Reklama

Reklama

Jack staví dům

  • Dánsko The House That Jack Built (více)
Trailer 3

Pro sériového vraha Jacka je každé zabití uměleckým dílem. Své temné mistrovství se snaží během let vybrousit k dokonalosti. I přes jeho vysokou inteligenci se policie pomalu přibližuje, zatímco Jack víc a víc riskuje na cestě k dokonalé vraždě. Ponurý, chytrý i groteskně humorný snímek nás zavádí do USA 70. let. Kontroverzní génius Lars von Trier jej poprvé představil na festivalu v Cannes. (Aerofilms)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (521)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Lars von Trier. Pěstitel ušlechtilé filmové plísně, autor vyhýbající se trendům, provokatér zaplňující bílá místa na mapách kinematografie. Nyní vytáhl to nejlepší z Matta Dillona a pobavil obtížemi, které vnáší obsedantně-kompulzivní porucha do života sériového vraha, ale pokud jsou při jeho profilování nejzábavnější vsuvky o vinařství, architektuře a vojenském letectví (a já věřím, že tato Nebožská komedie měla být zábavou), je něco shnilého v království dánském. Obsahová síla Breaking the Waves dávno zmizela, magická forma Melancholie je pryč a kontroverze působí příliš nuceně. Za Trierem zůstává schweiss nabubřelosti a já mám čím dál tím menší chuť jej stopovat. Lhostejnost. To je to nejhorší, co jeho dílo může vyvolat.. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

4,5*/5...Opat film, na ktory sa nezabuda! THTJB je dva a pol hodinove peklo, ktore sa rozbieha pomaly a finisuje este zdlhavejsie, ale to medzi tym je horska draha (hoci tiez vlastne pomalsia:). Az sa niekedy bojim priznat, ze Triera mam v top 10 reziserov (a scenaristov). Pretoze Trier je tiez Pekelnik a neviem co vsetko. Pocas tvorby tohto filmu mal vraj silne depresie a zacal nadmerne pit. Pri tom, co napisal a natocil sa ani niet co cudovat, resp. tak dava Jack este vacsi "zmysel". Snad len Trier vie balancovat na hrane "este akceptovatelneho" a "uz tazko za hranicou toho co sa moze" a testuje divakovu toleranciu a vkus. Neviem ci tiez este niekto tak balancuje medzi nadhernou "tarkovskeho" poetikou, krasou, filozofiou, psychologiou a explicitnym nasilim (aj v rozmedzi sekund alebo to casto spoji dokopy). Co bola napr. scena "polovacky na rodinu"? Ten najtvrdsi a najciernejsi mozny absurdny humor alebo hlboka myslienka podana formou, pri ktorej len tazko ostat chladny a bez feelingu. Niekedy mam pocit, ze keby Trier nepisal a netocil filmy, je z neho "Jack", sam to priznal, ze Jack mu je najblizsie zo vsetkych postav (!?!). Takto si moze vyventilovat svoje alter ego, ciste pudy a svoj myslienkovy kolotoc, pricom uz davno ukazuje vztyceny prostrednik vsetkym a vsetkemu. Aj za tonov Bowieho hitu Fame... Kde inde sa da sklbit poetika dozrievania hrozna a jeho vplyv na vino v analogii s rozkladom ludskeho tela? Hitler a spol. de facto ako ikony? Moze byt aj vrazdenie umenim? Co je peklo a nie je ocistec vlastne este horsi? Atd atd... Tento film sa neda hodnotit nejakymi cislami alebo hviezdickami, osciluje niekde medzi kvazi filozofickou provokaciou jedneho "pacienta", az po genialny psychologicky filozoficky triler/"horor". Matt Dilon je bezpochyby demonicky a hodny Oskara, ak by ho ta trapna soska neurazila. Trier nesklamal- opat sokoval a je mozno kontroverznejsi a zaroven intenzivnejsi ako v Nymfomanke a Antikristovi dokopy... a zeby aj lepsi? Ja mam uplne jasno, len co by na moj nazor povedal psycholog? ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

