Režie:
Cedric Nicolas-TroyanKamera:
Phedon PapamichaelHudba:
James Newton HowardHrají:
Chris Hemsworth, Jessica Chastain, Emily Blunt, Charlize Theron, Nick Frost, Sheridan Smith, Rob Brydon, Alexandra Roach, Sam Claflin, Colin Morgan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Děj snímku Lovec: Zimní válka se zčásti odehrává v době, kdy ještě Sněhurka nebyla na světě a královna Ravenna (Charlize Theron) tak může bez obav diskutovat s kouzelným zrcadlem o tom, kdo že je na tom světě nejkrásnější. Starosti má jen s mladší sestrou Freyou (Emily Blunt), která je v očích Ravenny příliš měkká. Když ale Freya při tragické nehodě přijde o právě narozené dítě, promění se v Ledovou královnu, jejímž smyslem existence se stane dobytí celého světa. Kvůli tomu začne na svých taženích unášet děti a z nich pak vychovává nelítostné válečníky. Takovými rekruty byli i Erik (Chris Hemsworth) a Sára (Jessica Chastain), kteří z řad bojovníků armády Ledové královny vybočují svými schopnostmi a také vzájemnou náklonností, jež se v téhle zemi považuje za největší zločin. Trestem pro Erika je ztráta Sáry a vyhnanství. Z něj vede cesta přes porážku jeho bývalé velitelky. Ta se však chystá zmocnit kouzleného zrcadla sestry Ravenny a s ním pak bude prakticky neporazitelná. Erikovi by se ho muselo podařit ukořistit dřív. Jenže jak může neobyčejný smrtelník uspět v souboji proti dvěma sestrám, z nichž jedna je nebezpečnější než druhá? (Cinemart)
(více)Videa (25)
Recenze (424)
Uf. Ani si nespomínam, kedy som naposledy v kine tak túžobne čakal, kedy to skončí. Po nepodarku V srdci mora si poleno Hemsworth pripisuje ďalší pokus o najnudnejší film roka. Varilo sa z riadne odstátej vody. Otravný príbeh, otravná réžia, otravní herci. Akcie málo, vtipy nefungujú a hutná atmosféra "jednotky" tu nie je ani náznakom, miestami to vyzerá ako trochu drahší televízny film (pol filmu rozprávajú, ako niekam pôjde nejaká armáda a nakoniec sa tam mláti asi tucet blbcov v jednej dekorácii). Keby to bol aspoň zábavný akčný trikový výplach ako napr. Bohovia Egypta, ale namiesto toho sa to tvári ako psychologická dráma, pričom vývoj postáv prebieha pomocou rozprávača zvratmi typu "she couldn´t rise a child, so she rise an army!" (hahaha, wtf?!). ()
Obdivuju a závidím lidem, kterým se tohle líbí. Protože je mě jasné, že podobných (rozumněj: nudné, na jistotu dělané, kamarádské, nekrvavé) děl bude postupem času přibývat. Může na to jít do kina totiž každý, takže není ani rozhodující jestli si na tuhle sračku po půl roce někdo vzpomene nebo ne. Hemsworth je v poslední době už neskutečné kopyto a ani Thor jej navěky nezachrání. Dvojice trpaslíků se tady vlastně jen motá, aby měl film více postav. Jinou úlohu jsem totiž pro ně nezjistil. Proč já se vlastně o tohle filmu rozepisuju. Jednička se mě nelíbila a tohle je ještě o něco horší. 30% ()
První díl byl průměrný, ale alespoň měl pár zajímavých prvků - Ravenninu minulost a motivace, skvělý výkon Charlize Theron, sexy Hemswortha a feministický message. Zimní válka je ve všech ohledech horším filmem. Charlize (opět super) je tu relativně málo a její postava je zploštělá. Freya (velmi průměrná Emily Blunt) má být rozpolcenou záporačkou, ale je hrozně klišovitá a nezajímavá. Navíc je problematická její motivace (ženě zemře dítě a stane se z ní zlá, zahořklá, bezcitná ledová královna). Chastainová a Hemsworth jsou stejně jako záporačka hrozně klišé a předvídatelní a vlastně nezajímaví. Co je ale fajn, to jsou trpaslíci, fungují jako komediální prvek a herci si svoje role očividně užívali. Kostýmy všech, obzvlášť Ravenny a Freyi jsou krásné (stříbrná versus zlatá). A příjemné překvapení je cameo Sama Claflina coby prince z prvního dílu (je trochu trapné, že Sněhurku neuvidíme, i když se o ní dost mluví...). Logické kiksy ve scénáři nebudu rozebírat, celý ten příběh je jako z pera autora fanfikce, který si řekl, že napíše pokračování Sněhurky a lovce, ale vynechá Sněhurku, protože ji nesnáší. Zároveň není tak schopný, aby dal dohromady originální, smysluplný příběh, tak si hojně půjčuje od jiných. A vznikl mu z toho napůl zmrzlý guláš. A kdo něco takového někdy ochutnal, tak ví, že žádné pošušňáníčko to není. ()
