Režie:
Michael MooreScénář:
Michael MooreHudba:
Jeff GibbsHrají:
Michael Moore, Matt Stone, Marilyn Manson, Denise Ames, Arthur A. Busch, Barry Glassner, Rob Huebel, Leon Errol (a.z.), Adolf Hitler (a.z.) (více)Obsahy(2)
Vážný i humorný, sarkastický pohled na posedlost USA zbraněmi. Na pozadí masakru na Columbineské střední škole se režisér Michael Moore vydává na pouť po Spojených státech, aby blíže prozkoumal příčiny, které ženou Američany neustále žít v paranoidním strachu před zlem, servírovaným všemocnými médii. Slavný celovečerní dokument se stal kasovním trhákem a vyvolal vášnivé polemiky mezi diváky. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (391)
Sžíravý pohled na americkou společnost, která žije v paranoidní atmosféře a na média, která uměle vytváří atmosféru strachu, protože strach, vraždy a hrůzné činy se skvěle prodávají. A naše vlastní zkušenosti říkají, že nemusí jít jenom o americká média. Stačí se podívat na zprávy na Nově, že.....Trochu mi vadí, že Moore občas sklouzává k demagogii, ale z jeho snahy je cítit upřímná snaha něco změnit a občas se mu to i daří. Také dokazuje, že dokument může být mnohem více strhující a zábavnější, než kdejaký hraný film. Otázka je, jestli vše, co zde podává, je skutečně objektivní, jestli nemá snahu zkreslovat. Ale každopádně - se společností, ve které lze nakoupit munici stejně snadno jako zmrzlinu, není něco v pořádku....... ()
Moja prva Mooreovka. Čakal som viac. Najviac ma sklamalo to, že som čakal kruto sarkasticku záležitosť a miesto toho Moore často padá do sentimentu. V druhej polovici sa to navyše až nebezpečne začne podobať citovo vidieračským dokumentom. Vtipy v úvode s dobieraním si systému (banka) vyzerali sľubne. Chcelo to viac odvahy, viac investigatívnej žurnalistiky, viac skrytej kamery, viac zosmiešňovania ... maybe later, Michael ... ()
║Rozpočet $4milióny║Tržby USA $21,576,018║Tržby Celosvetovo $58,008,423║ Tak Michael Moore a jeho "skutočný" obraz USA je fakt sila. Takto veľkohubo kopať do zavedeného systému v tak prehnitom štáte je fakt niečo, sa čudujem že ho už nedali odstrániť po tomto dokumente, nehovoriac už o jeho ďalších. Moc sa teším čo uvidím ďalšie od neho, je to fakt miestami husté. "A potom choď s úsmevom na výlet do USA, keď si pozrieš takýto dokument." /75%/ ()
„People scare better when they´re dying.“ (Frank, Once Upon a Time in the West). Dva dny po tragédii v Newtownu, pár hodin po Vinterbergově Dear Wendy a neudělalo to se mnou zhola nic. Levičácký Klíma s nadváhou totiž zdatně vytrhává z kontextu a manipuluje s fakty i dohady - to vše v rámci dovedného žonglování s kužely demagogie a populismu. Zdejší pětihvězdičková hodnocení mě docela překvapují, protože člověk, co si umí na cokoliv udělat vlastní názor, by asi takhle dokumentární dílo se značně černobílou objektivitou hodnotit neměl, ať už jsou jeho postoje či přesvědčení jakékoliv. Nu což, vina tedy padá na snadný přístup ke zbraním, média šířící atmosféru strachu a v neposlední řadě C.Hestona, jehož nejznámější věta z Planety opic dostala ve světle tohoto dokumentu zcela nový, chtělo by se říct až ku-klux-klanový rozměr.. Vše bych shrnul následujícím způsobem: „Bůh stvořil lidi jako silné a slabé a teprve Samuel Colt tento nedostatek odstranil.“ Není bez zajímavosti, že obě postavy z citátu jsou údajně americké národnosti a o tom to asi všechno bude.. ()
(1001) Před sedmi lety jsem o tomhle dokumentu napsala, že jsem se u něj bavila. Nyní jsem se na něj podívala znovu a zjistila jsem, že teď už za jediný opravdu zábavný prvek považuji to pojmenování bowlingu za stejně pravděpodobnou příčinu hnutí mysli střelců jako cokoliv ostatního. Moore má nejspíš dobré úmysly, ale kam jimi dláždí tu svou cestu už si nejsem pořádně jistá. U velké spousty situací jsem si říkala, že by je šlo pojmout jinak... zejména chytřeji. Jediná věc se během mého zrání nezměnila, a totiž že pořád považuji těch pár Marilynových vět za intelektuální (a nejspíš i argumentační) vrchol filmu, ačkoliv vzhledem k minimálnímu prostoru taky nemá šanci navštívit hlubší vody. ()
Galerie (22)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer Distributing Corporation (MGM)
Zajímavosti (11)
- O rozhovor s Charlesem Hestonem se Michael Moore pokoušel dva roky, ovšem bez úspěchu. Scéna v Hestonově domě nakonec byla naprosto náhodná - jeden ze členů štábu určil polohu jeho domu podle hvězdné mapy a Moore se tam poté lstí dostal. (Othello)
- V roce 2002 soutěžil snímek v Cannes jako první dokumentární film po 46 letech. (Kulmon)
- Když Heston náhle ukončil rozhovor a nechal dokumentaristy samotné na jeho pozemku, Moore zjistil, že brána ven je zamčená. Obával se, že přijde někdo, kdo mu sebere již natočený materiál a tak ho mezi mřížemi předal štábu čekajícímu venku a přikázal, ať s ním okamžitě odjedou co nejdále. Nakonec však k žádnému incidentu nedošlo. (Othello)
Reklama