Agenti FBI se neúspěšně snaží chytit sériového vraha, který popravuje nemocné lidi. Pachatel nezanechává žádné stopy, a tak chtějí k případu povolat psychologa s výjimečnými schopnostmi. Ten se ale ještě nevzpamatoval z rodinné tragédie a nechce se do pátrání zapojovat... (TV Prima)

Recenze (216)

Xmilden

I přes zajímavou zápletku se jedná o druholigový mysteriózní snímek, ve kterém ač to tak zpočátku nevypadá se odehraje souboj mezi Farrellem a Hopkinsem. Proč tohle píšu. Že ve filmu hraje Farrell divák 2/3 vůbec netuší. Hopkinsova postava je oslovena zda nepomohla s pátráním po sériovém vrahovi, takže nám to malinko může upomínat na práci přesčas Hannibala Lectera pro FBI. Dokror John Clancy ovšem narozdíl od něj nejí lidi. Dvojice detektivů skoro nemohla být hůře obsazená, ale budiž. Diváka stejně zajímá jak moc budou šlapat na paty hlavnímu zlosinovi. Sedm se určitě nekoná a postupem času film spíše uvadá. Je to trošku škoda, protože zcela určitě šlo tuhle zajímavou zápletku natočit lépe. 55% ()

6thSun

Potenciálně nabušený námět, který musel na papíře vypadat skvěle (což zdůvodňuje hvězdné obsazení), a taky ještě v půli filmu drží diváka v příjemným napětí, se v závěrečné třetině začne drolit v rozbředlou scénáristickou kaši (asi se tři pisálkové nedokázali domluvit), až to začne být celý k smíchu. ()

MartinezZ

Chtěl jsem rád dát čtyři, ale po chvíli vám ta jedna hvězdička tak nějak vyprchá... Není to vůbec špatné, ale i na hodinu a 41 minut je to celkově docela krátké na to, aby dokázalo posadit na prdel tak dobře, jak moc ten potenciál z filmu doslova stříká. Vyznívá to jako díl nějaké minisérie, kdy už víme co má za sebou osobně i profesionálně Morgan i Cornish a s Hopkinsem jsme se v tomhle dějovém vesmíru už také profesně setkali - doposud ale ne tak osobně, jako nyní. Jenže my z toho nic nevíme a s postavami jsme se nesetkali. z toho plyne jakási plytkost a povrchnost vytváření té atmosféry a bohužel smrti všech hlavních postav, jež tu byly, mi tak byly zcela cizí a neosobní a bylo mi to celkem jedno. Víc jak hodina a půl a přesto to nedokáže udělat tu očekávanou atmosféru, což je sakra škoda. A pointa? Ne, že bych ji očekával (dějově), ale že přijde na přetřes nějaké tajemství bylo tak do očí bijící, že to i tu pointu oslabilo. Prostě škoda. ()

AffectedFace

Trošičku neobvyklý Thriller pro starší publikum, který ukazuje hloubku Johnova podvědomí. "Zabíjím nemocné, aby nemuseli trpět ukrutnými bolestmi, než s nimi zemřou". Zvláštní motiv "vraha", který je chytrý a má jasný cíl. Chtělo by to více snímků s podobnou tématikou zaměřenou na psychiku hlavní postavy, ale i těch vedlejších. Jednoduše řečeno je to elegantní Thrillerové béčko, které má silné momenty, ale slabší scénář. 60% ()

Tento takmer neznámy triler mohol byť hitom v deväťdesiatych rokoch, prípadne na prelome tisícročí. Lenže podobných témat sme sa práve v tomto období prejedli a tak scenár pre plánované pokračovanie Sedem dopadol ako pásový výrobok, ktorý na nás akoby vykukoval z deväťdesiatok. Nápad by tu bol, dokonca aj nejaký ten filozofický presah, lenže v tuctovom komerčnom spracovaní sme tak na úrovni Bone Collector. A opäť, to už v desiatych rokoch, kedy sa ráta mindfuck a puzzle prístup, nemôže ohúriť nikoho. ()

• Původně se mělo jednat o pokračování snímku Se7en (1995) s názvem Ei8ht. (Jocker94)
  • V 54. min policajný pes šteká na dvere, ktoré označil, no v nasledujúcom zábere z iného uhla zmizol z celej chodby. (Jadro)