Neposlušný princ Hal nastoupí po otcově smrti na anglický trůn a musí zvládat palácové intriky, zděděnou válku a celkový chaos. (Netflix)

Recenze (524)

Nevka

Po filmové stránce i příběhové stránce naprosto dokonalá podívaná, která dokazuje, že Netflix má hodně co nabídnout. Jako celek působí The King o něco kompaktněji než nedávný Outlaw King a kromě počáteční křeče, kterou jsem možná vnímal jen já, stojí i na výborném Chalametovi. Z herců působí ještě sympaticky Edgerton a vyniká francouzský přízvuk Pattisonova Dophina. Jako překvapení navíc můžeme označit absenci "romantické linky" a všemi oblíbených nahotinek. Co ale z toho, když po zhlédnutí zjistíte, jak moc film překrucuje historii a ohýbá Jindřichův charakter? Ne, že bych měl s filmařskou invencí nějaký problém, ale pokud tvůrci tak diametrálně odbočují od historických reálií, zanechává to po snímku nepříjemnou pachuť klamání diváka. A je to škoda. Protože jinak by byl The King prakticky dokonalý a 5 hvězd si zasloužil. ()

filmfanouch

Vypadá to krásně. Adam Arkapaw, který už kameru dělal třeba u Kurzelova Macbetha nebo nebo Kurzelovy adaptace Assasin´s Creedu prostě s obrazem umí moc hezky a dokáže skvěle zachytit bitvu i prostou slovní přestřelku mezi dvěma lidmi. Samotné podání zpracování už za mně tolik nefunguje. Postav je mnoho a mnoha se zas tolik prostoru nedostane. Na filmu je vidět, že jeho realizace musela být náročná, každej se snažil co to šlo a někdo se fakt snažil prodat audiovizuální historickou řezbou, která se zároveň strašně pokouší mít Shakespearovský nádech, jenže ho ve finále nemá spíš vůbec. Na Chalameta jsem si musel zvyknout ale od druhý půlky už na mně fungoval, všichni ostatní hrají dobře. Zároveň ale fakt nemám krom vizuálu fakt nic zrovna vyzdvihovat a za nějakou dobu už si z filmu budu pravděpodobně pamatovat jenom Roberta Pattinsona s francouzkým přízvukem a divnou parukou. Pattinson i Chalamet tu potvrzují statusy jedněch z nejlepších mladých herců současnosti, samotné to ale k nějakému velkému nadšení nestačí. Zvlášť když se Chalamet i Pattinson herecky jinde vyřádili výrazně více.... ()

POMO

Vyšší rozpočet a lépe zpracovaná bitva by to dostali ještě výš, ale i bez nich film válí. Pomalým vyprávěním, psychologicky pečlivě sleduje změnu uvažování a postoje bohémského pacifistu ve krutého válečníka, který chce ustát svoji čest. Přátelství, ctižádost, intriky, ztráta něčeho blízkého za nabytí něčeho méně cenného, ale osudem předurčeného. Zároveň historicky hezky vystižená anglická a francouzská “politická povaha”. Skvělí herci ve všech čtyřech klíčových rolích. Edgerton jako spoluscénárista a spoluproducent otcem díla. Výborné. ()

Beckett51

Už si ani nepamatuju, kdy by mě nějakej historickej film takhle uchvátil kombinací neskutečnýho herectví a castingu (Timothée jako vždy božskej a Pattinson, na to, jak měl málo prostoru, mi v hlavě bude sedět nejspíš ještě hodně dlouho), neuveřitelně realistický výpravy, cílevědomý režie, parádní hudby a naprosto luxusního scénáře (dialogy!). Neznalost historie je v tomto případě spíše výhodou - nebo alespoň pro mě byla. ()

lamps

Sympaticky usedlý hybrid Shakespearovských dramat a středověké rytířské epopeje, který by se na velkých plátnech býval hezky vyjímal. Všichni si dali na všem obdivuhodně záležet - herci se do svých rolí absolutně převtělili (kromě výborného Chalameta stojí za vyzdvihnutí bodrý opilec Edgerton, nevyzpytatelný Harris a na pár minut úchvatně úlisný Mendelsohn), kostyméři a rekvizitáři perfektně oživili dobové reálie, kameraman vždy hledal ten správný úhel a nasvícení a režisér se snažil nepodléhat stylistickým manýrům a přenést diváka přímo k jednomu stolu, popřípadě na jedno bojiště vedle postav. A vlastně to všechno funguje moc dobře a o to víc mě mrzí, že se místy uhýbalo z podmanivé starosvětské noty jen z obavy, že film začne moderní publikum nudit - kdyby se scénář ještě více ponořil do myšlenek hlavní postavy a občas neměnil jeho náhledy jen v průběhu jediného rozhovoru, mohlo jít o fantastický příspěvek k půlstoletí starým výpravným velkofilmům. Takhle je to "jen" báječně natočené a vzácně autentické historické drama. ()

Zajímavosti (21)

• Ve skutečnosti Jindřich po válce toužil, ale Magnum Concilium (shromáždění ) mu pro válku dalo stopku. S Francií se vyjednávalo téměř rok než se opět svolané Magnum Concilium rozhodlo vydat svolení pro válku. (messenger)