«Od dánskeho provokatéra Larsa von Triera môžem už asi očakávať úplne čokoľvek... ? » Určite, áno, a nijak inak ! »『 Vskutku som strašne znepokojene sledoval čudesného jedinca Jacka, ktorý má veľkú záľubu vo vraždení ľudí, a k tomu taktiež trademark - chorobné upratovanie po spomínanom akte chladnokrvného zabitia, a to ešte nie je zďaleka všetko, čo miluje, a čomu sa i venuje ! Nazýva sa ako : „Pán Rafinovaný” . Špecializuje sa predovšetkým na ženy, ale nerobí mu žiadny problém- zastreliť dieťa, ako škodnú zver. _ Je to zvrátené, je to nechutné, je to brutálne-kontroverzné ( u neho si skrátka toto čarovné slovíčko nemôžem nikdy odpustiť ! ), je to surové a beštiálne, bude tam samotné p-e-k-l-o, trvá to viac než dve hodiny- je to extrémne nebezpečné pre labilnejšie povahy, ktoré by mohli mať z videných obrazov možnú doživotnú traumu na duši, a preto tento film by som dal najradšej pod akýsi zámok, ktorý bude v konečnom dôsledku stále niekoho pokúšať myslieť si, že má na to pevné nervy, silný žalúdok, a tak sa vždy niekto nájde, kto dostane chuť na „zakázané ovocie” ? _ Hlavnej úlohy sa zhostil Matt Dillon, ktorý musí mať poriadny k-u-s odvahy, aby to takto presvedčivo zahral, klobúk dolu pred jeho odvážnym herectvom, keď si nedokážem predstaviť vhodnejšieho náhradníka na jeho nemilú postavu. Zároveň je aj rozprávačom spolu s Brunom Ganzom. Určitým spôsobom musí mať von Trier narušenú osobnosť, kedy ho vnímam, že je taký režisérsky „ANTI-krist” , s dostatočným zaujatím a vyjadrením sa, čo ho zaujíma i trápi. A pre mňa sa stáva pozeranie jeho filmov veľmi ťažkým, až odporným sústom, no, niečo ma na tom aj tak fascinuje... 』 ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se Trierovi podařilo. Takhle příjemně cílená provokace - to je vážně moje. Trierovi nechybí odvaha zajít až daleko za hranice toho, co se v dnešní době považuje za přípustné. Velice poutavou formou poukazuje na vzrůstající násilí ve filmu, které je důsledkem nedostatku násilí v životě. Už dlouho tu nebyla válka, která by se nás bezprostředně dotýkala a uspokojila naši touhu po násilí, tak to jako lidstvo doháníme nádhernými hrami a filmy. Dost mě udivuje, že třeba sex je pro děti mnohem důrazněji tabuizován než násilí a vraždy. Dokonce jsme to dotáhli tam, že dítě, které si prohání žížalku u hanbatého kousku kinematografie se cítí jako obrovský rebel, kdežto dítě sledující nějaký brutální film plný vražd a násilí se nad touto činností vůbec nepozastavuje, protože ji považuje za naprosto všední. Vždyť právě násilí vždy převážně formovalo a stále formuje tento svět. Naštěstí je tu mravokárce Trier. Přijde mi, že v této situaci postupuje jako zarputilý otec, kterých chce své dítě, těžkého 9letého kuřáka, zbavit tohoto nehezkého zlozvyku tím, že ho přinutí vykouřit celou krabičku cigaret. Trier ovšem záměrně nevolí cestu prezentace syrového násilí, ale všechno, dle svého zvyku, zabalil do esteticky uhlazeného kabátu. Všechno zde skvěle funguje, člověk se opravdu cítí, jako by se na 2 a 1/2 hodiny zabydlel v Jackově deviantní mysli. Matt Dillon je zde opravdu úžasný a naprosto uvěřitelný. Úplně nechápu zařazení mezi komedie. Jsem obrovským milovníkem černého humoru, ale tento snímek, především postava Jacka, mi přišla natolik uvěřitelná a situace, ve kterých se ocital tak reálné, že si naprosto dovedu představit podobně smýšlejícího a jednajícího vraha, že jsem se zkrátka zapomínal smát a místo toho mě provázelo silné mrazení v zádech. Vynikající kus filmařiny, ať se se bavíme o jeho zpracování či sdělení. Snímek se vám zaručeně zaryje pod kůži, ať už z něj budete mít pocity jakékoli. Trier mě více a více baví. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Asi nemohu napsat víc, než pár čistě osobních dojmů; ten film ve mně vyvolal hodně emocí a je těžké se v nich vyznat (mj. doufám, že mi po něm nebudou v noci zdát nějaké noční můry). Přišlo mi to strašně dlouhé, místy je to docela vtipné, některé záběry jsou zajímavé (Elysejská pole, peklo), a celé je to docela předvídatelné (u všech Jackových obětí je předem jasné, že budou zabity, a předem jsem i vytušil, z čeho bude Jack stavit ten svůj "dům") a tak strašně rozporuplné a zvláštní, že si na ten film asi neumím vytvořit názor (nevím ani, jak ho vlastně hodnotit, chvíli jsem uvažoval o odpadu, ale dovedu si představit i 5 hvězd). Celkově mě ten film ale asi spíš jen iritoval - kromě té úmorné délky je to hlavně kvůli tomu, že se spíš klaním na stranu lidí, kteří ten film považují za pseudoartovou sračku, kterou natočil člověk se zřejmými psychickými problémy. Většina toho filmu je zlá, zvrácená, cynická, nechutná a úchylná, ty stupidní vsuvky o umění, Hitlerovi apod. tam jen otravují, a celkově nemám vůbec chuť nad tím filmem přemýšlet, co jím asi chtěl režisér říct, a hledat v tom nějaký smysl a věnovat tomu víc času, než kolik jsem už strávil při jeho sledování. Osobně mě na tom filmu třeba i sere, že mi svým způsobem přijde nebezpečný, protože nějaký magor by se tím mohl inspirovat (dnes je možné vše). Za zmínku snad ještě stojí, že jsem viděl i daleko krvavější a zvrácenější úchylárny, takže Trierovi ani nejde přiznat prvenství za nějaké boření tabu nebo hnaní filmu do extrémů. Skandální a kontroverzní je to bezesporu (ovšem samozřejmě zase jak pro koho), ale takových filmů jsou mraky, a zdaleka se jim nedostává takové pozornosti. Kdyby se jí trochu ubralo i Trierovi a kdyby sem Aerofilms přestali automaticky kupovat každý jeho nový film, asi bych byl raději. Ignorovat Trierovy filmy i jeho samotného se mi zdá už roky jako dobrý nápad. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (16)