Co se stane, když má režisér románek s hvězdou původního filmu, a ty pak musíš narychlo přepsat scénař sequelu, protože je studio oba vyhodilo? Tohle generické a sterilní dílo. Původně jsem si ani neuvědomil, že tam nějak chybí Sněhurka, a že nekoukám znovu na stejnej film, ale na nějakou PG-13 verzi Frozen. Stejně jako o jediném dalším díle režiséra Cedrica Nicolas-Troyana můžu říct - viděl jsem ho. Ale už další týden nemám páru, co se ve filmu dělo a pamatuju si jen, že to byla poměrně nuda. ()
Nezaměstnán dostatečně podněty skýtanými filmem, přemýšlel jsem v kině, komu je tento s campem hraničící kříženec Ledového království a Hry o trůny vlastně určen. Mladším ročníkům Lovec nenabízí k identifikaci postavu odpovídajícího věku, pro starší je v něm mnoho pubertálního trpasličího humoru a málo vícerozměrných postav, jejichž rozhodnutí by byla motivována něčím jiným než požadavky žánru (přibližně žádná). Stejně jako předchozí díl, vůči němuž je Lovec prequelem i sequelem zároveň (a spin-offem k tomu), se film snaží oslovovat zejména divačky. O své feministické podstatě se nás snaží přesvědčit nejen početní převahou hereček, ale také minimálně jednou křečovitou deklarací ženské nezávislosti. Činy ovšem vždy neodpovídají slovům a samostatnost žen je převážně iluzorní. Přirozené je tvořit pár. Ženy bez partnera jsou přinejmenším emočně labilní a nemožnost realizace výchovou dítěte si jedna z nich kompenzuje výchovou osobní Hitlerjugend armády, s pomocí které si následně začne podmaňovat okolní království (protože může). Podobně jako je zápletka slepencem klišé z dobrodružných a fantasy filmů, jsou při vykreslování ženských postav recyklovány stereotypy o marnivých, nečitelných a zahořklých osobách bez smyslu pro humor (zvlášť v kontrastu s Erikem a dvěma trpaslíky, kteří vtipkují bez přestání). Ani koncept nietzscheovské nadženy, která si jde nemilosrdně za svým a likviduje všechny muže, kteří jí přijdou do cesty, zde není aplikován se stejnou důsledností jako minule (nebo jako v prakticky libovolném předkodexovém filmu s Barbarou Stanwyck). U filmu režírovaného specialistou na vizuální efekty nepřekvapuje, že je povrchem fascinován stejně jako sebevzhlíživá Ravenna. Překvapuje mne nicméně, že ony efekty nejsou mnohdy moc vydařené (zejména velké celky království vypadají jako z lepší videohry). Zimní válka vůbec působí jako z povinnosti a bez velkého nasazení natočený derivát úspěšného filmu, v němž jsou skutečně přesvědčivé pouze výpravné kostýmy Colleen Atwood (na něž jsme různými nadhledy a detaily náležitě upozorňováni). Kdyby se Sněhurka nespustila s režisérem, dokázal by druhý Lovec, fungující nakonec nejlépe jako špatná komedie, svou existenci možná obhájit lépe. 50% ()
Galerie (57)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (15)
- Aby mohl být snímek uveden v Indii, musel tamní distributor zredukovat milostné scény mezi Ericem (Chris Hemsworth) a Sarou (Jessica Chastain) a ze zvukového doprovodu odstranit slovo „mrcha“. (fiLLthe3DD)
- Film měl stejně jako první díl původně režírovat Rupert Sanders, který měl v té době vztah s Kristen Stewart, jež si měla původně zopakovat roli Sněhurky. Po Rupertu Sandersovi se měl režie ujmout Frank Darabont, ale kvůli tvůrčím neshodám projekt nakonec opustil i on. Nakonec se režie ujal Cedric Nicolas-Troyan. (fiLLthe3DD)
- Film se natáčel v průběhu 16 týdnů ve Velké Británii v ateliérech Shepperton Studios a Pinewood Studios, na lokacích Wells Cathedral a Bishop's Palace v Somersetu, ve Windsorském parku (Bears Rails, South Forest, Manor Hill, Johnson's Pond), vřesovišti Frensham Common a v lesích Stockwoodu a Puzzlewoodu. (Zdroj: CinemArt)
Reklama