Detektiv Kenner vyšetřuje případ zneužívání mladé dívky. Přiznal se k tomu její otec, který si ale nic nepamatuje. Detektiv spolu s psychoanalytikem pomalu odkrývají důkazy o činnosti satanistického kultu, který má na svědomí mnohem více trestných činů... (TV Prima)

Recenze (180)

dubinak

S odstupem času si říkám, že mi Regression nedalo vlastně vůbec nic. Akorát se plýtvalo potenciálem a vcelku vděčným námětem, který byl ale zpracován nadmíru špatně, nudně a prázdně. Strašné hraní a kyselé ksichty Emmy Watson mi vadily asi ze všeho nejvíc. Na stopáž dlouhou hodinu a třičtvrtě se toho stalo opravdu málo a vlastně ani nemám chuť k tomu něco dalšího psát. ()

SOLOM.

Jako první mně na tomto filmu upoutalo známé herecké obsazení a fakt, že by mělo jít o psychologický thriller se satanistickou zápletkou. Což jsem samozřejmě nehodlal nechat bez povšimnutí. O to víc potom bylo mé zklamání, když se z toho vyklubala průměrná detektivka, ve které se místy nepěkně zamotal i sám tvůrce (režisér a zároveň i scénárista) natožpak samotný divák. Svým způsobem by zápletka nebyla vůbec špatná, jen kdyby se zvolil poněkud odlišnější přístup, ubylo některých dialogů a více se zapracovalo na akční stránce filmu. Atmosféra filmu je totiž povětšinu času dost sterilní a nezáživná, navíc tu lze narazit na spoustu nesmyslných / nelogických scén/dialogů. Chápu, že nejen v Americe žijí nejrůznější primitivové, ale já jsem jim moc nežral, že většina zúčastněných byli až tak nehorázní blbci, kteří navíc (pokud pozorně posloucháte) toho ve svých výpovědích prozradí víc, než by bylo zdrávo. Možná to byl tvůrčí záměr, abyste nemuseli čekat až na „šokující rozzuzlení“. Abych však jen nehanil, našel jsem tu i několik povedených momentů, které zas až tak špatné nebyli. Kupříkladu snové pasáže (halucinace, noční můry), které alespoň částečně vylepšili již zmíněnou atmosféru. Takže ať se režisér snažil diváky zmást sebevíc, na mě to nějaký výraznější účinek nemělo. Dokážu však pochopit, že se tohle prostě někomu líbí. Já už však poslední dobou začínám být dost náročný (hlavně co se právě filmů z poslední doby týče), takže jsem dost na vážkách. Žádné terno to nebylo, ale vyložený průser taky ne. 50% ()

Předpoklady jsou zde dobré, solidní herecký cásting (Ethan Hawke a Ema Watson) technická stránka je také velmi solidní,ale tímto chvála končí. Občas se daří kouzlit atmosféra ( kočka!), ale já jsem se značnou část nudil( tohle je však subjektivní názor), spíše má Regression blíže ke kriminálnímu thrilleru, o horor se otírá snad jen zápletkou případu týkající se satanistického kultu, ale ani závěrečný zvrat na mě příliš zajímavý dojem neudělal. Škoda příliš mi to nesedlo, ale své příznivce si to snad najde.Story 5/10, Atmosféra 6/10, Gore 0/10, Vizuál 7/10, Akce 1/10, Napětí 3/10,Humor 0/10. Zábavnost 5/10.55% ()

Omnibus

V televizi perlila, rodinu si prznila.“ Hořká thrillerová whisky se sociálním ocasem. Amerika 70. a 80. let. Sekty rostou jak houby po dešti, pro samý pentagram už pomalu není kam plivnout a davovou hysterii mocně přiživují novináři a televizní reportérky s ocasy a kopyty. A pak má chudák paranoidní detektiv zůstat nad věcí. Vidle do vyšetřovacího spisu mu háže i (pa)věda se svou regresí a schopností vyšťourat třeba i z Matky Terezy vzpomínky na zneužívání otcem. A nezapomenout na šedou eminenci, babičku! Sic na dně flašky, určitě taky smočila hubu i geronto pařáty v panenské krvi. SATANISTICKÉ OKÉNKO: [][] Kdo a čím rituálně zneuctil andělsky nevinnou Angelu? ♦† Celá sekta, čili půlka maloměsta, krucifixem z Vymítače ďábla. ♦† Vyblázněný „já tě ochráním“ detektiv, bezovou hůlkou Harryho Pottera. ♦† Ďábelský verbal, svým komentátorským brkem a jednou hvězdičkou. [][] Závěrem jen malé rýpnutí agnostika do amerických soudů. Je-li souzen satanista, taky přísahá na Bibli? Docela chucpe. Neměl by spíš přísahat na Satanskou bibli Antona Szandor LaVey? A končit slovy „...nic než pravdu, k tomu mi dopomáhej Satan.“ Amen. Twist a tři hvězdy do pentagramu pokládám. ()

Yoshitsune

Já osobně mám rád spojení, krimi a horor viz Deliver Us from Evil a nebo Demonic, takže sem do tohle filmu šel s nadšením. No po skončení, se cítím stejně zneužit jako Bruce Kenner, protože.......no to se koukněte sami. Je to škoda, ono to místy nabere atmosféru a napětí, aby to pak to zase spadlo, někam do křesťanských a nebo psychologických terapii. Obsazení je tedy hezké, ale v podstatě kdyby do těch rolí, obsadili né tak známé herce, nic by se v podstatě nezměnilo. Jelikož celé to vyšetřování je utahané a nikam se nepohne, až ke konci se tedy začne něco dít, ale celé to působí jako sůl do otevřené rány. Kdyby to už od začátku, bylo bráno jako klasické krimi, s psychologickým podtextem, tak by asi tvůrci udělali líp. Však takhle film, nijak výrazně nezapůsobí a jenom odezní, jako celé satanistické náboženství, prostě se na to zapomene. ()

• Vo filme sa objaví plagát poľskej metalovej skupiny „Behemoth“ z roku 2014, ale príbeh sa odohráva v roku 1990. (Arsenal83)
  • Zatímco film do značné míry čerpá z nesčetných případů satanské paniky z 80. a 90. let, samotný děj ve filmu není ve skutečnosti založen na konkrétním skutečném příběhu. (NumeranS)
  • Natáčať sa začalo presne na 24. narodeniny Emmy Watson na University of Toronto Mississauga, ktorá v ten deň na sociálnej sieti napísala: "Dnes je prvý deň natáčania Regression - veľmi cool darček k narodeninám xx." (Arsenal83)