Režie:
Chuck RussellKamera:
Mark IrwinHudba:
Michael HoenigHrají:
Kevin Dillon, Shawnee Smith, Donovan Leitch Jr., Jeffrey DeMunn, Candy Clark, Paul McCrane, Art LaFleur, Beau Billingslea, Jack Nance, Erika Eleniak (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Co má společného kráska městečka, roztleskávačka a vzorná dcera s nemanželským synem místní lehké ženy, rváčem a chlapcem z polepšovny? Nic, dokud k městečku nespadne družice s tajným vládním experimentem - podivným fialovým slizem, který se pohybuje, požírá a absorbuje vše živé a roste, a roste a roste... Boj o život začíná. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (249)
Kvalitná osemdesiatková zábava, v ktorej sa pracuje so známymi, 800x overenými proprietami zvoleného žánru, ale deje sa tak šikovne, skoro až sviežo a hlavne funkčne. Nečakané a nápadité úmrtia v úvode potešia nie menej, než "proti-systémové" finále, hlavné postavy sú vo svojom odhodlaní presvedčivé (fandíte im), epilóg možno očakávaný, ale taký tam skrátka patrí a je neodolateľne podaný (a zahraný). Fakt tomu niet čo vytknúť. ()
V podstatě všechny scény, ve kterých sliz někoho zabíjí, nemají chybu a je to strašná sranda. Ale vše ostatní je buď nuda k uzoufání nebo je to tak nelogické, až to bolí (už samotný závěr, kdy sliz zneškodní roztleskávačka - esence vší prostomyslnosti - na rozdíl od armády vědců, kteří ho doteď zkoumali, je donebevolající - to si jako nikdo z nich nevšiml, že sliz nemá rád chlad?). Film je navíc nesnesitelně prolezlý žánrovými klišé (byť nedokážu moc rozlišit, zda klišoidní byl už Sliz, nebo zda od něj všichni opisovali později), a tím pádem veskrze dokonale předvídatelný. Jako jednorázový výlet do starých dobrých osmdesátek to celkem funguje, ale víckrát to vidět určitě nemusím. ()
Jako malý jsem ve videopůčovně kolem tohohle filmu chodil obloukem, ten obal se řvoucím xichtem uvězněným v slizu mě upřímně děsil. Když jsem konečně sebral odvahu a zkoukl to, musel jsem se pousmát... SLIZ je větším rozpočtem opatřená předělávka drive-innové klasiky z 50. let do průměrného béčkového hororu let osmdesátých. Americké maloměsto (ovšem s velkoměstskou kanalizací :), sexuchtivá mládež v čele s panenskou roztleskávačkou (bohužel po většinu času v civilních šatech), úsměvné monstrum, armádní jednotka v bílých skafandrech, která toho ale moc nezmůže, finální velký výbuch a samozřejmě otevřený konec (až na to maloměsto a mládež prakticky identický koncept jako v C.H.U.D.). Triky už dneska mají bohužel po záruce, ale masky jsou dobré (i když marná sláva, ve VĚCI, kterou mnohdy připomenou, byly lepší) a zabíjení slizem taky, hlavně telefonní budka. ()
Isteže, ako fanúšik KRITEROV 2, DETSKEJ HRY, CHVENIA atď., dávam 80%... ale s nemalým váhaním. Veľkí hororoví fanúšikovia, Chuck Russell a Frank Darabont, dali po vizuálnej stránke dokopy obdivuhodne odpudivý kolos, robiaci česť názvu SLIZ. Takisto atmosféra klasického amerického zapadákova je vykreslená kvalitne. O hercoch nemusí byť reč, ale to v tomto type filmov nikdy. Zostáva dodať, že vlastne jediné, čím snímka nemohla sklamať (triky, atmosféra, zmysel pre morbídny humor), tak že to všetko mierou vrchovatou obsahuje a že sa na to celé pôvabne dobre pozerá. Len sa pýtam, či nám niekedy k filmovej (hororovej?!) spokojnosti nestačí predsa len príliš málo. P.S. Rozhodne je mi však blízka nielen scéna z kina, ale i nemalý fakt, že tvorcovia sa nehanbili nakrútiť „poriadne neambiciózne béčko“. Viac v mojej recenzii na Studna.net: http://www.studna.net/reviews/1045/ ()
Je to dosť dobrý horor. Má veľmi dobrý príbeh o zvláštnom kuse živej hmoty, ktorá dopadne v meteorite neďaleko malého mestečka, pričom stále rastie a tak ju treba zničiť skôr, než zničí celé mesto. Spracovanie sa mi páči, úvod zoznámi s pár dôležitými postavami a onedlho sa začne to hlavné, pričom asi polovicu času film funguje ako klasický horor, kde pôvodca zla postupne likviduje ľudí po jednom a potom sa už zmení na monster horor s množstvom vedcov, vojakov a obrovským monštrom, čo už síce nie je až tak zaujímavé, ale stále je to veľmi slušná zábava. Hororových scén je tu dosť a sú výborné. Samozrejme kvôli typu zabijaka nemôžu byť spôsoby smrti príliš odlišné, ale aj tak si tie scény držia slušnú rozmanitosť, no hlavne sú príjemne drsné a s prvotriednymi trikmi. V druhej polovici sa to už zmení na naháňačku s obrím organizmom, ale stále v kvalitnom technickom prevedení. Najviac sa mi páči scéna v nemocnici a s kuchynským dresom. A oceňujem nekompromisnosť, kde umierajú všetky typy, dokonca nepríjemne skončí aj dieťa. Herecké obsadenie je iba priemerné, nemôžem povedať, že by bol niekto úplne zlý, ale hlavný hrdina mi moc nesadol, no ostatní už boli lepší, ale aj tak ničím výnimoční. Réžia je vydarená, poteší pravá atmosféra osemdesiatych rokov, ktorú cítiť z každého záberu a technická stránka je výborná, síce efekty pár krát trochu pokryvkávajú, ale väčšinou sú pefektné a je to príjemné pozrieť si poctivú prácu na rozdiel od moderných animovaných hororov. Bývaly časy, keď bol tento film mojim najobľúbenejším hororom. Síce ho už mnohé filmy predbehli, ale aj tak naň nedám dopustiť. Objektívna kvalita filmu- 75%, film sa páči mne na 77%. ()
Galerie (43)
Photo © Columbia TriStar Film
Zajímavosti (16)
- Spoluautor scénáře Frank Darabont zahrnul do filmu mnoho odkazů na dílo „The Stand“ od spisovatele Stephena Kinga. Herečka Shawnee Smith (Meg) si v seriálové verzi The Stand (1994) zahrála postavu Julie Lawry. (ČSFD)
- Na přání režiséra Chucka Russella nosili herci Kevin Dillon (Brian) a Shawnee Smith (Meg) vlasové příčesky. (ČSFD)
- Kevin Dillon jezdí na motocyklu značky T100R Triumph Tiger. (HellFire)
Reklama