Aladin je vzrušující příběh o okouzlujícím pouličním zlodějíčkovi Aladinovi, kurážné a cílevědomé princezně Jasmíně a džinovi, který je dost možná klíčem k jejich budoucnosti. Film režíruje Guy Ritchie, který do pohádkového přístavního města Agrabahu vnese svižnou a strhující akci. (Falcon)

Videa (14)

Recenze (557)

misterz

Na moje veľké prekvapenie to nebolo až tak zlé, aj keď miestami to vyspevovanie mi liezlo na nervy, no aspoň neiritovalo. Po vizuálnej stránke taká pastelková nádhera, ktorá by sa nestratila ani v Bollywoode, až sa čudujem, že ide o čisto americký snímok. Sympatickí herci, milá opička a vyžarovanie pozitívnej nálady. Škoda toho záporáka, mohol byť lepšie urobený, po vizuálnej aj obsahovej stránke. Lepší priemer. 65/100 ()

Filmmaniak

Na svou animovanou předlohu hraný Aladin v mnohém ztrácí, i tak je ale jeho sledování převážně příjemným zážitkem, zejména díky nákladné a barvami hýřící velkolepé výpravě s trochu nesourodou koncepcí, ovlivněnou vším možným. Arabské prvky se tu potkávají s vlivy indického Bollywoodu (včetně tanečního čísla na závěr) či estetikou brazilských karnevalů a bohužel dojde také na breakdance a beatbox. Z hlediska děje nejde přímo o kopii, neb přibylo několik pasáží a dvě nové písničky a u některých scén bylo zpřeházeno jejich pořadí a pozměněn jejich obsah (místy k lepšímu, místy k horšímu). Will Smith s přehledem zvládá být v roli Džina hravý, vtipný i dojemný. Mena Massoud a Naomi Scott v rolích Aladina a princezny Jasmíny si oproti němu získávají divácké sympatie již složitěji a Marwan Kenzari je v záporné roli sultánova rádce Jafara se svým koženým projevem a nedostatkem charismatu vyloženě tragický. ()

Shakers

Ako Disneyovka fajn, ale ako film od Guya Richtieho by to mohlo byť aj lepšie. Nieje to čista Ritchieovka ako uňho býva zvykom, no ten režisérsky rukopis je tam cítiť trošku v tých dialógoch a strihu. Tak či tak je to celkom zábava. Príbeh síce ničím nestrhne (čo je ale u Disneyoviek bežné) a tak isto ani záporna postava Jafara ničím nezaujme. Aladin ma tromfy niekde ide. A to v tanečných scénach a v hercoch. Egyptského Aladina Mena Massouda síce nepoznám, ale celkom mi tam zapasoval, tak isto aj krásna Jasmína Naomi Scott, no najlepšou postavou je tu Džin v podaní Willa Smitha, ktorý po dlhšej dobe zas pričuchol k roli, ktorá mu neskutočne sedí. Džín je tu ten najväčší vtipálek, najlepší kamoš a najlepšia postava skratka. K plusom si pritajme ešte drahú a nádhernú výpravu, kostýmy, či opäť skvelú hudbu od Alana Menkena. Fajn zabavička. Oblúbený soundtrack: Speechless (Full), The Wedding, Friend Like Me (Finale). 75% - 4* ()

Chrustyn

Přiznávám, že původní Aladin mi nevadí, ale nepatří k mým vyloženě oblíbeným Disneyovkám, přesto jsem nové verzi docela fandil a to především díky přítomnosti Guye Ritchieho na režijní stoličce od kterého jsem očekával, že filmu dodá svůj jedinečný styl a povede se mu s Aladinem to samé, co se mu v mých očích povedlo se Sherlockem. Bohužel nový Aladin je krásně barevný, ale jinak nudný až otravný, což je způsobeno hlavně výběrem neznámých herců a neustálými hudebními čísly, kdy mě ani jedno nezaujalo, což je problém vzhledem k tomu, že zabírají snad polovinu filmu. Možná to způsobil mizerný dabing, nebo špatné rozpoložení, ale nový Aladin mě nezaujal prakticky ničím a vtipný Smith a příjemný vizuál to nijak nezmění. *** Aktualizace po druhém shlédnutí, které mi sedlo více a film si tak zaslouží slušné 3* ()

Allien.9

De facto kopie kreslené verze, akorát s jednou (?) úžasnou písní navíc, s absencí některých finančně náročnějších scén (např. věž kutálející se sněhem), s méně démonickým Jafarem a s logičtějším závěrem aneb modrý, stále létající Džin, který vyráží objevovat dálky, mi upřímně nikdy 2x nesedl.;-) EDIT: Po druhém zhlédnutí je "Aladdin" mou vůbec nejoblíbenější Disney-předělávkou a zvedám na křišťálově čistých 5*! ()

Zajímavosti (41)

• Během písně „Prince Ali“ je scéna, kde je džin (Will Smith) oblečen jako tanečnice, což Will Smith zvládnul již ve snímku Wild Wild West (1999). (LaserJet)
  • Maskérka a vlásenkářka Christine Blundell vytvořila paruku, plnovous a knír, které nosí Navid Negahban v roli sultána. Jednotlivé součásti masky, které byly nabarveny tak, aby odpovídaly reálné barvě jeho vlasů, pečlivě doplňovaly jeho skutečné vlasy. Aplikace masky zabrala každý den 45 minut. (Zdroj: Falcon)