Reklama

Reklama

VOD (1)

Pravda vždy vítězí – nebo snad ne? Původně filmový publicista, posléze úspěšně zavedený scenárista a režisér Rod Lurie (Poslední pevnost, Strašáci, seriál Zatracení) natočil snímek o dvou silných, i když naprosto odlišných ženách, které se snaží chránit to, co ve svých životech považují za podstatné. Rachel Armstrongová (Kate Beckinsaleová), mladá reportérka významného washingtonského deníku, ve svém výbušném článku odhalila totožnost agentky CIA Eriky Van Dorenové (Vera Farmigaová) a upozornila na nečisté praktiky americké administrativy. Zatímco Erica musí bojovat o svou pověst v agentuře, Rachel se za každou cenu snaží ochránit svého informátora, ale stojí proti ní příliš silný soupeř – samotná americká vláda. V dalších rolích napínavého thrilleru Nic než pravda se představují Angela Bassettová (Avengers: Endgame), David Schwimmer (Přátelé), Matt Dillon (Jack staví dům) a Alan Alda (M*A*S*H). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (383)

Falko 

všechny recenze uživatele

Zaujimavy scenar, divak musi mat hlavne trpezlivost, kym zisti, preco ani za svet nechcela novinarka prezradit totoznost informatora a za to musela tvrdo zaplatit. Hlavne na konci je to na zamyslenie. Velmi dobre herecke obsadenie, aj kvoli hercom sa oplati tento thriller vidiet. Reziser Rod Lurie nema vo svojej filmografii vela filmov, avsak z tych najznamejsich by som spomenul napriklad politicky thriller KANDIDATI (2000) s Garym Oldmanom, väzensku dramu s Robertom Redfordom POSLEDNA PEVNOST (2001) alebo sportovu dramu REPORTER V RINGU (2007) so Samuelom L. Jacksonom. __________ Kate Beckinsale - (Rachel Armstrong) +++ Matt Dillon - (Patton Dubois) +++ Angela Bassett - (Bonnie Benjamin) +++ Alan Alda - (Albert Burnside) +++ Vera Farmiga - (Erica Van Doren) +++ David Schwimmer - (Ray Armstrong) +++ Courtney B. Vance - (Agent O'Hara) +++ Rod Lurie - (Larry) +++ Produkcia: Rod Lurie +++ ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Scénáristicky vypiplané, tématicky naléhavé a herecky grandiózně velkorysé. Backinsale, Dillon, Alda apod. - vyzdvihují tohle soudní drama o stupeň výš, ač to na první dojem díky komornímu feelingu a skromnému marketingu vypadá na ryzí průměr. Ale je to přesně jeden z filmů, který nemá tendenci být velký, ale o velkém vcelku obratně pojednává. ()

Reklama

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Larry Groupé: 1. Main Title 2. Erica VS Rachel 3. Soccer Game 4. Story Breaks 5. Intake 6. First Night 7. Chambers 8. Meet the Press 9. Knock Knock 10. Erica VS C.I.A. 11. Albert's Speech 12. Shake Down 13. Released 14. Principal and the Person 15. Soccer Mom Threat 16. The Fateful Bus ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Výjimečnou devizou tohoto filmu je, že navzdory široké paletě provázaných témat, postav a pozic, jimž se věnuje, má určenou jejich jasnou hierarchii vůči příběhu, který chce vyprávět. A díky tomu se mu mistrně daří soustředit celý příběh s téměř čtyřiceti mluvícími postavami (obvykle jich má film kolem 10-20, horory třeba málokdy i těch 10) do 100 minut, kdy naprosto vědomě prakticky přehlíží problematiku záminek Spojených států k vojenským intervencím či reakce a náladu veřejnosti ke zjištěním a práci protagonistů. Vše, co zde vidíme, se odehrává za oponou, kde má každý své motivace a z toho vychází i rozhodnutí filmu nevybudovat vyloženě zápornou stranu. Té se nejblíže, vzhledem k jeho pozici vůči protagonistce, profiluje sice státní návladní, bravurně zahraný Mattem Dillonem, ale i on má prostor na to, pojmenovat svoje motivace, abychom je byli schopni pochopit i když s nimi nemusíme souhlasit. Největším překvapením je však zde práce kamery, jež vědoma si limitů snímku poskládaného z desítek postav, jež spolu komunikují v generických interiérech, volí atypické úhly, extrémní zoomy, dialogy snímá z detailů, často s protisvětlem a estabilishing shoty jsou až klidně třeba 5. až 10. záběr oné scény (podobně pracuje ve svých současných filmech například Sodebergh). I díky tomu jsou postavy filmu částečně odlidštěné jako obecné symboly svých principů, což je ve výsledku i celá pointa zobrazeného boje. Proto je Nothing But the Truth ideálním zástupcem autorského filmu, kde režie naprosto chápe, o čem chce scénář být, protože za ním stojí stejná osoba. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Vôbec nie slzopudná, civilná novinárska dráma s uveriteľnými výkonmi veľkých hviezd v malom filme o tom, ako ľahko je možné stratiť slobodu. O ústavných zákonoch, ktoré nemyslia na všetko, o orgánoch, ktoré zabúdajú na ľudí tam dole. O záludnej zdanlivej demokracii, o nedomyslenom systéme, o absencii jasne stanovených pravidiel, o chýbajúcej etike a morálke. O ctižiadostivých novinároch bez chrbtovej kosti a o štátnych úradníkoch, ktorí fungujú ako mlynček na mäso Mladá, hrdá ambiciózna novinárka Rachel Armstrong je symbolom boja do poslednej chvíle, zdanlivým mementom obhajoby pochybných ideálov mediálneho biznisu, konfrontovaného so zodpovednosťou za vlastné činy. Možno drsné, chladné, emočne neprístupné (s výnimkou záveru, ktorý je akoby z iného filmu a oslabuje silu výpovednej hodnoty a spoločenskej dôležitosti) - prosto presne také, aké by to malo byť. Perfektná kamera a minimalistická hudba. Jeden z posledných poctivých filmov na tému vnútroštátnej politiky, ktorá sa týka nás všetkých bez ohľadu na čas a miesto. Bez príkras a bez nadbytočných prvkov, jednoducho nič než pravda. 80% ()

Galerie (58)

Zajímavosti (8)

  • Floyd Abrams, ktorý vo filme hrá sudcu a je tiež považovaný za technického poradcu, je skutočným právnikom Americkej únie občianskych slobôd (ACLU), pre ktorú viedol súdne spory týkajúce sa práv prvého dodatku a národnej bezpečnosti, ktoré sú podobné tomu, čo je ústredným motívom filmu. (Arsenal83)
  • Film je lehce inspirován skutečnými událostmi ze života agentky CIA Valerie Plame a novinářky Judith Miller. (D3VIL)
  • Film sa nikdy nedostal do kín. (Arsenal83)

Reklama

Reklama