Reklama

Reklama

Kurz manželské touhy

  • Česko Teorie touhy (pracovní název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Páry, toužící po návratu vášně a touhy do svého partnerství, přijedou na kurz ambiciózního párového terapeuta Mazla (Vojta Kotek), který razí teorii, že partnerské štěstí stojí na maximální blízkosti obou partnerů, duševní i tělesné. Jenže velmi pevné objetí se může snadno proměnit ve škrcení, škrcení v udušení, terapie v touhu po vraždě. Zvlášť když se napětí hromadí celé roky. Helena (Lenka Vlasáková) tak dlouho čelí výčitkám svého manžela (Stanislav Majer), že jej tiskne málo, až ho jednou obejme příliš pevně. Udělala to schválně? Nebo jen podvědomě? Nebo to byla nešťastná náhoda? Zpočátku to možná neví ani ona sama. Může někdo někomu při vroucím objímání držet tepnu tři minuty omylem? A kdo je tady vinen? Helena? Sama oběť? Nebo jen ta blbá objímací metoda? Kolem sympatické hrdinky se stahuje smyčka, střet světa partnerských vztahů s logickou vyšetřovací mašinérií vyznívá komicky, ale pro hrdinku nemusí dopadnout dobře. Snad jedině, kdyby se zjistilo, že i kriminalisti jsou jenom lidi… Tomu pitomci, co si o to koledoval, už původní život nikdo nevrátí, ale prozřít můžou ostatní čtyři páry, které si sem původně přijely upevnit manželství. Možná pochopí, že udržovat si prostor, svobodu a kyslík může paradoxně znamenat být si blíž. A toužit po sobě. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (176)

Anet21 

všechny recenze uživatele

⚪Extrém. Niečo takto hlúpe sa len tak nevidí, ani v našich končinách. Akýsi prapodivný mix komédie a detektívky, pričom ale film nie je ani jedným a varíruje niekde na pomedzí frašky a tragikomédie. Všetky vtipy sa dajú zhrnúť do jedného príkladu ultravtipného vtipu, kedy Češka hovorí Slovákovi: ,,My oba mluvíme jinou řečí a přitom si tak rozumíme." No môj ty Boh.⚪Obsadenie nie je najhoršie, ale úplne nevyužité, postavy hlúpe, schematické, postava autistky skôr dehonestujúca túto skupinu, Latinák je tragédia a jeho filmové herectvo je naozaj na nulovej úrovni, ,,detektívna" linka pôsobí, akoby ju vymyslelo malé dieťa (doslova), rovnako ,,rozkrývanie" minulosti a motívu ,,páchateľa" by chcelo byť napínavé a zaujímavé, ale je absolútne náhodne, nevieryhodné, fakty sa objavujú z ničoho nič, bez ladu a skladu, len vtedy, keď ich scenár potrebuje.⚪Rozuzlenie a záver sú už čerešničkou, zmysel prestáva dávať skoro všetko, scény na seba už skoro ani tematicky nenadväzujú, strih je hrozný, postavy sa nikam neposunú, stále sú to nechutné archetypy bez charakteru, o ktorých sa divák aj po hodine nič nedozvie, pričom sa scenárista ešte začiatočnícky snaží poukazovať aj na závažné problémy domáceho násilia, manipulátorstva a podobne, no tak slabo, zbytočne a bez významu pre film, až je divákovi do smiechu. Ale nie kvôli tomu, že je film vraj komédiou. Skôr je to smiech cez slzy.⚪Tak hlavne, že podobný projekt si nájde sponzora a nakrúti sa. To nás veeeeeľmi teší.⚪ ()

Anianna 

všechny recenze uživatele

Tak se sešla parta z Osady a některé postavy se nemusely ani moc charakterově transformovat. Majer opět jako manipulativní mačo, Nesvačilová zase jako koketka, Krausová v roli racionální mladé ženy... Holubovi role vyšetřovatele moc slušela. I jako chlapovi mu to s vousy dost sedlo. Chci ale především vyzdvihnout stále nedoceněnou Ivanu Uhlířovou. Líbila se mi ve všem (Nuda v Brně, Ochránce, Teorie tygra...). Zde hrála asistentku limitovanou autismem nebo alespoň sociální neohrabaností. Její verbální projev mě velmi baví. Zasekává se jako by hledala slova, přičemž z ní vypadne leckdy dokonalá hláška. A k tomu udrží mimiku i v momentě, kdy se všichni popadají za břicho. Zaslouží si roli, kde se její komediální talent naplno rozvine. Scéna s čočkou byla boží! Líbily se mi exteriéry. Jsem jen trochu na rozpacích z toho míchání komediálních prvků a detektivky. 65% ()

Reklama

nash. 

všechny recenze uživatele

Víceméně taková krotká nuda, ve které se vztahy příliš nehrotí, utahuje si z rychlokvašných koučů na všechno možné i těch, kteří jim naletí, ale o kvalitách celého díla snad  nejlépe vypovídá bizarní paruka Plodkové a mírně šišlající a dýchavičný Bartoška. Jo a vizážistka, která z poloviny ženského obsazení udělala klauny, by taky potřebovala nějaký kurz, ale určitě ne objímání. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Nevím přesně proč, ale mně se to docela líbilo. Možná tomu pomohla velmi podobná herecká sestava jako v seriálu Osada, který nebyl vůbec špatný. A pak mi taky asi sedí režisérský styl Radka Bajgara. Mám už něco odžito a to trochu parodické ztvárnění šílenosti dnešní doby mi přišlo celkem trefné, úsměvné až absurdní, ať se jedná o partnerské vztahy či nejrůznější terapeutické kurzy pro naivní zoufalce. Dost mě bavila i nesourodá detektivní dvojice, jejíž vyšetřovatelské praktiky často působily humorně. No a vzájemné jiskření mezi lehce vyšinutou provozní Ivanou Uhlířovou a kriminalistou Radkem Holubem prostě nemělo chybu. (70%) ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Na začátku devadesátých let jsem absolvoval dovolenou v Itálii. Zdolávali jsme Dolomity v oblasti Brenta a na raftech sjížděli řeku Noce. Po večerech nás mučili psychohrama, z nichž většinu měl pro Prázdninovou školu Lipnice vymyslet nějakej Radek Bajgar. Někteří lidi se z toho totálně zhroutili, jedna holka tehdy proplakala celou cestu zpět domů, psychicky totálně vyčerpanou ji v Brně na Zvonařce vysypali z autobusu. Ty hry byly hodně o pevném objetí. Běž doprostřed kruhu a kdo bude chtít, ten k tobě přijde, obejme tě a řekne ti, že tě má rád. To nevymyslel pan Mazel, to vymyslel pan Bajgar. Kurz manželské touhy od něj beru jako jistej druh omluvy. Ano, ublížil jste spoustě lidí a jsem rád, že jste šel do sebe. Ta vaše sebereflexe mě těší, ale film je to slaboulinkej. Ostatně jako celá vaše dosavadní tvorba. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • „Po prvním filmu (Teorie tygra, 2016) lidé říkali, že odcházeli s tím, že jak je to komedie, tak si mohli své problémy rozvykládat v dobrým a v určitým humoru. Takže chci, aby po tomto filmu odcházeli z kina uvolnění a mohli si říct, jak to spolu chtějí mít, aby to nedopadlo jak ve filmu,“ uvedl režisér Radek Bajgar. (SONY_)

Reklama

Reklama