell Crowe je megasympaťák i s porcí kil navíc a gradace tu celkem funguje (dokonce jsem si chvílemi nebyl jistý, jak to s hrdiny dopadne, což považuji za veliké plus). Mínus ovšem za to, že Haggis popřel to, co z Crash udělalo veliký film - hrdinové jsou extrémně vyhranění a bez dramatických dozvuků. Strohé rozložení na černé a bílé figurky, kdy je hodným přáno a zlým nikoli, je velikým zklamáním. Stejně tak je úplně zbytečná finálová koláž, která by hrozně moc chtěla rozechvět zvon emocí, jak tomu bylo u Crashe, ale na to jsou zdejší postavy příliš povrchně rozkreslené. Coby milá upomínka na klasické thrillery 80. let to celkem funguje. Nic víc v tom ale není. P.S. Takhle NEvyužít Liama Neesona je ohromná škoda (což se ale dá vlastně napsat o každém známějším herci v tomhle filmu, jediný Crowe má nějaký charakterový prostor). ()

Reklama

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Paula Haggise i Russella Crowa mám velmi ráda, dokonce natolik, že se divím, jak dlouho mi trvalo do kina na The Next Three Days zajít. (A možná bych se neodhodlala ani dnes, kdybych nevěděla, že od zítřka už Haggisovo filmové dílo v programu kina nenajdu.) To jen na okraj k téhle řemeslně výborně zvládnuté variaci na útěk z vězení, kterou od řady sobě podobných odlišuje především lidskost a průměrnost hlavní postavy. Žádné dokonalé a precizně vycházející plány zkrátka nečekejte; hrdina v touze vyšplhat se v několika dnech z "chlapa odvedle" ke "kriminálnímu esu" páchá ty samé chyby, které by na jeho místě konala asi většina akademiků znajících slovo zločin jen z novinových článků a vědeckých časopisů. A právě v těchto minimomentech, kdy v Johnovi obě postavy soupeří (naložení postřeleného do auta, třesoucí se ruka v závěru), pro mě jinak velmi tradiční film získává onu zajímavou čtvrtou dimenzi, kvůli které si zmínku mezi poctivými, výbornými dramaty / thrillery zaslouží. Nové Crash to sice není, ale i přes dlouhou stopáž se to překlene velmi rychle. Nedůležitá poznámka na závěr: Asi jsem paranoidní, ale svými nočními jízdami po Pittsburghu mi hlavní hrdina připomněl Taxikáře a později ve scéně během sledovačky jednoho zločince před domem zas Mela Gibsona v Odplatě. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Stará škola. Trochu možná nadsadím, ale vážně se mi to líbilo. Russel rulez. Skvělý nápad a zručné provedení dělá z téhle žánrovky skvělou podívanou, při které fandíte hlavnímu hrdinovi až za hrob. Crowe je příjemně civilní a dokonce mi připomínal jednoho chlapíka co znám tak hodně až to bylo divné. Cameo Liama Neesona potěsilo a Olivia Wilde byla úžasná jako vždy. A Elfman hudbu zase jednou neodflákl. Palec nahoru. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Zacatek pusobi jak rodinny drama o vyrovnavani se fotrika se synackem s uveznenim manzelky. Ale to by to nesmel bejt Haggis, aby z toho nevytah paradni kriminalku, tentokrat o uteku z vezeni. Takze po pulhodince zacne Russell vymejslet plan. Film sice nikam nespecha, ale je celou dobu zajimavej a s pribejvajici stopazi i cim dal tim vic napinavej a zaroven se mu dari drzet takovy to realisticky vyzneni. Trochu skoda je, ze to rozdeleni tri roky, tri mesice, tri dny pusobi tak nejak stejne a kdyby mi to nerekli, ani by me nenapadlo, ze to, co jsem sledoval, zabralo tri roky. Co se tyce hercu, tradicne kvalitni Russell, solidni Banks a prijemny cameo Neesona jako mistra uteku. Ve vysledku sice nic moc novyho, proste dobre natocena, napsana a zahrana kriminalka, ale ja jsem spokojenej. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (31)

  • Väznica Allegheny v Pittsburgu v skutočnosti nepovoľuje návštevy väzňov, ako je ukázané vo filme. (Arsenal83)
  • Haggis o dôvode, prečo prebral tento film: "Vždy som chcel urobiť malý triler. Vždy som miloval filmy ako Tri dni kondora, tie romantické trilery... Je to krásny, ľahký, 90-minútový film, francúzsky film." (Arsenal83)
  • Lara (Elizabeth Banks) ukáže svojmu manželovi (Russell Crowe) dokument o tom, že bude premiestnená do iného väzenia. V skutočnosti z bezpečnostných dôvodov väzňom v Pittsburghu tieto informácie neposkytujú. (Arsenal83)

Související novinky

Crowe bere lekce od Neesona

Crowe bere lekce od Neesona

06.10.2009

Přinejmenším ve svém novém filmu The Next Three Days, jehož natáčení zahájil oscarový Paul Haggis v pátek v Pittsburghu. Liam Neeson se s letošní osobní tragédií vyrovnává plným pracovním nasazením.… (více)

Reklama

Reklama