Režie:
Darren AronofskyScénář:
Darren AronofskyKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Clint MansellHrají:
Sean Gullette, Mark Margolis, Ben Shenkman, Ajay Naidu, Stephen Pearlman, Clint Mansell, Lauren Fox, Ari Handel, Scott Franklin, Oren Sarch, Lloyd J. SchwartzObsahy(2)
Max je geniální matematik, který dokáže spojit svou jedinečnou mysl s nejnovější technikou. Za pomoci vlastnoručně sestrojeného přístroje se pokouší zjistit, zda se nějak nedá předpovědět hodnota akcií na burze. Jeho skutečné cíle však míří ještě dál a chce pochopit nepochopitelné. Jeho aktivity začnou brzy zajímat představitele ortodoxní židovské sekty a vysoce postavené lidi z Wall Street... (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (719)
Naprosto mě zachvátila schizofrenie. Darren Aronofsky se dostává mým dalším oblíbeným režisérem. Film v B&W je naprosto dokonalým snímkem, podobný Čisté duši, ale v cela jiném rozměru. U tohoto filmu stačil jedno jediný vzorec, aby vznikl tento film - [Darren Aronofsky (réžie, scénář)+ Sean Gullette (herec)]xMatthew Libatique (kamera)+Christopher Dusendschon a Ariyela Wald-Cohain (speciální a vizuálni efekty)=Pi ()
Na zmysly priam utociaci vizual a hudba, posadnutost cislami, posadnutost najst odpoved, paranoia.....Zaujimalo by ma, do akej miery chcel Aronovsky vytvorit posobivy film a do akej miery chcel, aby sa divak nad obsahom ozaj zamyslel. Na mna film mal podobny ucinok ako jeho Fontana. Vizualna pecka, ktora vsak ukazuje, ze tam vonku za tym zdanlivy chaosom sa predsa mozno nieco skryva. A vobec, co vsetko je nam dovolene vediet? Nieje absolutne poznanie rovne zahube? Skvely, ojedinely snimok, ktory posobi rovnako na zmysly ako aj na mysel. Vtiahne a po dopozerani zanecha zvlastny, hlboky-znepokojivy pocit. (9/10) ()
I přes velmi střídmou stopáž šlo tohle únavné pseudo-vědecké bádání docela mimo mě. Mám rád experimentování na celuloidovém pásu, nicméně tuhle depresivní jízdu jsem si i přes dokonalý střih, kameru i zvuk moc neužil. Protože mi toho v tomhle ději-neději chybělo až strašně moc. Nezaměnitelný režijní a tvůrčí rukopis už ale měl Aronofsky tenkrát, nadání přenášet depresi na druhé jakbysmet. Mě ale do svého světa tentokrát vtáhnout tak úplně nedokázal. ()
Veľké existenciálne pravdy, sktyté do zdanlivo nerozlúštiteľných matematických rovníc. A v efektnom filmárskom prevedení. Kombináciou čierno-bieleho obrazu a prenikavých zvukov robí Darren Aronofsky, podobne ako v Requiem for a Dream, hotové zázraky. ()
Pod relativně slušnou fasádou zachycující neurotické stavy geniálního matematika pátrajícího po ultimátním vzorci sjednocujícím náš svět se ve skutečnosti skrývá banální rozprávka, která těžko může uspokojit zkušeného scifistu, natožpak umělecky poučeného diváka. Tento film snad začne fungovat teprve tehdy, pokud odbouráte žánrové předpoklady a necháte na sebe působit sugestivní atmosféru filmu. Ale vzhledem k tomu, že Aronofsky tohoto dosáhl daleko lépe ve svém druhém snímku Requiem for a dream, zůstává Pi pouze neurčitým pokusem trčícím osamoceně někde mezi řádně nedotaženým filozofickým zamyšlením a psychedelickým tripem. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (18)
- Max (Sean Gullette) v rozhovore s Lennym (Ben Shenkman) spomenie, že théta je grécky symbol pre zlatý rez. V skutočnosti sa pre zlatý rez používa grécky symbol fí alebo menej častejšie tau. (hradecek)
-
216 ciferné čislo, ktoré si Max zapíše na papier je odlišné od 218 ciferného čisla, zobrazeného na monitore. Číslo, ktoré si napíše je:
884509627386359275033751967943067599621731590401694134
434007629683591574337516791197615733475195375920401694
343151239621353184932676605800621596380716399501371459
954387507655892533875618750354029981152863950711207613. (klayman)
- Číslo, které Max (Sean Gullette) hledá, má 216 číslic. 216 je součinem tří šestek, přičemž 666 je dle „Knihy zjevení“ číslém ďáblovým. (SallyZen)
Reklama