Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Veterinář Jan (Jiří Bartoška) už toho má dost. Poslední kapkou je smrt tchána, kterému taky došly síly a trpělivost. Babička (Iva Janžurová) totiž vždy rozhodovala o jeho životě, stáří, a nakonec i o tom, jak a kde bude pohřbený. Nerespektovala žádné jeho přání a touhu, v dobré víře, že ona sama vždy a lépe než on ví, co je pro něj dobré a správné. A tak se k jeho neštěstí o něj starala podle své představy o jeho štěstí. A Janovi začíná být jasné, že je na té samé cestě. Jeho žena Olga (Eliška Balzerová) se totiž řídí stejnou teorií malého dvorku a dlouhého biče a přesvědčením, že za štěstí svého muže je zodpovědná výhradně ona. Janovi dojde, že už takto dál nemůže, nechce, neumí. Když nic neudělá, skončí jako tchán. Jednoho dne jej napadne způsob, jak se osvobodit a získat zpět vládu nad svým životem. Tato revolta je ale hodně netradiční. Už jen tím, že prvotní inspirací mu byl jeden z jeho pacientů, papoušek s podezřením na Alzheimera. Jan se tak i díky němu vydává na cestu za naplněním toho, o čem se domnívá, že jsou jeho sny. A protože tato cesta nemůže být snadná, stává se její součástí také stádo koz a později i krav, psychiatrický ústav, plavba na voru a život na lodi. Janova cesta za svobodou ovlivní i životy jeho dětí a jejich partnerů. Dcera Olga (Táňa Vilhelmová) totiž převzala matčinu metodu, zatímco snacha Alena (Pavla Beretová) zatím dokázala tlaku rodové tradice odolat a volí vlastní cestu, liberálnější, modernější, lidštější. Důsledky jsou pro jejich protějšky (Jiří Havelka a Jakub Kohák), v obou případech odpovídající. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (810)

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Nemyslím si, že máme v naší zemi charismatičtějšího herce, než je Jirka Bartoška. On to před tou kamerou prostě tolik umí. A se svojí teorií tygra u mě boduje na plné čáře. Všechno přirozený, žádná křeč a k tomu kvalitní humor, který si tentokrát dělá srandu z nás žen. Tak dejte českému filmu šanci a vyrazte zase jednou do kina. Myslím, že budete příjemně překvapeni. Já rozhodně byla... 4,5* ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Všemi proklamovaný pohodový film je ve skutečnosti další obyčejná cílovka, která se až nápadně shoduje s předchozí tvorbou Jiřího Vejdělka. Je to přesně ten typ filmu, který v hloupoučkých pointách utvrzuje svého diváka v zažitých stereotypech, v názoru, že muž je sice pán tvorstva, ale bez ženy je jeho život nerealizovatelný. Nejrůznějších klišé je tu opravdu přehršel, většina postav podléhá kašírované představě o partnerských vztazích, které jsou utvářeny čistě na základě instinktivního (ne)pochopení a destruktivní izolace. V rámci téhož nastává ovšem několik WTF momentů, jejichž logická chudokrevnost doslova bije do očí – Vilhelmová, typická slepice, která tvrdě razí matčinu teorii o "záchraně" mužů, najednou, bůhvíproč, prozře a stane se spasitelkou rozbitého manželství? Bartoška, jehož útěky jsou podmíněny osobní frustrací, strhne na svou stranu jak flegmatického syna, u nějž se ovšem nejedná o útěk, ale spíš o pocit jakési bezstarostnosti, tak frustrovaného zetě, který neví kudy kam, ale bez silnějších a v podstatě asi i nutných potřeb. Bere je jako své spojence, parťáky, ale vůbec je nevnímá jako stejně postižené chudáky, kteří u něj hledají spásu a de facto i rozřešení svých problémů. Případ sám pro sebe je postava Balzerové, která je dle všeho vysokoškolskou pedagožkou, ale nepozná, že jí pobavený manžel prostě a jednoduše tahá za fusekli? Mohl bych pokračovat dál, ale v zásadě k tomu není důvod. Film si svého diváka bezesporu najde, v tom je jeho (a)morální poselství až nekomplikovaně čitelné, ovšem je otázka, proč právě něco takového vzbudilo rozruch i u lidí, kteří podobným klábosivým fraškám běžně neholdují. Buď za to může chraplavý Bartoškův hlas nebo ten papoušek s Alzheimerem. Určitě. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Chlapský film se silným odérem kritiky směrem k ženám, které rozhodují o životě chlapů. Kdy se půjde dotyčný vyčůrat, jestli si dá kafe nebo čaj a kam se pojede na výlet. Věřím že starší generaci se film nemusí tolik líbit, ale já z něj byl určitě nadšený. České filmy jsou totiž kvalitnější než udává místní hodnocení a když si vezmu kolik hollywoodských blbostí jsem za poslední měsíc viděl (a kolik jich ještě uvidím, protože na něco koukat člověk musí, že? :) ), tak mě vedle nich tento snímek jednoznačně obstojí. Má lehce zapamatovatelné postavy, s kterými se dokáže každý z nás identifikovat, promyšlený příběh a hlavně odehrává se to u nás, tady a teď. Zkrátka Teorie tygra, ač vlastně ani pořádně nevím co ten výraz znamená mě potěšila. 80% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Větší odpad na poli české romkom jsem už dlouho nezažila. Zaměnitelné s Vejdělkem, ale Bajgarovi se zřejmě se Zlatníkovou pracuje dobře a předhazováno je to divákovi téměř jako umění. Chtělo by to občas sundat růžové brýle a uvědomit si, že pouhým obsazením opršelého Bartošky do hlavní role nelze zakrýt všechny do očí bijící nedostatky. Potěšeny jsou klasicky jen divačky bez vkusu, které nepoznají rozdíl mezi celovečerákem a Ordinací. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