  • Když Jack (Matt Dillon) zmiňuje Icemana, má na mysli reálného nájemného a sériového vraha Richarda Kuklinskiho (1935–2006), který vraždil v USA mezi lety 1948–1986. Přezdívku „The Iceman“ získal proto, že stejně jako Jack skladoval těla svých obětí v průmyslovém mrazáku. Fotografie, které scénu doprovázejí, jsou autentické a je na nich vyobrazen skutečný Kuklinski. O Kuklinskim byl natočen film The Iceman (2012). (efenberger)
  • Ku skutočnému týraniu zvierat nedošlo. Scéna s káčatkom bola natočená pomocou silikónu a "filmovej mágie". Po premiére sa voči režisérovi ohradila aj PETA, svoje stanovisko však neskôr zmenila, keďže všetko bolo nakoniec v poriadku. [Zdroj: The Telegraph] (Dr.Cilka)
  • Představitele Vergilia, Bruno Ganze, využil Lars von Trier skutečně důkladně, jak bývá jeho zvykem. Ganzova nejznámější a nejoceňovanější filmová role je totiž role Hitlera v Pádu Třetí Říše (2004). Touto rolí se stal Ganz velmi známým po celém světě, a to díky parodickým videím, které využívají scénu naštvaného Hitlera z tohoto filmu s předělanými titulky, které reagují a parodují aktuální události. Tato videa jsou velmi oblíbená i v České republice. Je tedy velmi zajímavé sledovat, jak stejný herec stejným hlasem oponuje Jackově (Matt Dillon) fascinaci Hitlerem, kterého přitom tak přesvědčivě představuje v historickém filmu a tisíci videích na internetu. (Sidarius)

Související novinky

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

06.03.2019

Program Kreativní Evropa letos v lednu již po třetí vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu. Deset… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

71. Cannes Film Festival a jeho vítězové

71. Cannes Film Festival a jeho vítězové

20.05.2018

71. ročník byl zahájen snímkem Oscary ověnčeného Asghara Farhadiho Všichni to vědí, jemuž vévodí slavný španělský herecký pár Penélope Cruz a Javier Bardem. Česká stopa byla výrazně znát v úvodu… (více)

Lars von Trier a sériový vrah

Lars von Trier a sériový vrah

27.12.2016

Slavný dánský režisér se po Nymfomance na pár let odmlčel, jeho fanoušky tak určitě potěší, že konečně chystá další projekt. Trierův nový film se jmenuje The House That Jack Built, uvidíme ho v roce… (více)

Reklama

Reklama