Děj filmu je zasazen do bouřlivých 20. let minulého století, kdy ani prohibice nezastavila tok kořalky v ilegální síti gangstery provozovaných náleven. (Freeman Ent.)

Videa (9)

Recenze (251)

gogo76

Určite sa všetci zhodneme na tom, že Ben Affleck je lepší režisér než herec. Ako scenárista má čo dolaďovať, príbeh mi prišiel dosť nahustený na tú stopáž. Ako gangsterka funguje super, škoda nevyužitých ksichtov- vodca KKK- správne švihnutý magor a pekne drzý cápov syn, ten bol tak slizký, že som čakal dobrú scénu s jeho odchodom na druhý svet, ale nakoniec nič moc. Zoe Zaldana v roli Kubánky mi prišla divná, Kubánku si nepredstavujem ako černošku, ale inak ok. Prestrelky majú iskru, napätie a rivalita mezi nepriateľskými stranami je vykreslená skvele, škoda len toho Affleckovho charismatu. Presne ako píše Malarkey, keby bol v roli Aflecka niekto iný, mohol to byť super gagsta film. Ben mal len režírovať a hlavnú úlohu šikovne obsadiť hoci aj neznámym hercom a dopadlo by to určite lepšie. 70%. ()

Oktavianus

"Každá věc, kterou v životě uděláme, se nám vrátí, i když možná ne v té podobě, jak bychom čekali." Zajímavé, že právě základní karmické tvrzení je klíčovým sdělením gangsterského filmu. Ale tenhle Affleckův flick (haha, nemohl jem se dočkat, až tuhle slovní hříčku použiju) je v mnoha ohledech zvláštní. Výpravný výlet do dvacátých a třicátých let, časů prohibice a velkých gangsterů, zobrazuje velkolepou mafiánskou fresku se sociálním a ekonomickým podtextem. Mě to bavilo, Affleckova neúspěchu mi je vlastně líto. Celá řada dějových linií by si zasloužila ještě hlubší propracování, filmu by slušela minimálně hodinka děje navíc - nebo rozdělit na dva výborný snímky. Příběh o gangsterovi, který ctí jen vlastní pravidla a morální kodex, ani ten o zlodějíčkovi, co se z ulice vypracoval do nejvyšších pater, by nebyl extra originální - kdyby ho neozvláštňoval fakt, že se z Bostonu přesune na Floridu. Tam Pod rouškou noci zobrazuje socioekonomické potíže amerického Jihu, potíže s fanatickými křesťany, problémy nejchudších vrstev i rasovou nesnášenlivost. A vůbec nejde jen o střet bílí vs. černí, to by bylo to nejmenší. Irové, Italové, Španělé, Kubánci, černoši, celá ta lidská směs musí žít vedle sebe a nějak spolu vycházet - ovšem jednotlivé skupiny se vzájemně nenávidí. V tom je postava Joea Coughlina mnohem dál než jiné. Těžko říct, jak moc by se Ir z dobré rodiny na šikmé ploše mohl mezi válkami takhle chovat ve skutečnosti, ale právě Joe je snad jediný, kdo netrpí žádnými předsudky. Jenže i tady je na škodu zkratkovitost. Jeden příklad za všechny: střet mafie vs. Ku-klux-klan mohl být velkolepý, ale odehraje se strašně jednoduše a zbytek vyřídí hrdinův voiceover. Fakt škoda. Mohl vzniknout "Kmotr z Tampy". Ale o to Affleckovi ani nešlo. Hlavně chtěl bez příkras ukázat každodenní život gangsterů, který je těžký a nezřídka tragický, všichni se světem úplatků a zbraní snaží nějak probruslit, vydržet v něm co nejdéle a dožít se dalšího dne. A v tom je film výborný. ()

tron

„Ja som to nezačal. Tak ma nekritizuj za to, ako som to ukončil.“ Argo bolo pre mňa (oproti Zbohom baby) pomerne veľkým sklamaním. Ale stálo to bol zdatný, zručne natočený film. To sa žiaľ nedá povedať o Pod rúškom noci, čo je síce fajn názov, ale inak sa titul Benovi rozpadol priamo pod rukami. Kľúčové postavy miznú z deja a potom sa šialene vrátia na 8 sekúnd (behom ktorých urobia niečo absurdné, viď. Chris Cooper, takže výsledok je WTF). Zásadným udalostiam nie je venovaná dostatočná pozornosť, niektoré nápady evidentne skončili na dlážke strižne, akcia tu v podstate nie je (napriek vcelku akčným trailerom), romantizovanie vraždiacich gangstrov nie je morálne v poriadku a postavy sú nezaujímavé a obsadené mdlými hercami (za niečo stál snáď len Brendan Gleeson, ale má cameo). Dialógy prázdne, scenár banálny, predvídateľný a plný klišé. Občas sa objavia stopové prvky napätia a drámy, ale to nestačí. Výbušné akčné finále vôbec nie je výbušné; je natočené (a zostrihané) čudne, unavene, monotónne, rutinne, stereotypne a bez života. Ako celý film. Toto veru Benovi, Dennisovi a Leonardovi vôbec nevyšlo. ()

OG_Swifty

Komercni mega propadak s Affleckem jako "charakternim" gangsterem z doby prohibice. Nevim co vadilo ostatnim, ale me to docela bavilo a ty dve hodiny utekly jako voda. Epilog po prestrelce v hotelu mi prisel takovej uspechanej, ale jako celek me film bavil. Maly plus za radu dobrejch / zajimavejch hercu vcetne Wada z GTA 5 :) ()

Enšpígl

Když nic jinýho tak tenhle film alespoň odpoví na otázku zda je Ben lepší scénarista a nebo režisér. Výsledek zápasu je rozdíl třídy ve prospěch režie. Milostnej prvek je totiž ve filmu neskutečně přepálenej a velmi brzo začne nudit až otravovat. Gangsterský scény a to jak po herecký, dialogový, zvukový i obrazový stránce jsou výborný o víc je škoda ty cukrový vaty, protože jinak by se jednalo o hodně solidní gangsterku. ()

Zajímavosti (12)

• Film drží rekord pre najväčší pokles v počte kín. Počas prvých dvoch týždňov premietania hral v 2,822 kinách v USA a Kanade. V treťom týždni to bolo už iba 163 kín. (zajo91)
  • Zbraně použité ve filmu byly samopal Thompson, pistole Colt 1911, pistole P-38 a lehký kulomet BAR. (K98)