No tak samozřejmě, pokud se téměř všechny postavy chlapů chovají jako lidi a téměř všechny postavy žen jako karikatury, budou ty druhé působit jako neskutečné megery. Tak nějak nechápu, v čem je to teda jako ze života a rezonuje to u některých lidí, když inteligentní člověk, životem ošlehaný veterinář typu Bartoška, by už v půlce svého chování pochopil, že neprospěje ani sobě, ani svému okolí. Naproti tomu já ze svého skutečného okolí znám tak dominantní ženy, jejichž muži jsou zpracováni ještě více podpantoflácky, než tyhle filmové příklady. Takže kde hledat nějaký rozum? V případě tohoto snímku i života jde asi volit ona obligátní zlatá střední cesta, i co se týče hodnocení. Neurazilo mě to nijak zvlášť, jen mi to přišlo primitivní, ale určité pravdy o skutečném životě se tam člověk přece jen dozvěděl. 50%. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (18)

  • Ve scéně, kdy Jan Berger (Jiří Bartoška) a Erik (Jiří Havelka) spolu jedou na výlet, zastaví autem na mostě přehrady, kde ho nechají zaparkované. Ve skutečnosti platí na mostech i tunelech zákaz stání. (tommahol)
  • Jakub Kohák (Josef) o natáčení uvedl: „Mně se líbilo, že vosy moc neotravovaly, že mě ani jedna nepíchla, že jsem viděl několik míst, kam bych se jinak nikdy nepodíval a strávil s fajn lidmi společný čas. Nelíbilo se mi, že pan Bartoška (Jan Berger) kupoval holkám zmrzlinu a mně – filmovému synáčkovi – nikdy.“  (SONY_)
  • Tatiana Dyková (Olinka) o scénáři uvedla: „Scénář mě zaujal tím, že se jedná o příběh muže. Hurá, konečně někdo napsal o krizi chlapů. Žádné trpitelky, co pořád slouží doma a v práci, žádné smrtelné nemoci, které pomůžou protagonistům prozřít. Prostě pěkný chlap, co to chce ještě po svém roztočit a co si dokáže ze sebe udělat legraci. A moje postava je taková pipinka zakletá v rodinném řetězci žen, ve kterém se opakují stejné modely chování jako je její matka, babička atd. Ale díky otci (Jiří Bartoška), hlavní postavě filmu, i ona zjistí, že všichni muži netouží mít každý večer teplou večeři, vyžehlené trenky a připravené denní kapesné, ale že ve skrytu duše touží být dobrodruhy.“ (SONY_)

Související novinky

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

17.05.2017

Festival SOUNDTRACK Poděbrady přináší letos již po druhé jedinečnou podívanou ve spojení moderních technologií spolu s poslechem skvělé filmové hudby. Lázeňské město Poděbrady bude ve dnech 24. – 27.… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama